Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-18, 18:09
Medlem
Är 47 år, vad manlighet är det vette fan. Känner mig själv inte ens så värst vuxen. Känner mig som 17 med 14 års humor. Min dotter på 7 år skrattar o tycker mina skämt e skitkul. Jag klipper gräs, rustar dvs bygger tralldäck själv, har panelat, snickrat så gott som ett hus själv o lägger om taket själv. Gör massa sånna saker men Känner mig varken manlig eller vuxen. Har alltid tyckt människor i min ålder varit "vuxnare" än jag själv. Kommer nog alltid vara så.
Citera
2024-07-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykirurg
Jag är en rätt till åren kommen man som aldrig gillat att anstränga mig. Jag har heller aldrig brytt mig om vad andra tycker om det.
När jag ser folk som står och snickrar på sina trädäck tänker jag, fy fan vad jobbigt.
Jag gillar knappt att åka på semester. För jobbigt.
Jag bryr mig inte helt enkelt.
Faktum är att jag inte ens bryr mig om era svar, men eftersom jag inte hade nåt annat för mig just nu, så blev det den här tråden.
Så - är det manligt att vara lat? (och att dessutom inte bry sig)

Absolut inte. Riktiga män är vältränade och använder sina muskler i fysiska jobb och idrotter! Det höjer testot också och gör dig manligare och kåtare!
Tjejer gillar killar som kan slåss och försvara dom!
Citera
2024-07-18, 18:18
Avstängd
ManicToos avatar
Det stämmer, ingen slump att Kronblom och Dagobert ligger på soffan jämt medans deras fruar ränner runt med dammsugare. Jag har inte läst någon fysionomisk studie som förklarar detta, men det har rimligen med hormoner att göra. Eller att hemmet är kvinnans domän, och det är på kökssoffan vi latar oss. På jobbet är det tvärtom och kvinnor är experter på att lata sig på lunchen eller vid kaffemaskinen.

Jag har spenderat varje dag senaste 20 åren liggande på kökssoffan efter middagen. Det räcker med 10 minuter, så känner jag mig pigg igen. Men jag har aldrig sett min fru ligga i en soffa.
Citera
2024-07-18, 18:50
Medlem
Så länge man kan sätta mat på bordet åt sig själv och inte klagar över att livet är orättvist så är det valfritt vad man gör med övrig tid. Olika personer är olika. Och vissa mår bra av ett lugnare leverne. Andra inte. Att göra det man mår bäst av och hålla sig till det är väl det ultimata.
Citera
2024-07-18, 18:52
Medlem
slagskotts avatar
Jag tror att lathet kommer med modersmjölken. Jag hade inget tv-spel när jag var liten och vi var alltid ute och gjorde något aktivt hela tiden och jag klarar inte helt att ligga still, jag förstår inte folk som solar sig och somnar, låter skittråkigt..

Jag har vänner som kan softa men det är liksom inget tag i dom,.

Hur går ts ihop med aktiva människor?
Av egen erfarenhet så drar jag mig ifrån mindra aktiva eftersom de bromsar mig och jag kan tänka mig att mindre aktiva kanske blir för mycket.
Citera
2024-07-18, 18:53
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Finns hur många lata tjejer och kvinnor som helst. Så speciellt manligt tycker jag inte att det är.
Däremot ser jag det som en rädsla för att lyckas eller misslyckas med något.
Män är å det hela mycket mer lata än kvinnor som bär detta samhälle på sina axlar.
Citera
2024-07-18, 18:58
Medlem
Smekarn87s avatar
Frågan måste tyvärr svaras med frågan. Är du rik?
Citera
2024-07-18, 20:08
Medlem
C.B.G.s avatar
För mig finns ingen relevans i frågeställningen. Att vara lat eller flitig har ingenting med manligt och kvinnligt att göra. Det vet alla som vistas i den verkliga världen.

Således, att vara lat är inte omanligt men inte speciellt manligt heller.
Citera
2024-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykirurg
Jag är en rätt till åren kommen man som aldrig gillat att anstränga mig. Jag har heller aldrig brytt mig om vad andra tycker om det.
När jag ser folk som står och snickrar på sina trädäck tänker jag, fy fan vad jobbigt.
Jag gillar knappt att åka på semester. För jobbigt.
Jag bryr mig inte helt enkelt.
Faktum är att jag inte ens bryr mig om era svar, men eftersom jag inte hade nåt annat för mig just nu, så blev det den här tråden.
Så - är det manligt att vara lat? (och att dessutom inte bry sig)

Nä, varken manligt (eller kvinnligt...) Du är bara lat och riktigt tråkig...
Men ett tips i all välmening, sök vård för det kan vara så att du faktiskt är deprimerad och inte lat.
Citera
2024-07-18, 21:08
Medlem
Olduvais avatar
I den romerska författaren Takitus bok Germania, om vår del av världen, så skriver han att det finns en stam i dagens Tyskland där männen inte arbetar. Kvinnor och barn plöjer och sår, medans männen ligger på locket och tar det lugnt.

Som all romersk facklitteratur så är det underhållning före fakta som gäller.

Nej, det är inte normalt att vara lat för en man. Lättja leder folk till destruktiva betéenden som utnyttjande av andra eller kriminalitet. Män går till sitt jävla negerjobb varje dag och knegar medans kvinnorna sitter på sin snäckparkering och forwardar 2 e-mail per dag och blir utmattade av detta.

Detta är våran lott här i livet. Synd att det aldrig uppskattas.
Citera
2024-07-18, 23:05
Medlem
Smarree88s avatar
Att vara lat är en överlevnadsstrategi för att spara energin tills en fara kommer
Citera
2024-07-19, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Orkar inte svara
Hahaha 😂😂

Ont; vettefan om det räknas som manligt, jag är själv ganska lat med många grejer som tex städning men ser inte det som någon manlig egenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in