Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-20, 11:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Jag kper ljliga mngder DOT, fortfarande. Det r inget rd, utan ett symptom p sedvanlig all-in crypto mani, plus att jag mrkligt nog fortfarande har rd att frlora pengarna.

Mngden gr sklart att det r intressantare med stake, ven om man borde swappa rewards mnadsvis till USDC fr att cykla vidare till de topp 2, men det verkar aldrig bli av, utan jag re-stakar 100%.

Det som talar positivt fr DOT:
+ Antalet developers toppas endast av ETH. Denna trend har varit stadig under en lngre tid.
https://www.developerreport.com/
+ Web3 Foundation brjade tidigt arbeta fr att pvisa att DOT inte r en security.
+ Enskild parantes men DOT kan betraktas som ett 'China coin'. Stor fanbase i st.

Gavin Woods CV alena.
+ skapare av EVM
+ skrev ETHs yellow paper

- Dock, jag hade grna sett ngot 'kul' i ekosystemet att sprtta DOTs p och det r det skralt med, tycker jag. Uniswap x Moonbeam r ju p plats s det torde leda till ngon vart, men enbart likviditet och cross-chain entrances r vl inget att hurra ver. Men, jag r mediokert uppdaterad gllande vad som hnder p vriga parachains. Vi r vl upp i ett +40-tal vid det hr laget.

Som nmnt, DOT har blivit mitt degen play, men det r inget sensationellt i sig. Det samma kan jag sga om allt annat alternativt i portfolion exkl. BTC och ETH.

(Givetvis hade en Polkadot dev connection varit nskvrt fr att f en vidare inblick men har inga sdana i bekantskapskretsen.)

Av nyfikenhet, har du alls ndrat uppfattning gllande din position med tanke p dots klena prisutveckling i jmfrelse med majsen och andra alts som visat p betydligt mera styrka shr lngt in i marknadscykeln?
Citera
2024-07-20, 11:22
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Mm

Trodde Polkadot levde d det jobbades hrt p uppgradering i vintras. Men som med mycket annan krypto s pratas och lovas mycket men vldigt lite problemlsning levereras i verkligheten.

Sitter kvar p min pse men har snkt nivn dr jag tnkt gra exit fr gott.

Det r svrt att applicera fundamental analys p alts i strsta allmnhet, mycket bttre att kika p prisutveckling, momentum, narrativ, hur distributionen av coins ser ut samt market cap, men det r bara min sikt. Bitcoin r det enda som garanterat kommer att vara intressant i det lnga loppet, av fundamentala skl. Drmed inte sagt att flera alts ocks kan komma att leverera p sikt baserat p fundamenta, men det r svrverskdligt om man inte r extremt insatt, och jag vill mycket hellre tjna pengar p volatiliteten kortsiktigt. Tickern r egentligen helt irrelevant.

Vid vilken niv kliver du av tget?
Citera
2024-07-20, 11:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det r svrt att applicera fundamental analys p alts i strsta allmnhet, mycket bttre att kika p prisutveckling, momentum, narrativ, hur distributionen av coins ser ut samt market cap, men det r bara min sikt. Bitcoin r det enda som garanterat kommer att vara intressant i det lnga loppet, av fundamentala skl. Drmed inte sagt att flera alts ocks kan komma att leverera p sikt baserat p fundamenta, men det r svrverskdligt om man inte r extremt insatt, och jag vill mycket hellre tjna pengar p volatiliteten kortsiktigt. Tickern r egentligen helt irrelevant.

Hller med.

Sitter p DOT frn $22 dollar nivn som jag borde slt 2021 men blev rugg pulled som alla andra. Kpte p mig nya DOT vid $8 d jag tyckte att priset laggat vriga marknaden, och hade d plan att (brja) slja vid typ $15. Har kpt ytterligare DOT vid $6 av samma anledning.

Citat:

Gissar att jag har ett genomsnittligt inkpspris p drygt $10 nu. Om det inte hnder ngot intressant kring projektet s kommer jag nog skala ut det mesta s att jag gr plus minus 0 (gissningsvis lite minus), om jag fr chansen.

Tror fortfarande att DOT kan ta sig en bit ver $10 om vriga marknaden tar fart. Detta helt utan ngot nytt kring projektet. Isf r dagens priser bra.
Citera
2024-07-20, 11:42
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Hller med.

