Citat:
Ursprungligen postat av
Tortelli
Jag kan berätta varför en del gäddor kastar in handuken. Jag har med egna ögon fått se en person som har blivit oskyldigt utpekad i en liten ort i Västmanland. Han har en neurologisk sjukdom och tog alltid en promenad på 10km på förmiddagen, 7 dagar i veckan. Folket i orten Sala fick för sig att han gick och tittade på barn. Han utsattes för trakasserier av alla slag, tom personal i butiker vägrar att expidera honom. När Folket i orten förstod att han promenerade pga sin sjukdom, då var ryktet förstört. Jakten på honom var enorm. Och då var han oskyldig! Så att riktiga gäddor kan ta sina liv ,kan vara drevet efter dom. Sorry för ot.
Jo instämmer. Ungefär samma erfarenhet från min lilla ort. Det var inte ens en person haffad av Dumpen, utan bara en lätt förståndshandikappad. Han var liksom aldrig ens ute efter barn, men blev en lätt måltavla. Blev grovt misshandlad. Enda felet han skulle gjort var att vara vänlig säga hej till barn. Men det gjorde han ju liksom till alla.
Efter den misshandeln grov sådan nära döden. Har man ju inte sett till honom. Det är ju ytterligare en aspekt. Detta att oskyldiga drabbas, blir beskyllda. Sedan har de ju noll chans att försvara sig.