Citat:
Ursprungligen postat av
goldpalace
Har du sett hans gratis TA på insta? Han träffar rätt ganska ofta. Man kan ha sina besparingar i fonder och 15% av sina besparingar lägger du på hans TA analyser, då får du lite extra hävstång .. det är så jag tänker
Citat:
Ursprungligen postat av
goldpalace
tack, då glömmer jag hans tjänst.
Jag vet inte om du är insatt i trading och hur man analyserar en graf på t.ex Tradingview, men kollar du på Nasdaq (US100) så ser du klart och tydligt att vi varit i en bull market sedan starten på 2023 med endast två någorlunda korrektioner mellan aug-okt 2023 och april-maj 2024. Detta är alltså en ökning på strax över 90% om man mäter från där kursen vänder 2023 fram till idag. Klart och tydligt en bull market. Och som en annan person säger är det lätt att vara ett geni i när marknaden är positiv.
Med andra ord behöver du inte Hasses tips för att tjäna dig en hacka i en marknad som denna, du behöver bara utbilda dig själv via gratis information som finns på t.ex youtube. När du sen testar dig fram på egen hand med väldigt små risker kommer du lägga märke till ett par saker:
1. Det är extremt mycket lättare att swing trejda än att ge sig in i daytrading pga den dagliga volatiliteten som gör det betydligt svårare positionera sig.
2. Hasse lägger ut targets som ligger strax ovanför eller under den nuvarande kursen, och kallar det att "ta en bit av kakan". Men du behöver ha gått in med en rejäl summa pengar, eller ett sjukt högt hävstång för att tjäna något på detta om de ens når sin target, vilket de inte alltid gör.
3. Han snackar om att han gör si och så många procent. Men fråga dig själv, vart är hans årliga resultat.. ? Vad ÄR hans hit rate? Hur ser hans förluster ut vs hans vinster? Om det nu går så bra borde han kunna vara helt transparent, eller hur? Men nej, det vill han inte visa. Och han vill inte svara på det när du frågar.
4. "Men han lär iaf ut saker så att du sen blir självständig!" Nej. Jag var medlem i ca 3 månader förra året för att se vad han egentligen gör. Tricket ligger i att han ger dig dig en väldigt liten och begränsad mängd information kring olika trejdingstrategier, och sträcker ut dessa "utbildningar" för att det ska kännas som att det var jättemycket kunskap. Och vad gör du då? Jo, du stannar ju så klart kvar. Du vill ju veta vad nästa pusselbit kommer bli han lär ut NÄSTA månad igen. Och det får du. Du får en liten pusselbit till, för 1500 spänn till. Och där ligger det fula. Att mjölka dig på cash för vääääldigt lite information du LÄTT hade kunnat hitta gratis på nätet och konsumera på ett par veckor bara.
Där har du hans scam, eller grift som jag kallar det. Och de som fattar, de fattar. Du visar inte dina egna resultat, du ger analyser som inte säger mer än att "här är priset just nu och jag hoppas vi ska upp/ner" vilket alltid är en 50/50 chans, och du lär ut en liten bråkdel av alla tradingstrategier för 1500 i månaden för att mjölka dina prenumeranter. Easy money.