Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-18, 09:56
Jag är en rätt till åren kommen man som aldrig gillat att anstränga mig. Jag har heller aldrig brytt mig om vad andra tycker om det.
När jag ser folk som står och snickrar på sina trädäck tänker jag, fy fan vad jobbigt.
Jag gillar knappt att åka på semester. För jobbigt.
Jag bryr mig inte helt enkelt.
Faktum är att jag inte ens bryr mig om era svar, men eftersom jag inte hade nåt annat för mig just nu, så blev det den här tråden.
Så - är det manligt att vara lat? (och att dessutom inte bry sig)
Senast redigerad av hobbykirurg 2024-07-18 kl. 09:59.
Citera
2024-07-18, 10:01
Medlem
Belters avatar
Finns hur många lata tjejer och kvinnor som helst. Så speciellt manligt tycker jag inte att det är.
Däremot ser jag det som en rädsla för att lyckas eller misslyckas med något.
Citera
2024-07-18, 10:11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykirurg
Jag är en rätt till åren kommen man som aldrig gillat att anstränga mig. Jag har heller aldrig brytt mig om vad andra tycker om det.
När jag ser folk som står och snickrar på sina trädäck tänker jag, fy fan vad jobbigt.
Jag gillar knappt att åka på semester. För jobbigt.
Jag bryr mig inte helt enkelt.
Faktum är att jag inte ens bryr mig om era svar, men eftersom jag inte hade nåt annat för mig just nu, så blev det den här tråden.
Så - är det manligt att vara lat? (och att dessutom inte bry sig)

Här har du lästips , en bok som sjunger lov till latheten (Paul Lafargue 1883, svärson till Karl Marx)

" Det är rena vansinnet, menar Lafargue, att folket kämpar för "rätten" till åtta timmars arbetsdag. Alltså åtta timmars träldom, exploatering och lidande, när det är fritid, glädje och självförverkligande man borde kämpa för - och så få timmars slaveri som möjligt."

Bokens välkända inledning lyder: "Ett besynnerligt vansinne har gripit arbetarklassen i de länder där den kapitalistiska civilisationen härskar. Detta vansinne drar i sitt kölvatten med sig det individuella och sociala elände, som sedan två århundraden plågar en dyster mänsklighet. Det är kärleken till arbetet, den med döden kämpande lidelsen för arbete, vilken drivits dithän att livskraften hos den enskilda människan och hennes avkomma bryts ned. Istället för att kurera denna sinnesförvirring har präster, ekonomer och moralister gjort arbetet till något heligt...

https://www.adlibris.com/se/bok/ratt...-9789177424727 (om du orkar )
Citera
2024-07-18, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Finns hur många lata tjejer och kvinnor som helst. Så speciellt manligt tycker jag inte att det är.
Däremot ser jag det som en rädsla för att lyckas eller misslyckas med något.

Lata kvinnor är nånting annat. Extremt okvinnligt. Det vill man inte se.
Citera
2024-07-18, 10:16
Ja, för vissa män. Vad som däremot inte är manligt är att fråga om det överhuvudtaget.
Citera
2024-07-18, 10:35
Medlem
Lathet är knappast förknippad manliga könet. Vi alla är olika.

Du bara är sådan och tycks vara tillfreds med att inte ha en massa jippon omkring dig.

Trots din lathet, känner du dig aldrig understimulerad? Att du blir uttråkad emellanåt?
Citera
2024-07-18, 10:38
Medlem
Man kan väl vara manligt och lat. Men inte manlig pga att man är lat.

Är väl min take på det hela.
Citera
2024-07-18, 11:01
Medlem
Har sett rätt omanliga latmaskar till fetton. Nej du blir inte manlig bara för att du är lat.
Citera
2024-07-18, 12:31
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Historiskt sett så är mannen den som ska förse familjen med föda. För detta krävs att man inte ligger på sofflocket

Därav har det inpräntats i våra hjärnor att manlighet delvis handlar om att ha energi och att vara aktiv.
Det är iallafall min hypotes
Citera
2024-07-18, 12:35
Medlem
Nej.
Citera
2024-07-18, 14:21
Medlem
Damen101s avatar
Det finns porr in lata feta män som också haffar brudar. Så ja lathet är sexuellt manligt om du vill väga 300kilo. Gör sen en transformation med mycket anabola och uttryck dig som en läkaren utan licens. Sen är det bara att sprida säden och generna till den dominanta kvinnan på 400kg. Tycker du gör rätt i att vara lat!
Citera
2024-07-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykirurg
Lata kvinnor är nånting annat. Extremt okvinnligt. Det vill man inte se.
Hur är det någonting annat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in