Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-03, 17:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du har noll koll p hur mycket pengar jag har gjort i r och jag tror du skall pipa ganska tyst med tanke p ditt lilla men ack s misslyckade track record.
Hahaha du har p samma stt noll koll p mitt track record din lilla fjant.
Citera
2024-07-03, 17:27
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Du har noll koll p hur mycket pengar jag har gjort i r och jag tror du skall pipa ganska tyst med tanke p ditt lilla men ack s misslyckade track record.
Med tanke p att Elon Musk och Tesla r dina lsklingar borde du ju gtt minus i r hahah. Men du har rtt, hur mycket det vet jag inte 😆😆😆
Citera
2024-07-03, 17:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Hahaha du har p samma stt noll koll p mitt track record din lilla fjant.

Frutom att du trodde Tesla skulle ner, och inte upp mot 200, samt att Nvidia skall till 145 nu.
Citera
2024-07-03, 17:31
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Frutom att du trodde Tesla skulle ner, och inte upp mot 200, samt att Nvidia skall till 145 nu.
Du r s otroligt kortsiktig. P tal om Nvidia s gr min short dr bra (postade i den trden nr jag kpte den) och den positionen r ca 20 gr strre n min Tesla-short s bara genom det kpet har jag tckt frlusten (och mycket mer) p mina Tesla. Jag tror fortfarande att Tesla ska ner mot 50. Nvidia verkar vi ju vara ganska verens om dock, bortsett frn att du verkar tro att den ska upp ytterligare innan den faller. Det r ganska svrt att sgs utan det terstr ju att se.

Eller ser att Nvidia r upp ok idag s min short dr r i stort +/- noll just nu. Anvnder dock en ytterst liten andel av mitt kapital till shorts eftersom att jag vet att det r mycket knepigare n att g lng. ven om man har rtt kan man gra frlust. Max en procent gr till detta och ser det mer som en rolig sak att gra n ngot annat
Senast redigerad av Fittfitta 2024-07-03 kl. 17:36.
Citera
2024-07-03, 17:34
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du r s otroligt kortsiktig. P tal om Nvidia s gr min short dr bra (postade i den trden nr jag kpte den) och den positionen r ca 20 gr strre n min Tesla-short s bara genom det kpet har jag tckt frlusten (och mycket mer) p mina Tesla. Jag tror fortfarande att Tesla ska ner mot 50. Nvidia verkar vi ju vara ganska verens om dock, bortsett frn att du verkar tro att den ska upp ytterligare innan den faller. Det r ganska svrt att sgs utan det terstr ju att se.

Eller ser att Nvidia r upp ok idag s min short dr r i stort +/- noll just ju.

Din Nvidia short kommer g ungefr lika bra som din Tesla short, just saying.

Min Nvidia long gr dremot riktigt jvla bra d jag kpte precis i demand zonen. :
Citera
2024-07-03, 17:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Min Nvidia long gr dremot riktigt jvla bra d jag kpte precis i demand zonen. :
Naturligtvis.
Citera
2024-07-03, 17:41
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Naturligtvis.

Ja, och det finns att lsa i Nvidia trden. Till skilnad frn dig s fantiserar jag inte ihop mina trades och skryter om affrer jag inte gjort i efterhand.

Lycka till med dina Nvidia shorts nda upp till 140-150 d.
Citera
2024-07-03, 17:41
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ja, och det finns att lsa i Nvidia trden. Till skilnad frn dig s fantiserar jag inte ihop mina trades och skryter om affrer jag inte gjort i efterhand.
Nu r det du som fantiserar
Citera
2024-07-03, 17:42
Medlem
Fittfittas avatar
Fortstt du kp dina Tesla nu HerrMongo.
Citera
2024-07-03, 17:45
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Nu r det du som fantiserar

2024-06-26, 21:35

Citat:
Jag kr en sista trade upp till $145-150, sen blir det att korta. Potentiellt en halvering av kursen.
Citera
2024-07-03, 17:52
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
2024-06-26, 21:35
Det jag menade var att jag inte fantiserar. Jag vet att du skrev det inlgget. Jag var kanske lite otydlig. Men men, ska bli intressant att se hur det blir, med bde Nvidia och Tesla faktiskt. Jag menar ju att Tesla r vervrderat och att bolaget r i en av de smre sektorerna (EV-sektorn) gr inte saken bttre. Nvidia skulle jag lite frenklat sga r vervrderat p kort sikt pga den verdrivna hajpen men att det inte behver vara verdrivet p lngre sikt. Det som prisas in just nu i Nvidia r att det bolaget r det enda i vrlden som framver kommer kunna leverera liknande produkter till samma marginaler utan konkurrens och kommer fortstta vxa hejdlst och att hela vrlden i stort sett kommer vara helt beroende av just detta bolag. Om man tror detta r det ett bra kp.
Citera
2024-07-03, 17:56
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det jag menade var att jag inte fantiserar. Jag vet att du skrev det inlgget. Jag var kanske lite otydlig. Men men, ska bli intressant att se hur det blir, med bde Nvidia och Tesla faktiskt. Jag menar ju att Tesla r vervrderat och att bolaget r i en av de smre sektorerna (EV-sektorn) gr inte saken bttre. Nvidia skulle jag lite frenklat sga r vervrderat p kort sikt pga den verdrivna hajpen men att det inte behver vara verdrivet p lngre sikt. Det som prisas in just nu i Nvidia r att det bolaget r det enda i vrlden som framver kommer kunna leverera liknande produkter till samma marginaler utan konkurrens och kommer fortstta vxa hejdlst och att hela vrlden i stort sett kommer vara helt beroende av just detta bolag. Om man tror detta r det ett bra kp.

Ja du har redan vertygat mig om att du r lika kass p att analysera fretag som du r p trading. Du behver inte vertyga mig ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in