Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-25, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja men det var ju ett tag för flickans skull att hon skulle få lugnt.
Inte att de skulle gifta sig och tillbringa livets alla dagar tillsammans.

Jocke har inte stakat ut någonting. Julia hade säkert med den delen att göra för sin egen skull.

Det är din omskrivning för att svärta ner honom för ditt eget höga nöjes skull.

Nu är det slutdiskuterat med dig om detta.
Du missade förstås samtalen mellan Jocke och Chrippa när de låg ute, att Jocke trängde sig in i Chrippas bostad och att Jocke ylade om att hans följare skulle massanmäla när Chrippa inte gjorde honom till viljes och socialtjänsten inte höll med Jocke utan lade ner utredningen?

Nej, det där handlade inte om "för barnets skull".
Citera
2024-07-25, 18:35
Medlem
Om Chrippa nu drömmer att flytta till Dubai där man inte behöver betala personlig inkomstskatt men det finns företagsskatt och mervärdesskatt. Det ser lite olika ut hur den fungerar för de som har en yotubekanal.

Man får söka tillstånd för att dricka alkohol hemma, man får inte vara berusad utomhus det är det stränga straff för, man får dricka på hotell och barer men där krävs det ju att man inte är askalas och skriker och har sig. Man kanske inte är välkommen att filma där. På offentlig plats är det stränga straff att vara berusad.

Man bör skaffa sig en försäkring så att man kan få den vård man behöver för den kan vara ganska dyr. Och med tanke på Chrippas hälsa så kan det behövas. Men det har han säkert råd med. För någonstans utomlands har han pengar tänker jag.

Man kan öppna ett bankkonto i Dubai utan att bo där. Det är en hel del procedurer men det går. Har man ett företag registrerat i Dubai går det enklare.

Att öppna ett bankkonto i Dubai utan att bo där är möjligt, men det kräver ofta personlig närvaro och uppfyllande av specifika krav. Företagskonton är vanligtvis enklare att öppna för icke-boende än personliga konton. Det rekommenderas att kontakta den bank du är intresserad av för att få detaljerad information om deras specifika krav och procedurer.

Det finns inget avtal mellan Sverige och Dubai för att göra utmätningar. Men svenska staten gillar sina dollar så om det finns en svensk dom på att någon ska betala x dollar så kan en domstol i Förenade Arabemiraten godkänna den svenska domen och utmätningen.

Men om Chrippa tänker sig att bo där på allvar vet ju inte jag. Om en person bor utomlands och har skulder så kan de utmätas om man kommer till Sverige, som för La Gunilla som Kronofogden hälsade på på hennes hotellrum klockan åtta på morgonen dagen efter mellon. Så är det med det.
Citera
2024-07-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du missade förstås samtalen mellan Jocke och Chrippa när de låg ute, att Jocke trängde sig in i Chrippas bostad och att Jocke ylade om att hans följare skulle massanmäla när Chrippa inte gjorde honom till viljes och socialtjänsten inte höll med Jocke utan lade ner utredningen?

Varför gick Jocke och hyresvärden in i Chrippas bostad?
Citera
2024-07-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han kommer inte blir fri fören han tar sitt straff och gör rätt för sig.
Man ser ju på hela honom att han inte mår bra, han ser verkligen inte frisk ut.
Det vore det enklaste men det är inte säkert att han vill det.

Citat:
Ja så är det. Många har vittnat om att det var skönt att åka dit för livet började gå överstyr. Han mår uppenbart farligt dåligt
Han är uppenbart uppskruvad mentalt och fysisk verkar det dåligt. Jag vet ju inte, det är bara mina spekulationer.
Citera
2024-07-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Helt rätt.

Men Anjo hyr ett hus som ska säljas i vinter, bor han gratis mot renovering och exponering? Joakim hyr en liten lägenhet i ett flerbostadshus som säljs snart. Så båda familjerna behöver snart snällt maka på sig.

