Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 22:04
  #265
Medlem
godboys avatar
De där mätningarna ska man givetvis ta med en nypa salt. Visst har säkert de flesta föredragit en president som inte är knalldement och då skulle ju Biden falla. Att det nu tagit fart med Harris kan vara lite nyhetens behag och att det känns nytt och fräscht. Dock kommer det nog bli en duktig smutskastningskampanj mellan Trump och Harris. Misstänker att det kommer komma fram diverse saker som är mindre smickrande när det gäller Harris, vad Trump anbelangar så har ju han redan gått igenom detta och jag tror inte att Republikanerna kommer tappa för den saken, där är Demokraterna mer känsliga.

Tyvärr är ju svensk media extremt partisk och vinklad och man tror att Sverige är måttstocken på Jorden, så jag rekommenderar att läsa lite annan media om man kan. Ska man läsa USA tidningar så skadar det inte att läsa flera med olika politisk inriktning. USA:s stadskick är helt annorlunda än Sveriges, och dessutom är det inte Svenskarna som ska rösta utan Amerikanerna.

Vidare att tänka på är att många Amerikaner inte bryr sig nämnvärt om Ukraina. Det beror ju framförallt att de ligger geografiskt långt därifrån. Vi funkar ju på samma sätt i Europa och Sverige, vi skiter rätt mycket i vad som händer i t ex Sydamerika, Asien och Afrika då det inte ligger i vårt närområde.

EDIT: Gällande mätningarna så vet jag inte hur de är utförda, är de inte över hela landet så säger de inte så mycket, möjligen kan mätningarna i Swinger-staterna vara mer intressanta, där de växlar mellan valen.
__________________
Senast redigerad av godboy 2024-07-23 kl. 22:07.
Citera
2024-07-23, 22:04
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Nu står valet mellan en gammal gubbe och en företrädesvis ung kvinna.

Väljer hon Gavin Newsom som parhäst så är Trump /Vance helt körda

Det är komiskt att du lyfter fram Kamala Harris "unga" ålder som hennes främsta egenskap. Du är sannerligen helt dum i huvudet.
Citera
2024-07-23, 22:04
  #267
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man får ju hoppas att det ändrar sig.

Trump är ju utan tvekan den bästa kandidaten.

Jag menar kolla vilka det är som röstar på Kamala/biden.

Dom har ju uppenbart en skruv lös.
Det är ofta Vänstermuppar deluxe.
Som enbart baserar allt på känslor. Dom tycker fortfarande att det inte är nåt fel på biden...

Hur i helvete kan man inte se att Biden är dement?

Media är dock starka och kan påverka valet enormt mycket.

Trump är ju en skön snubbe som kommer skitbra överens med alla ledare i hela världen.
Han får saker gjort
Förstår inte varför folk är så negativa till trump
Trump kommer överens med världens diktatorer, inte så bra med demokratiska ledare, det tycker inte du är ett problem, och det säger dig inget?
Citera
2024-07-23, 22:07
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Vad är det som är så fantastiskt med Harris? Du nämner endast hennes kön. Jävla sexist.

Hon är väl inte perfekt.
Men jämfört med trumpen
Så är det inget svårt val.
Dessutom är det livsviktigt för Ukraina att Harris vinner.
Även Europas säkerhet kan på lite längre sikt hotas om inte
Ukraina får tillräkligt stöd för att köra ut Ryssen.
Personligen tror jag det blir svårt att besegra Trump.
105 dagar kvar mkt kab hända..
Citera
2024-07-23, 22:09
  #269
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Vad som är så fantastiskt med Harris? Hon är inte Donald Trump och demokraterna är inte trumpblikanerna.

Just den här meningen tycker jag symboliserar vänstern väldigt mycket.

"Vi tycker inget eget, bara vi inte tycker som han"
Citera
2024-07-23, 22:09
  #270
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Han har skrivit på mest presidentordrar genom tiderna, om det är bra eller dåliga saker han skrivit är högst personligt.

Att han legat på latsidan stämmer inte.

Trump la å andra sidan orimligt mycket tid på golfbanan istället.
Det är för att demokraterna gör allt för att nedmontera demokratin och öppna upp gränserna fullständigt. Att skriva på mest presidentordrar genom tiderna kan omöjligt tolkas som något positivt.
Citera
2024-07-23, 22:09
  #271
Avslutat konto
Att Harris (eventuellt) får höga siffror nu beror på 1) nyhetens behag, 2) projicering och 3) det faktum att hon är oprövad.

Om några veckor ser det annorlunda ut.
Citera
2024-07-23, 22:16
  #272
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Glöm dessa meningslösa mätningar. Väljaropinionen i Arizona, Georgia, Michigan, Nevada, Pennsylvania och Wisconsin är det intressanta. I övrigt är det skitsamma om Trump för tillfället leder med 45-44 eller Harris 44-42.

De sex staterna ovan avgör valet. Inte jättestater som Kalifornien där demokraternas kandidat vinner lätt eller Texas som gillar Trump.

Just så.

Trump tog alla dessa utom Nevada valet 2016. Och det kommer han att göra igen.
Citera
2024-07-23, 22:17
  #273
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Tycker varken Kamala eller Trump är optimala.
Känner dock att de som säger att de skall rösta på henne på grund av hennes hudfärg eller kön är rätt vedervärdiga människor. Man skall rösta på den mest kompetenta kandidaten som framför de åsikter man står för. Kön och ras skall inte över huvud taget tas med i beräkningen.
Wokeisterna är precis likadana som de gamla rasisterna och sexisterna som vi hade för 200 år sedan.
Om inte Kamala är bäst skall man inte rösta på henne. Att göra karriär på kön och hudfärg är lika illa oavsett kön och hudfärg.
Det finns andra kvinnor jag hellre hade sett ställa upp, men att de är kvinnor eller vilken färg huden har är totalt ointressant.
Citera
2024-07-23, 22:18
  #274
Medlem
Fakta allt styrs av känslor.
Det är Amerikanerna som röstar.vi i resten av världen kan bara hålla tummarna och hoppas på den som vore bäst för oss.Ukrainas framtid och kanske Även en del andra Europeiska länders framtid
handlar om starkt stöd så att vi kan stoppa putin.
Harris är ingen Utrikespolitisk stjärna men med henne som president så kommer stödet till
Ukraina att stå fast.
Citera
2024-07-23, 22:19
  #275
Medlem
Jag hoppas Trump vinner pga av att han är vit man.
Citera
2024-07-23, 22:20
  #276
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Jag hoppas Trump vinner pga av att han är vit man.


Haha, förtstår du är ironisk. Du visar det absurda i deras resonerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in