Sitter p DOT frn $22 dollar nivn som jag borde slt 2021 men blev rugg pulled som alla andra. Kpte p mig nya DOT vid $8 d jag tyckte att priset laggat vriga marknaden, och hade d plan att (brja) slja vid typ $15. Har kpt ytterligare DOT vid $6 av samma anledning.

Gissar att jag har ett genomsnittligt inkpspris p drygt $10 nu. Om det inte hnder ngot intressant kring projektet s kommer jag nog skala ut det mesta s att jag gr plus minus 0 (gissningsvis lite minus), om jag fr chansen.

Tror fortfarande att DOT kan ta sig en bit ver $10 om vriga marknaden tar fart. Detta helt utan ngot nytt kring projektet. Isf r dagens priser bra.

Att du kommer att kunna gra exit runt 10usd tror jag inte blir ngra strre problem alls, men det r illavarslande fr kedjan att den i termer av prisutveckling har presterat s extremt kasst jmfrt med majsen och andra alts. Skulle aldrig komma p tanken att sitta med den hr skiten i portfolion och hoppas p det bsta nr det finns s mnga andra coins som tvrt om ser vldigt lovande ut baserat p hur dom har presterat prismssigt shr lngt.

Om dot hade befunnit sig 50% frn tidigare ath hade det varit ett helt annat lge.
Senast redigerad av hazenectar 2024-07-20 kl. 11:44.
Citera
2024-07-20, 11:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att du kommer att kunna gra exit runt 10usd tror jag inte blir ngra strre problem alls, men det r illavarslande fr kedjan att den i termer av prisutveckling har presterat s extremt kasst jmfrt med majsen och andra alts.
Ja, men det skall ju stllas i relation till taktiken att jaga sdant som redan rusat. Jag fredrar att hitta sdant som sover eller tminstone laggar efter.
Men det har ifs funkat sdr med DOT...

Citat:
Skulle aldrig komma p tanken att sitta med den hr skiten i portfolion och hoppas p det bsta nr det finns s mnga andra coins som tvrt om ser vldigt lovande ut baserat p hur dom har presterat prismssigt shr lngt.
Det som fick mig att g in var att det hnde vldigt mycket kring deras parachains 2021. Det var stort intresse helt enkelt. Dock har det dtt ut lite, vilket fr mig att tro att deras parachains kanske inte lste problem bttre n ngra andra tekniker...
Du hr, jag r inte srkilt insatt ens utan fljer det mest p ytan. Tar det fart igen med DOT 2.0 som det snackas om, s kanske det r vrt att hlla lngre.
Citera
2024-07-20, 11:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, men det skall ju stllas i relation till taktiken att jaga sdant som redan rusat. Jag fredrar att hitta sdant som sover eller tminstone laggar efter.
Men det har ifs funkat sdr med DOT...

Det som fick mig att g in var att det hnde vldigt mycket kring deras parachains 2021. Det var stort intresse helt enkelt. Dock har det dtt ut lite, vilket fr mig att tro att deras parachains kanske inte lste problem bttre n ngra andra tekniker...
Du hr, jag r inte srkilt insatt ens utan fljer det mest p ytan. Tar det fart igen med DOT 2.0 som det snackas om, s kanske det r vrt att hlla lngre.

Bra pong, men allt r relativt, jag kper mycket hellre en solklar vinnare en bit under tidigare ath som desseutom ser bra ut jmfrt med majsen n att ta risken att kpa p mig coins som fortfarande handlas i nrheten av bottenformationen frn 2022. Men terigen det r bara jag.
Jag utesluter inte att dot kan ta fart och bli en lysande affr vad det lider, men rent pristekniskt finns det absolut nada som talar fr det i dagslget.
Senast redigerad av hazenectar 2024-07-20 kl. 12:02.
Citera
2024-07-20, 12:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Bra pong, men allt r relativt, jag kper mycket hellre en solklar vinnare en bit under tidigare ath som desseutom ser bra ut jmfrt med majsen n att ta risken att kpa p mig coins som fortfarande handlas i nrheten av bottenformationen frn 2022. Men terigen det r bara jag.
Jag utesluter inte att dot kan ta fart och bli en lysande affr vad det lider, men rent pristekniskt finns det absolut nada som talar fr det i dagslget.
Den har ju ett antal H&S p 4H och bryter den 6.55 s kan det ta fart. Finns vl ca 20% uppsida innan nsta motstnd. Frgan r bara om man vill kpa nu, eller nr den brutut motstndet och nr den testar det p ovansidan.

