Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-03, 18:01
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja du har redan vertygat mig om att du r lika kass p att analysera fretag som du r p trading. Du behver inte vertyga mig ytterligare.
Konstigt att jag tjnar bra med pengar och slr brsen hela tiden d (du kan lsa i andra trdar vad jag har tipsat om och vad jag har fr aktier osv). Hur gr det sjlv egentligen med analyserna? 😄 Det enda bolag jag har sett dig tala gott om (varje dag) r ett bolag som ligger p minus fr ret
Citera
2024-07-03, 18:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Konstigt att jag tjnar bra med pengar och slr brsen hela tiden d (du kan lsa i andra trdar vad jag har tipsat om och vad jag har fr aktier osv). Hur gr det sjlv egentligen med analyserna? 😄 Det enda bolag jag har sett dig tala gott om (varje dag) r ett bolag som ligger p minus fr ret

och 1500% upp p 5 r.
Citera
2024-07-03, 18:16
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
och 1500% upp p 5 r.
Fortfarande minus p ret (och mer n s) som man kunde ha investerat i ngot annat. Alternativkostnad du vet. Dessutom handlar det ju sklart om risk/reward ocks men det vet du kanske inget om gissar jag p.
Citera
2024-07-03, 18:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
nnu en dag med stora intkter frn Teslabjrnar. Keep it going ner till 50 dollars! 🤑🤑🤑

*honk honk*
Citera
2024-07-03, 18:26
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
*honk honk*
Varfr citerar du ett gammalt inlgg? 😄 Du hller verkligen hg niv 😂
Citera
2024-07-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Fr se om vi bryter 240 idag, ser ut som ett motstnd. Mot rshgsta frn 2a jan om 248 och sen upp mot 280.

14 x 20 = 280

De kanske kr en split s hedge-Per fr rtt

Brt 240 utan problem, drog ven igenom 248 i efterhandeln och ligger nu p + YTD.

Mot 300 fr 12m high.
Citera
2024-07-04, 14:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Mot 300 fr 12m high.

Ap ap ap. -0,84% i r!!

Tnkte vnta tills vi r +50% och sen kolla hur det str till i bjrn-lgret igen.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2024-07-04 kl. 14:35.
Citera
2024-07-04, 22:08
Medlem
raskenss avatar
Munroe kissae p sig som vanligt i ett flde av superlativ men inte ver Tesla denna gng. Han jmfr med Tesla 4680 cell och den hr cellen spar skiten ut Teslas flaggskeppscell p alla parametrar. Om detta blir en hit s str Tesla med frldrade batterifabriker och sura investeringar.

https://youtu.be/yZhKqpleAXM?t=324

Den som lever fr se.
Citera
2024-07-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ap ap ap. -0,84% i r!!

Tnkte vnta tills vi r +50% och sen kolla hur det str till i bjrn-lgret igen.

Lt oss blsa upp tidernas luftslott lite mer. Sjlvklart ska ju vertrffandet av frvntningarna p leverade bilar med dryga 1% rendera en hjning av aktiepriset med 25%, helt naturligt.
Sen att det r siffror som dessutom r dopade med prissnkningar och 0% rnta p lnen det skiter vi i.
Det hr visar bara hur mycket dumma pengar det r i aktien och hur verklighetsfrnvnd den r.
Nej, svida de inte rapporterar att FSD r typ frdigt (trovrdigt och p riktigt denna gng) s blir det nog pyspunka p aktien den 23:e nr de ska visa vad dessa leveranssiffror gjort med marginalerna.
Leveranssiffror som frvrigt r ner Year on Year.
Hypergrowth 4 ever!!
Senast redigerad av Mackan70 2024-07-04 kl. 22:33.
Citera
2024-07-04, 22:32
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Stalltips: Konk inom veckor/mnader.

1. Horder av oslda Model 3 stende p mark i anslutning till Gigafactory Berlin upptckta mha. drnare/satelliter. Jfr. med bilderna p flt/berg av oslda elbilar och elcyklar i Kina frn nt r sedan.
2. Product launch manager Rich Otto gick nyligen.
3. Sparkandet av 10%(?) av arbetarna p golvet.
4. Musks pgende legala trubbel med FSD i USA.
5. terkallandet av samtliga CyberTrucks. Problemet var inte sjlva terkallandet i sig, utan hur vi fick svart p vitt hur F bilar som producerats.
6. Musk ker till Kina med mssan i hand och fr kalla handen. Relaterat till:
7. Robot-taxis. Detta r Musks "lsning" p Teslas problem.
8. Det senaste Tesla Optimus-klippet r pinsamt. Det hr r Musks lilla favoritprojekt som blder pengar och R&D frn biltillverkningen.
9. DOJO skrotat. Musk kper NVidia nu.

Slj.

Fr de som har positioner i TSLA, och fr de som ger en Tesla r lget allvarligt just nu. Din bil eller power wall kan tex. bli oreparerbar om du har otur. Har du tur s kper BYD ddsboet.

Efter en rejl uppgng nu senaste tiden kanske det snart r lge att korta aktien om den viker av nedt igen. Bara ett tips till en Bjrn som fr en gng skull kan kapitalisterna lite p sin skepsism.
Allts r inte ens ironisk, jag tror vi kan f en liten dipp i nrtid 😊

andra sidan har jag aldrig tjnat p mina frsk att korta Tesla, s ta mig inte p orden.
Citera
2024-07-04, 23:50
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70

Lt oss blsa upp tidernas luftslott lite mer. Sjlvklart ska ju vertrffandet av frvntningarna p leverade bilar med dryga 1% rendera en hjning av aktiepriset med 25%, helt naturligt.
Sen att det r siffror som dessutom r dopade med prissnkningar och 0% rnta p lnen det skiter vi i.
Det hr visar bara hur mycket dumma pengar det r i aktien och hur verklighetsfrnvnd den r.
Nej, svida de inte rapporterar att FSD r typ frdigt (trovrdigt och p riktigt denna gng) s blir det nog pyspunka p aktien den 23:e nr de ska visa vad dessa leveranssiffror gjort med marginalerna.
Leveranssiffror som frvrigt r ner Year on Year.
Hypergrowth 4 ever!!

De absolut dummaste pengarna tror jag ligger i dina fickor.
Citera
2024-07-05, 08:04
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Mot 300 fr 12m high.

God morgon!

https://x.com/TheSonOfWalkley/status...5LrszwIAw&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in