Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vad läste du mellan raderna?

Jag blev övertygad om att Oskar regelbundet blev våldtagen av sin pappa under uppväxten, sångaren Lars Bly. Nu orkar jag inte läsa om det där för att minnas exakt, men det fanns nån grej om att hans mamma "aldrig hör nåt", han verkade undvika att prata om pappan osv. Tror att kvinnohatet och den extrema svartsjukan (rädsla för att bli lämnad/sviken) kan bottna i att den kvinna som stod honom allra närmast och som han litade obetingat på – svek honom i hans utsatthet. Inte hörde, eller kanske snarare inte VILLE höra. 😶

Min känsla är att han egentligen inte är någon genomusel människa – även om det vände sig i magen på en när man läste om vad som hänt – utan att känslan av maktlöshet ger honom en sådan total panik att han kan göra precis vad som helst för att få tillbaka makten. Det brinner till i skallen, helt enkelt.
Citera
2022-11-11, 12:26
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Vaes
Jag blev övertygad om att Oskar regelbundet blev våldtagen av sin pappa under uppväxten, sångaren Lars Bly. Nu orkar jag inte läsa om det där för att minnas exakt, men det fanns nån grej om att hans mamma "aldrig hör nåt", han verkade undvika att prata om pappan osv. Tror att kvinnohatet och den extrema svartsjukan (rädsla för att bli lämnad/sviken) kan bottna i att den kvinna som stod honom allra närmast och som han litade obetingat på – svek honom i hans utsatthet. Inte hörde, eller kanske snarare inte VILLE höra. 😶

Min känsla är att han egentligen inte är någon genomusel människa – även om det vände sig i magen på en när man läste om vad som hänt – utan att känslan av maktlöshet ger honom en sådan total panik att han kan göra precis vad som helst för att få tillbaka makten. Det brinner till i skallen, helt enkelt.

Grävde fram några citat från domen. Det sista är nog det du åsyftar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 9
Hon tyckte synd om Oskar Bly utifrån vad han hade
fått genomlida. Oskar Bly grät som ett litet barn varje dag över sin far som hade
tagit livet av sig. Oskar Bly grät varje dag som ett barn för att han hade misshandlat
sin mamma. Han grät som ett barn över sin tidigare flickvän. Hon kände ett behov
av att gripa in och rädda Oskar Bly. Hon blev medberoende. Det var en mycket
komplex situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 22-23
Hon vet att Oskar Blys mor var på övervåningen. Hon kände nämligen att mamman rökte vid flera tillfällen. Mamman måste ha hört hennes skrik. Hon är säker på att det hördes till övervåningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 39
De kom hem efter att ha skjutsat barndomsvännen kl. 1.00 eller 1.30. Fram till kl. 6.00 förde de primärt diskussioner, men det förekom även misshandel. Hans bedömning
är att det hördes att de bråkade. Hans mamma var hemma. Han tror att hon
hörde. Hans mamma är en fin, men skygg person. I en verbal kommunikation skulle
aldrig hans mamma gå ner och förbjuda dem att bråka. Det är möjligt att mamman
hörde Målsäganden säga ”aj” eller ”sluta” när han slog Målsäganden. Under hans
uppväxt har hans mamma iakttagit när han blev våldtagen utan att ingripa
.
Citera
2022-11-12, 00:03
Medlem
efedrinkungens avatar
Bra att tråden vaknat till liv.

Efter att läst FUP:en så känner jag att det här äcklet ska internet aldrig glömma….😡
Citera
2022-11-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Grävde fram några citat från domen. Det sista är nog det du åsyftar.

Oj, det sista där mindes jag inte – svart på vitt då!
Citera
2024-07-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Vaes
Oj, det sista där mindes jag inte – svart på vitt då!
Sir Vaes och den det berör:
Vill inte gå in på hur jag vet det här, men jag vet det här: glöm allt prat om att OB blivit våldtagen av sin pappa medan hans mamma såg på. Svälj det på egen risk, med en hel gruva grovkornigt salt. Eller acceptera att OB är, alltid har varit och kommer förbli till sin död en patologisk lögnare som saknar medkänsla med någon annan än sig själv – en pinsam upprepning av ett djuriskt/mänskligt DNA som funkat i årmiljoner för hajar men inte för människor i ett massamhälle. GÅ INTE PÅ TEATERN. Läs en bok om psykopati eller narcissism istället. Det finns inga tillräckliga socioekonomiska aspekter som kan förklara hans brott. Fattigdom och social misär spelar roll i kriminalitet, men OB är varken fattig eller ett offer för omständigheterna: han vill ha mer beundran, mer makt över andra och mer pengar. Så som han ser på sig själv och andra kommer vi aldrig kunna älska och beundra honom tillräckligt för att han inte ska sticka kniven i ryggen på oss efter att vi köpt hans patetiska jävla snyfthistorier. Hela hans personlighet kamouflerar ett monster.
Citera
2024-07-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverksfilosof
Sir Vaes och den det berör:
Vill inte gå in på hur jag vet det här, men jag vet det här: glöm allt prat om att OB blivit våldtagen av sin pappa medan hans mamma såg på. Svälj det på egen risk, med en hel gruva grovkornigt salt. Eller acceptera att OB är, alltid har varit och kommer förbli till sin död en patologisk lögnare som saknar medkänsla med någon annan än sig själv – en pinsam upprepning av ett djuriskt/mänskligt DNA som funkat i årmiljoner för hajar men inte för människor i ett massamhälle. GÅ INTE PÅ TEATERN. Läs en bok om psykopati eller narcissism istället. Det finns inga tillräckliga socioekonomiska aspekter som kan förklara hans brott. Fattigdom och social misär spelar roll i kriminalitet, men OB är varken fattig eller ett offer för omständigheterna: han vill ha mer beundran, mer makt över andra och mer pengar. Så som han ser på sig själv och andra kommer vi aldrig kunna älska och beundra honom tillräckligt för att han inte ska sticka kniven i ryggen på oss efter att vi köpt hans patetiska jävla snyfthistorier. Hela hans personlighet kamouflerar ett monster.
Du som verkar känna honom, var det OB som såg till att huset brann upp och mamma E dog? Tänker att det bör ha funnits ett arv att hämta ut.
Citera
2024-09-12, 17:02
Medlem
OB finns nu på Tinder och använder sig av namnet Silverräven eller något liknande.
Så se upp mina damer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in