Nej, som kvinna anser jag inte att lathet är manligt. Jag har ett ex, vara personlighet var att alltid komma undan till varje pris. Behövde något lagas skulle det vänta till helgen, eller så kunde jag ju ringa min pappa och höra om han kunde ”hjälpa till”.
Att göra saker ordentligt fanns inte på listan. Det var enklare att LIMMA upp gardinskenorna i taket än att borra och hela köret. Otroligt oattraktivt.
Idag är jag ihop med en man som fixar det som behöver fixas. Här om dagen strulade AC:n, det var åtgärdat samma dag innan sänggåendet.
Samma visa med normala hushållssysslor. Ska vi få besök eller om det behöver städas hjälps vi båda åt. Finns inget vidrigare än en man som ligger i sina svettiga kalsonger och tittar TV medan man själv ordnar så att det ser snyggt ut när hans familj kommer på besök.
Min nuvarande är alltså en man jag kan lita på. Jag litar på att saker fixas när dom går sönder, jag kan lita på att saker görs med noggrannhet även om det tar lite extra tid, jag vet att han värderar ett snyggt och prydligt hem lika mycket som jag och vi har aldrig någonsin bråkat om städning, tvätt, eller något annat.