Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 21:53
  #253
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://omni.se/ny-matning-harris-le...trump/a/733ayB

"Kamala Harris leder med två procentenheter över Donald Trump i en ny opinionsmätning från Reuters/Ipsos.
Den nationella mätningen visar att Harris har 44 procent av väljarstödet och att Trump har 42 procent. En lednig som ligger inom felmarginalen.
Mätningen har genomförts på måndagen och tisdagen. För en vecka sedan var det dött lopp mellan Trump och Harris".

Härliga nyheter från våra goda vänner USA, verkar som amerikanerna har vaknat upp och insett att Trump som president i USA skulle bli en mardröm.
Hoppas trenden håller i sig och att Kamala Harris blir den första kvinnliga presidenten i USA.

Med Harris kommer USA köras helt i botten. USA har egentligen inte råd med mer krig. USA har defenitivt inte råd att hamna på kant med de oljeproducerande länderna i mellanöstern. USA har för övrigt inte råd att tappa alierade i Asien, Afrika o Sydamerika.
USA måste ta tag i den knarkepedemi som plågar landet.
USA måste ta tag i den vittrande infrastrukturen.

Men för en liten klick som ligger först i kurvan kan Harris bli en lysande affär.
Citera
2024-07-23, 21:54
  #254
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag kan åtminstone säga att det är skönt att ha en riktig kandidat som uppenbart står för lag och ordning då hon har arbetat som åklagare innan hon började politiskt (det blir en riktig krock dock mot Trump som nu är dömd på delstatsnivå för ekonomibrott).

Sedan är det väldigt skönt att USA äntligen har en kandidat som är långt ifrån 70+ sträcket, USA bör införa en övre åldersgräns på att få sitta på ämbeten precis som de har en lägsta ålder för att få vara president.

För eller senare så blir vi alla för gamla för att hänga med i svängarna i vår allt mer utvecklande värld.

Det ska även bli spännande och se vad hon kommer att trycka på politiskt, kommer hon att fortsätta på Bidens politik med ett fokus på enighet, stabil ekonomi och små reformer eller kommer hon att lägga på en växel och faktiskt ge upp om att försöka räcka över en olivkvist till republikanska partiet som i slutändan inte är intresserad av enighet.

Hon är helt enkelt en frisk fläkt, men med det så är jag även skeptisk, jävligt skeptisk då hon kan och troligen kommer att vara en lika stor bluff som både Obama och Trump har varit.

Du är medveten om att presidenter inte bestämmer ett dugg väl?

Alla presidenter har sedan JFK varit en bluff. Han blev mördad just för att han ville ha något att säga till om.

Det spelar ingen som helst roll vem som blir president idag. Trump och Harris för den politik som de stora fiskarna vill att de ska föra.

Det blev ingen skillnad när Trump tog över efter Obama och det blev i princip ingen skillnad när Biden tog över efter Trump.
Citera
2024-07-23, 21:54
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Allt är bättre en psykopaten/narcissten Donald T!

Hur han sol och vårat hela Republikanska partiet är bortom allt förnuft!
Du ska inte gå på date med snubben.
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
För världsfreden och för Sveriges och Europas del är presidentvalet i USA som bekant oerhört viktigt. Valet av president blir direkt avgörande för vår framtid även i Sverige och Europa i övrigt. Då duger inte en president som Trump som lovordar diktatorn i Nordkorea, eller fjäskar för diktatorn i Ryssland, prästväldet i Iran och kommunistpartiet i Kina.

Heja Kamala Harris.
Hur går logiken till här? Vare sig under Obama eller Biden tid gentemot Trump.
Gav inte Biden Iran massa frysta pengar. Trump satte sanktioner mot Iran så att Kina inte köpte olja av Iran. Nordkorea skjuter missiler hela tiden och Biden bryr sig inte . https://www.theguardian.com/world/20...-prisoner-swap
Citera
2024-07-23, 21:56
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Definiera "vanligt folk "?

De utan utbildning, med keps bak o fram, som slår sin fru och gillar att titta på Simpsons på fredag?

