Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 22:40
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Kamala kan sabotera sitt rykte på sikt men det har hon inte gjort ännu.
Jag håller med det var bara ett exempel på vad man kan bli skitsnackare och lurendrejare oavsett barkund och var man står politisk.
Han har blivit galen absolut och även jag hoppas att han blir ihågkommen för det han gjorde som Åklagare för det var väldigt stort minst sagt.
Citera
2024-07-23, 22:43
  #302
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
FED styr USA. Om du inte har fattat detta enkla faktum så är du inte värdig att debatera mig.

Din marinerade Putin hjärna är utom räddning.

Harris kommer vinna och du kommer tillsammans med dina ryssvänner grina om att det är "rigged ".

Välkommen till världen juniorpåse.

Med tanke på hur illa du stavar är det lätt att tro att du inte är svensk. Googla ”särskrivning” till att börja med.

Jag insåg dock först nu att du trollar med mig. ”FED styr USA”. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2024-07-23, 22:43
  #303
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ren tur att senaten och representanthuset kunde styra bort hans infall och idiotiska idéer!

…. Som du inte kan delge.
Citera
2024-07-23, 22:46
  #304
Medlem
De flesta amerikanska kommentatorer anser att Trump vinner. Om vi följer bettingsajterna så är Trump favorit.

Jag skall vara ärlig. Själv hade jag 60% chans eller risk att Trump skulle vinna. Nu när jag studerat Kamelen lite mer skall jag säga att hon inte är så katastrofalt dålig som jag först trodde.

Jag ger henne 45% chans att vinna, Trumpen får nu 55%.

Men inse att det var lättare att hantera Biden. Kamelen har vuxit ut de sista två dagarna och jag menar att det blir ett hårt race.

Ipsos-mätningen som kom idag tror jag inte alls på. Vi måste ge detta mer tid. Det blir också svårt för Trump att ställa om, han kan ju inte plötsligt börja beskylla Harris för dom misstag som Biden gjort. Det är svårt att möta en ny motkandidat. Jag tror också han skulle ha fått svårt för Killery även om han segrade mycket knappt mot henne 2016.
Citera
2024-07-23, 22:47
  #305
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vad är det för bra saker som han har gjort då? För jag antar att det är därför du säger att du tycker om honom.

Tur att sommarlovet snart är över.
Hade du hängt med i media de senaste 4 åren så hade du vetat.
Citera
2024-07-23, 22:48
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://omni.se/ny-matning-harris-le...trump/a/733ayB

"Kamala Harris leder med två procentenheter över Donald Trump i en ny opinionsmätning från Reuters/Ipsos.
Den nationella mätningen visar att Harris har 44 procent av väljarstödet och att Trump har 42 procent. En lednig som ligger inom felmarginalen.
Mätningen har genomförts på måndagen och tisdagen. För en vecka sedan var det dött lopp mellan Trump och Harris".

Härliga nyheter från våra goda vänner USA, verkar som amerikanerna har vaknat upp och insett att Trump som president i USA skulle bli en mardröm.
Hoppas trenden håller i sig och att Kamala Harris blir den första kvinnliga presidenten i USA.

Det är tydligt att du har väldigt lite koll på amerikansk inrikes politik Trump Trump Trump forever
Citera
2024-07-23, 22:50
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Varför skulle han inte det? Om du tänker på skjutningen så visade han tydligt att han inte är rädd för det.

Om du tänker på att han skulle vara rädd för Kamala så får du tänka om.
Han äter folk till frukost.

Nej, han äter McDonalds till frukost vilket är extremt dåligt för nån som närmar sig 80 bast.

Angående huruvida han kommer debattera mot Harris så tror jag det blir av men att åldringen inte direkt ser fram emot att behöva gå in i ringen mot nån som inte är snudd på senildement. Det är mycket som står på spel för gubbjäveln.
Citera
2024-07-23, 22:51
  #308
Medlem
santos_devilles avatar
Det var precis som emot Clinton. Men jag tror Trump vinner. Inte stort men med marginal. Men det är mer jämnt mellan Harris och Trump än Biden
Citera
2024-07-23, 22:54
  #309
Medlem
BenjaminTheDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Trump har inte vunnit någon Popular Vote hittills så varför skulle han göra det i höst?
För att han står mot en av de minst populära politikerna bland topp-demokraterna. Kolla några intervjuer med henne, hon är inte särskilt övertygande.

Om man kollar gamla klipp på Biden innan han blev senil (typ 90 talet eller så) så är han ganska duktig talare. KH not so much. Tror hon kan få svårt.

Dessa polls säger väldigt lite, för de är bara bland de som är registrerade för att rösta i primärvalen, de flesta amerikaner som röstar alls , röstar inte i primärvalen utan endast i presidentvalet.

Så om Trump inte gör något jävligt dumt så tror jag han kan bli den första republikanen som tar hem en popular vote på evigheter.
Citera
2024-07-23, 22:56
  #310
Medlem
Giant Squids avatar
En bra start för Kamala. Mycket kan hända tills valet. Risken att Trump trampar i klaveret ett par gånger innan dess är väl redan uträknat.
Citera
2024-07-23, 22:57
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminTheDonkey
För att han står mot en av de minst populära politikerna bland topp-demokraterna. Kolla några intervjuer med henne, hon är inte särskilt övertygande.

Om man kollar gamla klipp på Biden innan han blev senil (typ 90 talet eller så) så är han ganska duktig talare. KH not so much. Tror hon kan få svårt.

Dessa polls säger väldigt lite, för de är bara bland de som är registrerade för att rösta i primärvalen, de flesta amerikaner som röstar alls , röstar inte i primärvalen utan endast i presidentvalet.

Så om Trump inte gör något jävligt dumt så tror jag han kan bli den första republikanen som tar hem en popular vote på evigheter.

Absolut, tror också Trump vinner på att ha varit med om ett mordförsök och ändå fortsätter som om inget har hänt. Han är hård och ger sig inte. Han är hård mot Kina, hård mig illegala immigranter och kan samtala med Putin som en normal person så han kan säker få saker att hända med kriget mot Ukraina.
Citera
2024-07-23, 23:00
  #312
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Finns det en enda demokrat som ni MAGA-kramare inte spyr galla över, som ni faktiskt skulle kunna se som en likvärdig? Eller måste de ha ett (R) i kolumnen för att den kandidaten ska få ert godkännande?

Ni tycker ju att varenda en är en demon, dement, djävul, hemsk, bla bla.

Harris har ju varit avskydd av alla frihetsälskare innan hon blev VP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in