• 4
  • 5
2024-07-16, 21:42
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Varfr ljuger du? 2023 motsvarade finansieringsavgiften cirka 31 procent av den utbetalda arbetslshetsersttningen.

Varfr skulle jag ljuga om det? Blir inte en frskring bara fr att det r 31 %. Siffran jag hittade var ngra r ldre.
Citera
2024-07-17, 09:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Hur ska man mta denna anstrngning? Idag mts den p antalet skta jobb och vilka aktiviteter man deltar i, ska detta ndras? Om man inte har fr avsikt att f ett nytt jobb samtidigt som nivn p ersttningen r sekundr s knns det inte som ngot strre problem att leva p a-kassa ngra r. Om man skulle f en praktikplats eller dylikt s fr man vl ta det eller finna ett stt att gra sig omjlig p.
Man mter bara tiden man r arbetsls.
Med dagens system fr du 65% av din tidigare ln ~1200kr/dag s lnge du r med i jobb o utvecklingsgarantin.
Med ndringen 2025 trappas ersttningen ned med 5% var 100'e dag till som lgst 266kr/dag
Citera
2024-07-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Man mter bara tiden man r arbetsls.
Med dagens system fr du 65% av din tidigare ln ~1200kr/dag s lnge du r med i jobb o utvecklingsgarantin.
Med ndringen 2025 trappas ersttningen ned med 5% var 100'e dag till som lgst 266kr/dag

Dr kan man snacka om en rejl snkning. Jag gissar att mnga av de berrda tvingas ska frsrjningsstd fr att kunna verleva.
Citera
2024-07-17, 12:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Dr kan man snacka om en rejl snkning. Jag gissar att mnga av de berrda tvingas ska frsrjningsstd fr att kunna verleva.
I brjan blir det en hjning och det r lttare att kvalificera sig. Tanken r att jobb o utvecklingsgarantin inte skall vara en livslng frsrjning utan en vergende ersttning mellan jobb...
Citera
2025-02-13, 22:33
Medlem
smoerreboms avatar
Det r ju bara ett komplement till besparingarna o att ta pengar som annars hade getts till somalier.

r det vrt jobbet man mste lgga ner med att tota ihop 6 anskningar i mnaden. Mitt intryck r att det svra blir att vlja jobb som man inte blir kallad p.
Citera
2025-02-13, 22:51
Medlem
Min kompis slutade med A-kassa, bra jobbat i alla r du har jobbat bra.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in