Blue color swing state..
Citera
2024-07-23, 21:57
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Vad menar du att Trump skulle göra om Putin och Nordkorea skulle bli hotfulla?
Hota med kärnvapen, något en kvinna aldrig skulle göra.
Citera
2024-07-23, 21:57
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://omni.se/ny-matning-harris-le...trump/a/733ayB

"Kamala Harris leder med två procentenheter över Donald Trump i en ny opinionsmätning från Reuters/Ipsos.
Den nationella mätningen visar att Harris har 44 procent av väljarstödet och att Trump har 42 procent. En lednig som ligger inom felmarginalen.
Mätningen har genomförts på måndagen och tisdagen. För en vecka sedan var det dött lopp mellan Trump och Harris".

Härliga nyheter från våra goda vänner USA, verkar som amerikanerna har vaknat upp och insett att Trump som president i USA skulle bli en mardröm.
Hoppas trenden håller i sig och att Kamala Harris blir den första kvinnliga presidenten i USA.

Med Trump så var det en bra tid i USA. Alla som insåg det vet ungefär vad de får. Tyvärr hann ju Trump inte göra mycket av det han ville då Senila gubben kom in och tog över, men nu är det över för honom. Tyvärr lär det bara bli värre med Harris.

Hade önskat att det fanns fler partier är två, men det är tyvärr så det funkar och då blir det utan tvekan republikanerna då demokratisk vänster/woke politik är skadlig och farlig.
Citera
2024-07-23, 21:59
  #259
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Kan du inte berätta för oss vad det värsta som skedde med USA var under Trumps förra mandatperiod 2016-2020? I och med att han är så dålig.

Jag är inte den tillfrågade men för mig så var det hur han och hans kumpaner agerade efter att de insåg att valet var förlorat. Om han hade accepterat förlusten så hade inte Kapitolium hänt och folk hade inte dött den dagen.

Men jag inser att det här med att acceptera utfallet av ett demokratiskt val inte är så viktigt för alla Trumpsupporters, så att du glömt den lilla fotnoten är inte så chockerande.
Citera
2024-07-23, 22:00
  #260
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Den där snubben skulle aldrig våga snacka så där i verkliga livet. Likt alla MAGA kramare här så är man tuffa bakom tangenterna.

Varför skulle någon inte våga säga att man tror att Trump vinner valet?

För oss svenskar är det gynnsamt att Harris vinner. Det är bara frustrerande att svenskar helt saknar analytisk förmåga och tror precis som public service att Harris kommer att vinna.
Citera
2024-07-23, 22:01
  #261
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Blue color swing state..

Det är nog bättre du länkar något som förklarar hur presidentvalet går till. Vår lilla sosse förstår inte vad elektorsröster är.
Citera
2024-07-23, 22:01
  #262
Medlem
mickenyqvist123s avatar
[quote=Karlastar|88961279]Varför skulle någon inte våga säga att man tror att Trump vinner valet? /QUOTE]

Det var inte vad den snubben sade. Han skrev en rätt sjuk grej som jag inte tänker citera. Jag är inte woke, vänster eller överkänslig men det finns gränser för hur man refererar till olika folkgrupper.
Citera
2024-07-23, 22:02
  #263
Medlem
Månsans avatar
Glöm dessa meningslösa mätningar. Väljaropinionen i Arizona, Georgia, Michigan, Nevada, Pennsylvania och Wisconsin är det intressanta. I övrigt är det skitsamma om Trump för tillfället leder med 45-44 eller Harris 44-42.

De sex staterna ovan avgör valet. Inte jättestater som Kalifornien där demokraternas kandidat vinner lätt eller Texas som gillar Trump.
Citera
2024-07-23, 22:03
  #264
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag är inte den tillfrågade men för mig så var det hur han och hans kumpaner agerade efter att de insåg att valet var förlorat. Om han hade accepterat förlusten så hade inte Kapitolium hänt och folk hade inte dött den dagen.

Men jag inser att det här med att acceptera utfallet av ett demokratiskt val inte är så viktigt för alla Trumpsupporters, så att du glömt den lilla fotnoten är inte så chockerande.

Jag hoppas demokraterna vinner. Men jag är samtidigt så klarsynt att jag kan se att så inte blir fallet.

Det värsta som hände var alltså Kapitolium. Ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in