2024-07-13, 13:50
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erastis
Är väl jättevanligt med GPS-puck i företagsbilar idag? Sambon jobbar ju i familjeföretaget.

Gör hon? Har inte hittat henne på någon befattning, däremot hans syster verkar vara någon sorts "alltiallo".
Citera
2024-07-13, 13:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
41 anställda enligt allabolag.se. Har verksamhet i tre orter. Har expanderat i antal anställda för varje år. Hade 33 anställda 2021, så de har nog haft en fin tillväxt som nog nu lär upphöra.
Han är 41 år så jag tippar på att föräldrarna ganska nyligen gått i pension (pappan sannolikt från firman). Vilken skam att bära och stackars barn och fruga. Undrar hur många miljoner han får; 10, 20, 30 eller mer? Jag kan tänka mig att han vill ha en snabb deal, så han kan dra...

Citera
2024-07-13, 14:01
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vilket gäddnummer blev Sanna Fiskare ihop med?

Var det inte den som inte publicerades (dvs inget gädd-nr)? Han lovade att uppsöka vård, de lovade att inte publicera direkt. Det var i samband med den vändan som anklagelserna kom att man kunde köpa ett vårdpaket på Impulskollen för 135'000 och komma undan, dvs köpa sig fri. Gäddan har nog inte publicerats ännu, men det fanns en film på ETC som Sanna-Fiskare tagit från sidan av konfrontationen. Om Dumpen talar sanning borde publiceringen komma snart, en man i en park i Stockholm?
Citera
2024-07-13, 14:09
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Var det inte den som inte publicerades (dvs inget gädd-nr)? Han lovade att uppsöka vård, de lovade att inte publicera direkt. Det var i samband med den vändan som anklagelserna kom att man kunde köpa ett vårdpaket på Impulskollen för 135'000 och komma undan, dvs köpa sig fri. Gäddan har nog inte publicerats ännu, men det fanns en film på ETC som Sanna-Fiskare tagit från sidan av konfrontationen. Om Dumpen talar sanning borde publiceringen komma snart, en man i en park i Stockholm?
Mycket intressant. Om man googlar ”Sanna Fiskare” så visar det sig att hon varit en väldigt framträdande fiskare under lång tid som ofta nämnts på Facebook och som till och med födelsedagsgratulerats på Dumpen. Måste ha varit ett rejält ansiktstapp om hon går och kärar ner sig i en gädda och fixar undan honom i publiceringen.
Citera
2024-07-13, 14:10
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han är 41 år så jag tippar på att föräldrarna ganska nyligen gått i pension (pappan sannolikt från firman). Vilken skam att bära och stackars barn och fruga. Undrar hur många miljoner han får; 10, 20, 30 eller mer? Jag kan tänka mig att han vill ha en snabb deal, så han kan dra...

Han ska inte ha ett öre, bara stå där vid skampålen livet ut. Det vore straff nog.
Citera
2024-07-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Inte säkert att han får särskilt mycket. Beror på hur aktieägaravtalet ser ut. Det brukar finnas klausuler för inlösen vid allvarlig misskötsel som påverkat firman negativt.
Citera
2024-07-13, 14:18
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Inte säkert att han får särskilt mycket. Beror på hur aktieägaravtalet ser ut. Det brukar finnas klausuler för inlösen vid allvarlig misskötsel som påverkat firman negativt.
Mjo, jag tänker mig också något sådant. Kanske blir han bara befriad från arbetsuppgifter och är kvar som ägare?

Citera
2024-07-13, 14:20
Medlem
SnutteFia03s avatar
#442 ska ha blivit utpressad tidigare då han chattat med någon online men han tycks inte ha tagit någon som helst lärdom från det utan delar glatt med sig av de mest intima bilder och videos han förmår skapa. Dessutom delar han sina mest förbjudna tankar om sina vänners döttrar. Så hade han stött på någon ny som velat utpressa honom så hade det inte varit någon brist på material direkt.

Man kan ju tycka att han borde blivit lite mer återhållsam med den typen av information sedan utpressningen. Frågan är om det nu blir någon förändring? Dumpen är ju lite värre att hamna på om man säger så. Men man får verkligen bilden av en man med ett missbruk som tycks leva i förnekelse, och sådant är svårt att förändra utan hjälp utifrån.

Sambon verkar ha gått ut i försvar för honom några dagar innan publicering. Undrar om det blir lite pinsamt för henne nu när de mindre sympatiska loggarna, bilderna och videorna lagts ut till allmän beskådan?
Citera
2024-07-13, 14:21
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
"Olämplighet kan vara brister i en persons omdöme och pålitlighet". Du tycker inte att han har uppvisat allvarliga brister i omdöme? OK gäddan

Nu pratar vi inte om vad du eller jag tycker, för vi tycker garanterat båda två att den här tjommen betett sig mer än lovligt för jävligt och visat på allvarliga brister i omdöme. Vi pratar om vad som gäller juridiskt.

Men visst, det kanske även håller juridiskt att han ska bli av med licensen och det får man ju hoppas.
Citera
2024-07-13, 14:25
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:

Skulle de dessutom tappa sin viktigaste samarbetspartner, kedjan som företaget är knutet till så lär det nog vara så att han snarare kommer få betala skadestånd än något annat och kompensera företaget för det brutna avtalet.
Citera
2024-07-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Gör hon? Har inte hittat henne på någon befattning, däremot hans syster verkar vara någon sorts "alltiallo".

Ja, hon jobbar där, framgår på annan plats i tråden att hon är kyltekniker. Den du hittat är inte syster utan har annat släktskap, minns inte exakt hur.
Citera
2024-07-13, 14:31
Moderator
Den här: https://nt.se/nyheter/havla/artikel/...valen/r1kkem3l är lite rolig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in