Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Nej de hyr en lägenhet i en vind på en annan familjs hus.

Jaha en vind. Jag såg nyss ett klipp när de bodde i en källare så det har väl kommit sig upp då lite.

Men källaren var ett rum och ett litet litet kök där det inte rymdes bord och stolar och sånt. Finns det någon anledning att Linnea inte kan hyra en lägenhet till dem? I och för sig, hon har ingen inkomst nä, så var det. Ja det blir ju svårt. Och han har bara skulder.

Det är därför han pratar så mycket om att flytta till Dubai men är det någon som vet eller tror om det här att han har pengar utomlands så att han skulle kunna leva i Dubai ett par år? Han kanske tänker att han där ska kunna tjäna pengar på sin kanal. I Dubai är det många rika och så alla fattiga som jobbar för de rika.
Citera
2024-07-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vore väl inte konstigt om han gjorde det - Jocke försökte ju t o m bestämma vem Chrippa skulle ha förhållande med och leva sitt liv med - och Jocke nöjde sig inte med att bryta kontakten när Chrippa inte löd.

Det där är ju inte sant. Det handlade om att Chrippa målat upp Linnéa till ett monster som äter barn till frukost och det handlade om att Linnéa inte skulle träffa barnet i enighet vad Chrippa själv sagt. Inte vilken kvinna han kan tänkas vilja förstöra.
Citera
2024-07-25, 15:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där är ju inte sant. Det handlade om att Chrippa målat upp Linnéa till ett monster som äter barn till frukost och det handlade om att Linnéa inte skulle träffa barnet i enighet vad Chrippa själv sagt. Inte vilken kvinna han kan tänkas vilja förstöra.
Nej, det handlade om att Jocke hade stakat ut Chrippas tillvaro och att han ovillkorligen skulle bo med Julia när han släpptes ur häkte.
Citera
2024-07-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlade om att Jocke hade stakat ut Chrippas tillvaro och att han ovillkorligen skulle bo med Julia när han släpptes ur häkte.

Ja men det var ju ett tag för flickans skull att hon skulle få lugnt.
Inte att de skulle gifta sig och tillbringa livets alla dagar tillsammans.

Jocke har inte stakat ut någonting. Julia hade säkert med den delen att göra för sin egen skull.

Det är din omskrivning för att svärta ner honom för ditt eget höga nöjes skull.

Nu är det slutdiskuterat med dig om detta.
Senast redigerad av 111-111 2024-07-25 kl. 16:19.
Citera
2024-07-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jaha en vind. Jag såg nyss ett klipp när de bodde i en källare så det har väl kommit sig upp då lite.

Men källaren var ett rum och ett litet litet kök där det inte rymdes bord och stolar och sånt. Finns det någon anledning att Linnea inte kan hyra en lägenhet till dem? I och för sig, hon har ingen inkomst nä, så var det. Ja det blir ju svårt. Och han har bara skulder.

Det är därför han pratar så mycket om att flytta till Dubai men är det någon som vet eller tror om det här att han har pengar utomlands så att han skulle kunna leva i Dubai ett par år? Han kanske tänker att han där ska kunna tjäna pengar på sin kanal. I Dubai är det många rika och så alla fattiga som jobbar för de rika.

Det är en intressant tanke, att han skulle ha pengar där.

Han säger dock att han låst stort stort stort kapital i jättedyra Rolex i ett bankfack för de ska ligga säkert för att sen använda till hus i Spanien.
Citera
2024-07-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är en intressant tanke, att han skulle ha pengar där.

Han säger dock att han låst stort stort stort kapital i jättedyra Rolex i ett bankfack för de ska ligga säkert för att sen använda till hus i Spanien.
Är du avundsjuk? Det är ett väldigt tjat om pengar, den som skryter mest är danjal, tätt följd av jocke, sen anjo o sist rask
Motvikt vill bli rik o känd, för att inte tala om skuldrådgivaren, vem har grävt upp honom? Hälften av hans videor handlar om chrippe. Problem-simon är anhos kompis o han hyllade honom, anjo har lärt honom massor om youtube. Är det ingen som ser den lysande pyramiden? Analyshasse är polare med anjo o danjal, självklart även jocke, det är ju danjal som sköter jockes o jonnas ekonomi, då bör det va danjal som fixat chrippes stålar, noll skatt i dubai.
Allt pekar mot den tjocke turken, som nu promotar rökarn, det företag han o jocke startade.
Vd är roger, elektrikern hos jocke!?

