Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-07-19, 04:08
  #37
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Feminin energi är att vara lat. Detta enligt soft girl trenden som pågår just nu: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-pa-ekonomiskt Män har alltid arbetat hårdare fysiskt än kvinnorna, såväl i nutid som under krig och dåtid. Maskulin energi är per definition att man är aktiv och arbetar hårt.
Citera
2024-07-19, 07:34
  #38
Avstängd
blibbottczkhentzhks avatar
Ja manligt och härligt. Man ska unna sig själv att må bra, att inte alltid vara redo för en massa ingripande.
Citera
2024-07-19, 09:05
  #39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
En man gör ingenting förrän han måste, men när han måste gör han allt.

Väl talat.

Det är bara slavar som springer omkring och "jobbar" hela tiden. Osäkra undersåtar som tror de måste "prestera" för att känna att de har ett värde.
Citera
2024-07-19, 09:35
  #40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det manligt att vara lat?

I min värld så det inte det i alla fall, men nu är ju inte jag kvinna, och det är liksom de som avgör.

Men är det inte en ganska bra barometer att se hur fertila kvinnor beter sig i ditt sällskap då, börjar de gnida låren mot varandra och får den där "befrukta mig blicken" så kan du väl utgå från att du är manlig?


Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Att vara lat är en överlevnadsstrategi för att spara energin tills en fara kommer

Men det kan väl också bli för mycket av sparad energi också och som då som sätter sig så där sexigt som fettreserver på kroppen?
Citera
2024-07-19, 20:58
  #41
Medlem
ResanTillMelonias avatar
Nej det är det inte
Citera
2024-10-10, 06:03
  #42
Medlem
Det är varken manligt eller kvinnligt. Beror ju på uppfostran, kultur, sin socioekonomiska bakgrund. Allt är en skala.
Citera
2024-10-10, 06:57
  #43
Medlem
GertBennys avatar
Alla människor är lata, det ingår i vår natur. Varför tror ni i princip varenda uppfinning vi har i hemmet eller i våra liv är till för att göra saker bekvämare, snabbare och lättare för oss? Jo för vi är lata i grund och botten. Sen kan man givetvis "slå av" den latheten och köra på när det krävs så som vid arbete. Sen så finns det personer med någon typ av ångestproblematik/psykfall som måste distrahera sig hela tiden med arbete tills de stupar. Antagligen för att ta bort fokus ifrån jobbiga tankar eller liknade.
Citera
2024-10-10, 16:50
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykirurg
Jag är en rätt till åren kommen man som aldrig gillat att anstränga mig. Jag har heller aldrig brytt mig om vad andra tycker om det.
När jag ser folk som står och snickrar på sina trädäck tänker jag, fy fan vad jobbigt.
Jag gillar knappt att åka på semester. För jobbigt.
Jag bryr mig inte helt enkelt.
Faktum är att jag inte ens bryr mig om era svar, men eftersom jag inte hade nåt annat för mig just nu, så blev det den här tråden.
Så - är det manligt att vara lat? (och att dessutom inte bry sig)

"Fysisk aktivitet är ovärdigt en aristokratisk själ."

Fernando Pessoa


Om man inte vet vem Pessoa var: han anses vara Portugals störste författare någonsin.
Citera
2024-10-10, 16:54
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Alla människor är lata, det ingår i vår natur. Varför tror ni i princip varenda uppfinning vi har i hemmet eller i våra liv är till för att göra saker bekvämare, snabbare och lättare för oss? Jo för vi är lata i grund och botten. Sen kan man givetvis "slå av" den latheten och köra på när det krävs så som vid arbete. Sen så finns det personer med någon typ av ångestproblematik/psykfall som måste distrahera sig hela tiden med arbete tills de stupar. Antagligen för att ta bort fokus ifrån jobbiga tankar eller liknade.

Förr dolde man det inte ens. Det är lutheranismen och kapitalismen som har hittat på att arbete är en dygd. Grekiska aristokrater för 3000 år sedan ansåg att fysiskt arbete var ett straff från gudarna. Slavar och underklass sågs på som mer beklagansvärda än värda förakt eftersom de var tvungna att arbeta fysiskt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in