2024-07-25, 14:20
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Detta var väl planerat. De torterade henne band fast henne med silvertejp sparkade henne skar i henne.... 😭 Fy fan hoppas inte hon led och att det gick snabbt viket jag inte tror usch 😭 älskade Emilia 💕

Nu som skriver att hon satt på tiktok gjorde video med vape smink krimell musik alla ungdomar gör det idag. Det har blivit nån trend att göra videos, bara för det så betyder det inte att man själv är kriminell.

Och snälla skriv inte nedlåtande ord om Emilia det gör ont 😞💔 vi mår redan dåligt.
Lika mycket jag som forumist som ofta hänger här här på krimdelen uppskattar inlägg från personer med förstahandsi formation, lika mycket vill jag som medmänniska uppmana dig att tänka ett varv till om du verkligen vill läsa här som anhörig. Du kan inte påverka vad folk skriver och det du läser kan komma att vara vidriga spekulationer av klart störda skribenter. Lika falskt och världsfrånvänt som det kan vara, vilket de flesta här ändå förstår, lika jobbigt kan det nog vara att se som redan sörjande anhörig.

Ta han om er.
Citera
2024-07-25, 14:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Detta var väl planerat. De torterade henne band fast henne med silvertejp sparkade henne skar i henne.... 😭 Fy fan hoppas inte hon led och att det gick snabbt viket jag inte tror usch 😭 älskade Emilia 💕

Nu som skriver att hon satt på tiktok gjorde video med vape smink krimell musik alla ungdomar gör det idag. Det har blivit nån trend att göra videos, bara för det så betyder det inte att man själv är kriminell.

Och snälla skriv inte nedlåtande ord om Emilia det gör ont 😞💔 vi mår redan dåligt.

Ett råd i all välmening. Det är förståeligt att du/ni vill svara på frågor och stå bakom henne och att du/ni är nyfikna på vad som skrivs. Men Flashback är tyvärr inte rätt forum för en anhörig att hänga på när något allvarligt hänt med tanke på att ordet är väldigt fritt här inne. Det är bättre att låta det vara och hålla sig härifrån för en anhörig. Ingen anhörig mår bättre härinne, snarare tvärtom.
Citera
2024-07-25, 14:22
Medlem
Kanske redan nämnts men läste precis att tjejen ska vara från Tollarp. Tollarp verkar bära på dålig karma nu.
Citera
2024-07-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Det kan vara så enkelt att mamman försökt ta sig ifrån ett destruktivt förhållande, soc tar barnet och den vuxna får klara sig själv. En förklaring till fosterhemsplacering

Så är det troligtvis inte. Socialtjänsten försöker, i den mån det är möjligt, arbeta för att barnet placeras tillsammans med en av föräldrarna, förutsatt att denne bedöms vara lämplig. Om det inte går så försöker socialtjänsten hitta en lämplig placering inom barnets nätverk.

Om socialtjänsten bedömt att mamman är någon att "bygga vidare på" hade de erbjudit en gemensam placering för mamman och barnet.

Familjehemsplacering följt av SiS-placering tyder på att tjejen först placerats på grund av faktorer i miljön. Därefter har det visat sig att hon har en omfattande egen problematik som gör att SiS är enda möjliga placeringen.

Oavsett vad är det verkligen tragiskt. Stackars tjej.
Citera
2024-07-25, 14:24
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Så, de är typ 14-15 år gamla.

När jag var 14-15 så såg mina klasspolare ut som snorungar allihopa, även jag...

Dessa tjejerna ser betydligt äldre ut.

https://www.tiktok.com/@emilia.kalda...56948413435169

Film ser ut att vara från Kristianstad vilket är den kommun Tollarp ligger i.

Stämmer rätt bra isåfall då många diskuterat Tollarp (igen...)
Citera
2024-07-25, 14:34
Medlem
Läste tidigare i tråden att detta hade något samband med tråden här nedan.
Nu kan jag inte hitta inlägget. Någon som vet kopplingen?

(FB) Tonårsflicka misshandlades och tvingades klä av sig, Landskrona, februari 2024
Citera
2024-07-25, 14:36
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvet
https://www.instagram.com/p/C91heVno...h6dXhwOHFxbGJz

'annuchka_kaldaras
Min finaste flicka som en ängel med ett hjärta av guld.

Jag vet att jag aldrig hade kunnat stoppa dig när någon ber dig komma och hjälpa dem när dem behöver hjälp men kommer alltid ångra att jag lät dig åka till landskrona för att stötta och finnas där för Melak när hon bad om hjälp med pjamaspartyt.

Vill du ska veta att oavsett va socialen sa om att du alltid va naiv ska du veta att jag är stolt över dig. Det är aldrig en dålig sak att lägga sina sista pengar på mat till hemlösa eller hjälpa små barn att hitta hem mitt i natten oavsett om du inte kom hem i rätt tid.

Så nu har vi förlorat en ängel på jorden.
Du är och kommer alltid vara mitt allt ❤❤❤ Älskar dig av hela mitt hjärta'.

Precis. Vilka sanktioner har man som förälder och stoppa sin tonåring och göra vad fan de vill?
Citera
2024-07-25, 14:41
Medlem
Citat:
Tyvärr har vi inte fått svar än. Vi själv tror det rör sig om svartsjuka. Och jag själv tror hon blivit dumpad där helt ärligt. Tror det rör sig om 5-6 personer som är inblandade i detta med. Men första tjejen de tog in är hjärnan bakom allt och fått med sig de andra. Nån av de har haft bil och dumpat henne där så tror den personen är över 18 har körkort. Eller man behöver ju inte körkort för att köra men ja. Fy fan 😞 detta är en mardröm helt jävla sinnessjukt. Hur fan kan man hata en så mycket att de driver till mord?

Har hon erkänt och berättat hur det gick till eller har polisen kommit fram till det utifrån konversationer osv från mgm telefon? Vet dem hur länge hon legat där hon hittades och om hon var avliden redan på platsen trots att polisen påbörjade hlr vilket dem ska göra om där inte är tydliga dödstecken på offret som jag inte tänker nämna här vad det kan vara för tecken.
Citera
2024-07-25, 14:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbuddy
En 15-åring är numera anhållen enligt DN.

Citat:
Ursprungligen postat av tuttfjun
Kanske redan nämnts men läste precis att tjejen ska vara från Tollarp. Tollarp verkar bära på dålig karma nu.

Ni som skriver sådana här saker som jag har citerat här ocanför: Dessa uppgifter är givetvis redan publicerade i den här tråden redan igår och i förrgår. Läs tråden innan ni börjar posta helt uppenbara saker som dessutom redan har stått i alla tidningar.
Citera
2024-07-25, 14:42
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det var väl mormodern som var alkohoholist?

Ja, som jag förstått. BO mormor var inte den mest schyssta förälder. Man kan fråga sig, var var morfaren? Och pappan till BO? Hans familj? Två dysfunktionella familjer clasher, surprise att det ender i ett shitshow?
Citera
2024-07-25, 14:45
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain

(FB) Tonårsflicka misshandlades och tvingades klä av sig, Landskrona, februari 2024

Det finns inga kända kopplingar till det fallet öht.

Folk gillar att spekulera och påtala likheter i tillvägagångssätt.
Citera
2024-07-25, 14:48
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain

Kan det kanske vara offret i denna tråd som var delaktig i det där och nu blev utsatt för hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in