Kan chrippe klippa banden helt så han blir fri, eller är pengar mer värt än kärlek?
Citera
2024-07-25, 16:34
Medlem
Jag vill förtydliga min tidigare mening om telefonens påstådda färg, då jag noterade att det var lite otydligt. Så vitt jag vet uppgavs färgen av en enskild part och inte av någon övrig inblandad. Om detta påstående var felaktigt och av betydelse, borde det ha korrigerats omgående. Jag har dock ingen vetskap om huruvida detta har skett, så rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2024-07-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Är du avundsjuk? Det är ett väldigt tjat om pengar, den som skryter mest är danjal, tätt följd av jocke, sen anjo o sist rask
Motvikt vill bli rik o känd, för att inte tala om skuldrådgivaren, vem har grävt upp honom? Hälften av hans videor handlar om chrippe. Problem-simon är anhos kompis o han hyllade honom, anjo har lärt honom massor om youtube. Är det ingen som ser den lysande pyramiden? Analyshasse är polare med anjo o danjal, självklart även jocke, det är ju danjal som sköter jockes o jonnas ekonomi, då bör det va danjal som fixat chrippes stålar, noll skatt i dubai.
Allt pekar mot den tjocke turken, som nu promotar rökarn, det företag han o jocke startade.
Vd är roger, elektrikern hos jocke!?

Kan chrippe klippa banden helt så han blir fri, eller är pengar mer värt än kärlek?

Jag har ett bra liv tack. Trivs upperligt.

Resten av det du skriver är bara upprepning av sånt som är avhandlat.

Fri? Han kan ju inte ens hyra en lägenhet.

Resten är rappakalja som avhandlats för länge sedan.
Citera
2024-07-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian

Jag tog bort lite ot från ditt inlägg. Vem tänker du han ska klippa banden ifrån?

Han vill ju bo i Dubai, ett tag var det med Julia och dottern, men efter det så är det med Linnea. Flyttar han med sin kärlek Linnea och lämnar Julia och dottern att klara sig bäst de kan i Sverige, då är han fri? Är det så du menar?
Citera
2024-07-25, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag tog bort lite ot från ditt inlägg. Vem tänker du han ska klippa banden ifrån?

Han vill ju bo i Dubai, ett tag var det med Julia och dottern, men efter det så är det med Linnea. Flyttar han med sin kärlek Linnea och lämnar Julia och dottern att klara sig bäst de kan i Sverige, då är han fri? Är det så du menar?

Han kommer inte blir fri fören han tar sitt straff och gör rätt för sig.
Man ser ju på hela honom att han inte mår bra, han ser verkligen inte frisk ut.
Citera
2024-07-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han kommer inte blir fri fören han tar sitt straff och gör rätt för sig.
Man ser ju på hela honom att han inte mår bra, han ser verkligen inte frisk ut.

Ja så är det. Många har vittnat om att det var skönt att åka dit för livet började gå överstyr. Han mår uppenbart farligt dåligt
Citera
2024-07-25, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Nej de hyr en lägenhet i en vind på en annan familjs hus.
Helt rätt.

Men Anjo hyr ett hus som ska säljas i vinter, bor han gratis mot renovering och exponering? Joakim hyr en liten lägenhet i ett flerbostadshus som säljs snart. Så båda familjerna behöver snart snällt maka på sig.

Rask hyr en större lägenhet, i första hand. Så hans familj har en ”tryggad” tillvaro för barnen. Alla andra springer och stup i kvarten med småbarn springande runt benen och begår, to be straight, folkbokföringsbrott allihopa.

Olivia då? Joakim hade bestämt att hon skulle flytta in och betala hyra för Chrippas lägenhet, i maj. När bar det flyttlasset av? Eller var planen hela tiden att hon aldrig skulle sätta sin fot hos Chrille eller såg Jocke till att hon också gjorde sig skyldig till folkbokföringsbrott?

Lägenheten på Lindövägen fixade Jonna, inte Joakim. Vill göra det klart för alla. Fundersam till varför Joakim tog all ära för det.

Klarar Jonna av ännu en flytt alldeles själv, nu när hon dessutom är havande? Varför köper dom inte ett boende istället för att välja korttidskontrakt, har han svårt att få ett hyreskontrakt? Jonna måste skämmas över att av att ha blivit utkörd från huset hennes man körde ut sin bror från, i vanföreställningen att han kunde nyttja alla hyresvärdens, polisens och socialtjänsten befogenheter. Hur trodde han det?
Senast redigerad av Pallal 2024-07-25 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in