Jag tnker att om vriga marknaden skall upp, s kommer den ta 6.55 ganska snart.

Efter att kollat grafen lite noggrannare s r det $10 som r nivn att bryta. Gr den det s r det inte lge att slja.
Senast redigerad av Leaston 2024-07-20 kl. 12:13.
Citera
2024-07-20, 17:32
Medlem
Citat:
Av nyfikenhet, har du alls ndrat uppfattning gllande din position med tanke p dots klena prisutveckling i jmfrelse med majsen och andra alts som visat p betydligt mera styrka shr lngt in i marknadscykeln?

Som du nmner s har det varit s mycket andra projekt, tokens och coins att strssla fiat p de senaste ret, s jag har helt enkelt satt rubbet p staking.

DOT gr sig dligt pmind, det fr erknnas och delvis frmodar jag att de inte r tillrckligt US-centric fr att kunna konkurrera med andra kedjor som SOL, NEAR etc. med HQ i SF.

Blir kanske inga mten med storbranschen om man sitter i Zug och hckar. Asien verkar dock fortfarande frtjusta i DOT, s det mest spnnande i ekosystemet har vl varit inkubinationsprogrammet mellan Astar x Sony (Sony Chain.)

That is all.

.

.
Citera
2024-07-20, 20:33
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Den har ju ett antal H&S p 4H och bryter den 6.55 s kan det ta fart. Finns vl ca 20% uppsida innan nsta motstnd. Frgan r bara om man vill kpa nu, eller nr den brutut motstndet och nr den testar det p ovansidan.

Jag tnker att om vriga marknaden skall upp, s kommer den ta 6.55 ganska snart.

Efter att kollat grafen lite noggrannare s r det $10 som r nivn att bryta. Gr den det s r det inte lge att slja.

Har kikat lite p dot fr skojs skull, p veckan r frsta problemomrdet runt 8,5 usd. Flippa den nivn s r nsta motstnd vid 10,4. Om veckan brjar stnga ver 10,4 ppnar det fr en snabb uppgng (pga inefficiency) till 16,79-24,36-zonen. Men ven om allt detta hnder, vilket det frmodligen nd gr vad det lider s ligger pricken fortfarande lngt efter majsen med flera i termer av gains. Men det r klart om du bara s fort som mjligt vill komma av tget s kan du ju alltid snka ditt inpris genom att pumpa in mer kapital hr.
Ser ut som om dot kommer att g upp p kort sikt, priset har precis brutit en nedtgende trenlinje p veckan som har agerat motstnd sedan mars mnad, finns ven momentum p stochastiska p veckan. 8,5 usd inom en relativt snar framtid knns troligt.
Citera
2024-07-20, 21:04
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Har kikat lite p dot fr skojs skull, p veckan r frsta problemomrdet runt 8,5 usd. Flippa den nivn s r nsta motstnd vid 10,4. Om veckan brjar stnga ver 10,4 ppnar det fr en snabb uppgng (pga inefficiency) till 16,79-24,36-zonen. Men ven om allt detta hnder, vilket det frmodligen nd gr vad det lider s ligger pricken fortfarande lngt efter majsen med flera i termer av gains. Men det r klart om du bara s fort som mjligt vill komma av tget s kan du ju alltid snka ditt inpris genom att pumpa in mer kapital hr.
Ser ut som om dot kommer att g upp p kort sikt, priset har precis brutit en nedtgende trenlinje p veckan som har agerat motstnd sedan mars mnad, finns ven momentum p stochastiska p veckan. 8,5 usd inom en relativt snar framtid knns troligt.

DOT/BTC ser dock bedrvlig ut. En typisk shitcoingraf i mina gon. Inga ljuspunkter.

https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/
Citera
2024-07-20, 21:16
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
DOT/BTC ser dock bedrvlig ut. En typisk shitcoingraf i mina gon. Inga ljuspunkter.

https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/

Om du backar ngra inlgg i trden s ser du att jag r inne p helt samma spr.

Citat:
Pricken ser ut som skit vad gller prisutveckling, ven dotbtc ser horribel ut, kommer inte att rra den hr dyngan innan dotbtc eventuellt visar p styrka

Rip dot och ada? Pvg att frpassas till soptippen med avdankade dino-coins?
Citera
2024-08-07, 20:55
Medlem
hazenectars avatar
Rip som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in