Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
Vilka skillnader r det mellan vanlig boxning och bare knuckle? r det en frdel fr jake att dom har handskar att det kar trffytan mot ngon som perry som inte skyddar sig ordentligt? Har fr mig bare knuckle har mindre ring ocks vilket gynnar ngon som Perry.
Jag minns inte reglerna exakt fr BKFC men de kr ju helt utan handskar och bara lindade hnder s man mste troligtvis rra p sig mer och vara vldigt noga med att undvika att bli trffad d slagen gr betydligt mer skada.
Jag tittade lite p BKFC fr lnge sedan men tyckte att matcherna d var vldigt hndelsefattiga d man inte bara kan g in och damma p som med boxningshandskar p hnderna och sedan utnyttja handskarna defensivt och ta slag p guarden.
Som jag minns det s var det mycket rrelse, f slagvxlingar d man grna vill trffa sjlv men undvika att bli trffad till varje pris nr en hyfsad trff utan handskar kan skra upp nyllet och orsaka fula cuts eller slcka ngon snabbt och det blir svrare att parera slag ocks s snabbt in och snabbt ut och mycket avvaktande eller sl och clincha.
Dessutom s r vl matcherna ganska korta ocks om jag inte minns fel jmfrt med boxning.
Mycket clinch ocks om man hamnar fr nra pga mindre ringyta och dessutom inte s mycket kombinationer utan mer enstaka slag.
Jag r inte mycket fr vanlig boxning som publiksport ven om jag har trnat det sjlv men det r roligare att titta p n tex BKFC faktiskt.