Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-15, 17:45
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Sub-100 kanske efter split 1:5 vid 500.

Hann du ut? (Jo givetvis gjorde du det p botten ven fast du trodde p fortsatt fall nedt)

Han kan ju fortfarande slja med en pytteliten vinst, men jag hade nog lagt stoplossen lite tajtare om jag var han. Ser ut som vi skall ver $300 snart.
Citera
2024-07-15, 20:53
Medlem
CC75s avatar
Sg detta klipp om att Tesla skjutit upp eventet med Robotaxi. Enligt vad som sgs i klippet hade Elon ett mte med sina chefsingenjrer. Han fick en "id" om ngon frndring av fronten och frgade om det gick att ordna till. Han fick d tydligen svaret att - "ja men det kan ta upp till tv mnader till" varp Elon lr ha sagt - "Fixa det s fort ni kan". M.a.o. inte att det med skerhet ska ta tv mnader till.

Nr sedan information om mtet lkts ut och tolkats av en journalist blev Elon frbannad (fullt frsteligt) och sa till sina ingenjrer att de bst br ha ngot klart till den 8:e aug.

https://www.youtube.com/watch?v=86lYaQ1G2ps

Vet att mnga tradear Tesla. Sjlv r jag long-term.

// CC
Citera
2024-07-15, 21:03
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Sg detta klipp om att Tesla skjutit upp eventet med Robotaxi. Enligt vad som sgs i klippet hade Elon ett mte med sina chefsingenjrer. Han fick en "id" om ngon frndring av fronten och frgade om det gick att ordna till. Han fick d tydligen svaret att - "ja men det kan ta upp till tv mnader till" varp Elon lr ha sagt - "Fixa det s fort ni kan". M.a.o. inte att det med skerhet ska ta tv mnader till.

Nr sedan information om mtet lkts ut och tolkats av en journalist blev Elon frbannad (fullt frsteligt) och sa till sina ingenjrer att de bst br ha ngot klart till den 8:e aug.

https://www.youtube.com/watch?v=86lYaQ1G2ps

Vet att mnga tradear Tesla. Sjlv r jag long-term.

// CC

Tackar!
Citera
2024-07-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Sub-100 kanske efter split 1:5 vid 500.

Hann du ut? (Jo givetvis gjorde du det p botten ven fast du trodde p fortsatt fall nedt)

Ni r s fruktansvrt kortsiktiga, har inte slt ngonting och r ganska bra in the money fortf. Det hjlper nog inte jttemkt heller att Trump valde en EV hatare till vice-president just

Frstr inte heller varfr du frsker kritisera mig genom att pst att jag skulle ljuga om att slja p botten osv nr jag helt ppet skrev exakt nr jag kpte + Gav? Olikt de flesta som r hsade till aktien hr som alltid sljer toppar och kper botten tydligen.
Senast redigerad av job230ge 2024-07-15 kl. 22:31.
Citera
2024-07-15, 22:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Sen terstr det hur mycket folk ballar ur av att Elon formellt stdjer Trump...det lr inte bli en hndelsels brsvecka oavsett
Jag tror ingen r frvnad och nu r en bra timing att g ut med det.
Citera
2024-07-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ni r s fruktansvrt kortsiktiga, har inte slt ngonting och r ganska bra in the money fortf. Det hjlper nog inte jttemkt heller att Trump valde en EV hatare till vice-president just

Frstr inte heller varfr du frsker kritisera mig genom att pst att jag skulle ljuga om att slja p botten osv nr jag helt ppet skrev exakt nr jag kpte + Gav? Olikt de flesta som r hsade till aktien hr som alltid sljer toppar och kper botten tydligen.

- Bra trade!

- Tack

Du borde vl sagt att den inte var stngd? Men okay du har allts tagit en kort position i Tesla som du ska ligga i lnge. Verkar smart
Citera
2024-07-16, 06:21
Medlem
wwrs avatar
Elon vet precis vad han skall gra med pengarna han fick av de godtrogna aktiegarna.

Han donerar en halv miljard kronor i mnaden till elbilarnas fiende nummer ett, mannen med det rda rat, Trump. 🤣🤣🤣

Dubbelt blsta aktiegare! Musk och EU har mnga likheter. Nu noterar man att ven Musk anvnder pengar han fick av aktiegarna fr att skada dem sjlva.

Citat:
Just after his huge stock grant, Elon Musk commits $45M/month to harm EVs

https://electrek.co/2024/07/15/just-...o-to-harm-evs/

Elon sk-ter i Tesla. Det sg vi ven nyligen nr han hotade med maskningsaktion om han inte fick 500 miljarder som en domstol underknt samt han ville ven flytta ut AI ur Tesla.

De globala fretagsledarna tnker bara p sig sjlva.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 07:00.
Citera
2024-07-16, 08:52
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon vet precis vad han skall gra med pengarna han fick av de godtrogna aktiegarna.

Han donerar en halv miljard kronor i mnaden till elbilarnas fiende nummer ett, mannen med det rda rat, Trump. 🤣🤣🤣

Dubbelt blsta aktiegare! Musk och EU har mnga likheter. Nu noterar man att ven Musk anvnder pengar han fick av aktiegarna fr att skada dem sjlva.

https://electrek.co/2024/07/15/just-...o-to-harm-evs/

Elon sk-ter i Tesla. Det sg vi ven nyligen nr han hotade med maskningsaktion om han inte fick 500 miljarder som en domstol underknt samt han ville ven flytta ut AI ur Tesla.

De globala fretagsledarna tnker bara p sig sjlva.

Trodde du att du fick till ett snajsigt inlgg nu som inte fullkomligt skrek hur butthurt du r ver hur ljust det ser ut fr bde Tesla och Trump? Gulligt.
Citera
2024-07-16, 09:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Trodde du att du fick till ett snajsigt inlgg nu som inte fullkomligt skrek hur butthurt du r ver hur ljust det ser ut fr bde Tesla och Trump? Gulligt.
Och Putin bara gr frn klarhet till klarhet. Nu har han manipulerat in bde Trump och Musk i frarstet. Musk brjade med ryska raketmotorer. Ryssarna har krigat med Starlink medan Musk slr av Starlink fr Ukraina. Musk sger att han haft bra samtal med Putin. Musk vill ha omrstning i Donbas och ge provinserna till Ryssland. Och att ryssarna manipulerade fram Trump i valet bevisade specialklagare Mueller.

Den enda lnsamma Teslafabriken (tminstone frr) ligger i Kina dr arbetarna inte har ngra rttigheter. Nsta blir skert i Ryssland.

Fy f-n vilken soppa amerikanerna stllt till med.

Och Batteri-Jesus som jobbat p Tesla. Bara tigger bidrag och flyttar runt. Han hade ftt kpa Ensos fabrik i Borlnge billigt fr att det gynnade bygden. Men strax drog han till Tyskland fr de gav mer bidrag. D frskte han slja fabriken med vinst. Kommunordfranden hll p att f hjrnbldning och skrev hur serisa Stora Enso varit jmfrt med dessa nya charlataner.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 09:41.
Citera
2024-07-16, 09:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Och Putin bara gr frn klarhet till klarhet. Nu har han manipulerat in bde Trump och Musk i frarstet. Musk brjade med ryska raketmotorer. Ryssarna har krigat med Starlink medan Musk slr av Starlink fr Ukraina. Musk sger att han haft bra samtal med Putin. Och att ryssarna manipulerade fram Trump i valet bevisade specialklagare Mueller.

Den enda lnsamma Teslafabriken (tminstone frr) ligger i Kina dr arbetarna inte har ngra rttigheter. Nsta blir skert i Ryssland.

Fy f-n vilken soppa amerikanerna stllt till med.

Och Batteri-Jesus som jobbat p Tesla. Bara tigger bidrag och flyttar runt. Han hade ftt kpa Ensos fabrik i Borlnge billigt fr att det gynnade bygden. Men strax drog han till Tyskland fr de gav mer bidrag. D frskte han slja fabriken med vinst. Kommunordfranden hll p att f hjrnbldning och skrev hur serisa Stora Enso varit jmfrt med dessa nya charlataner.

Det r sna hr personer som ni bjrnar har i erat gng. Inte alls anledning till att tnka ett varv till om hur bra ens omdme r.
Citera
2024-07-16, 09:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det r sna hr personer som ni bjrnar har i erat gng. Inte alls anledning till att tnka ett varv till om hur bra ens omdme r.
Det finns en viss ironi i inlgget.

Men hur Musk frst (via styrelseordfranden) hotar med att jobba dligt om han inte fr sin enorma bonus som domstolen underknt och sedan nr han fr bonusen ger han miljarder till elbilsmotstndaren Trump. (Han har ven hotat med att flytta ut AI, fretagets vrdefullaste del, om han inte fr utkad makt inom Tesla.)

Det r dligt omdme. Han struntar i fretaget och jobbarna.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 10:01.
Citera
2024-07-16, 13:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Han har ven hotat med att flytta ut AI, fretagets vrdefullaste del, om han inte fr utkad makt inom Tesla.

Herregud, kr du med detta n? Hur tnker du att du ska kunna tradea framgngsrikt nr du fastnar i tankemnster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in