Rask hyr en större lägenhet, i första hand. Så hans familj har en ”tryggad” tillvaro för barnen. Alla andra springer och stup i kvarten med småbarn springande runt benen och begår, to be straight, folkbokföringsbrott allihopa.

Olivia då? Joakim hade bestämt att hon skulle flytta in och betala hyra för Chrippas lägenhet, i maj. När bar det flyttlasset av? Eller var planen hela tiden att hon aldrig skulle sätta sin fot hos Chrille eller såg Jocke till att hon också gjorde sig skyldig till folkbokföringsbrott?

Lägenheten på Lindövägen fixade Jonna, inte Joakim. Vill göra det klart för alla. Fundersam till varför Joakim tog all ära för det.

Klarar Jonna av ännu en flytt alldeles själv, nu när hon dessutom är havande? Varför köper dom inte ett boende istället för att välja korttidskontrakt, har han svårt att få ett hyreskontrakt? Jonna måste skämmas över att av att ha blivit utkörd från huset hennes man körde ut sin bror från, i vanföreställningen att han kunde nyttja alla hyresvärdens, polisens och socialtjänsten befogenheter. Hur trodde han det?

Alla de här männen som jag nyss har börjat följa verkar vara lite slarviga och snackar en massa strunt och följer varandra och gör content av det och grälar och har sig. De börjar väl alla närma sig 40. Chrippa handlar den här tråden om och han är väl 35. Kvinnorna deras verkar ta hand om barnen och boendena och jag vet inte hur det är egentligen. Men det är lite ovanligt??
Citera
2024-07-25, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja Jocke försöker hjälpa Chrippa men jag tror att han kan ge upp det nu då Chrippa inte är ärlig med Jocke. Först trodde Jocke att Linnea misshandlat Chrippa och även ljugit om Chrippa att han misshandlat henne. Nu verkar Jocke vara inne på att Chrippa ser ut som en idiot när han gått tillbaka till Linnea. Jocke sa inte att du kommer att bli mer misshandlad, utan du ser ut som en idiot. Och Chrippa sa då till Jocke att han vet det, men han gör som han vill. Så det är ju bra att Chrippa gör som han vill. Och du har helt rätt, han har rätt att säga upp kontakten med Jocke av vilken anledning som helst.

Vad är det du tolkar på att han försöker hjälpa Chrippa med? Kan du sätta ord på det?

Du har hört allt om Linnea av Joakim och precis samma sekt som alltid har förtalat med grova lögner. Många tillhörande samma nätverk, andra som är i beroendeställning till Jocke och Jonna AB.

Någon utomstående?

Kan du med handen på hjärtat säga att du skulle umgås med människor vars största mål i livet är att förtala människor, däribland barn, unga kvinnor, förståndshandikappade och Jockes brorsor och deras familjer. Vad har dom för vänskapligt band som är för starkt för att säga ”varför håller ni på som ni gör”? Joakim anmälde Rask för grovt förtal 2023 för att han pratade om Chrippa, la han ner den anmälningen eller är Jocke en rakryggad man som också anmäler förtal som gynnar hans narrativ eller dubbelspelar Jocke och önskar att polisen ska väcka åtal mot sin ”vän” inom kort?
Citera
2024-07-25, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Varför gick Jocke och hyresvärden in i Chrippas bostad?
För att Linnea var där och han tyckte han ägde rätten att diktera vem Chrippa umgås med och vem Chrippa skulle vara med.
Citera
2024-07-25, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Helt rätt.

Men Anjo hyr ett hus som ska säljas i vinter, bor han gratis mot renovering och exponering? Joakim hyr en liten lägenhet i ett flerbostadshus som säljs snart. Så båda familjerna behöver snart snällt maka på sig.

Rask hyr en större lägenhet, i första hand. Så hans familj har en ”tryggad” tillvaro för barnen. Alla andra springer och stup i kvarten med småbarn springande runt benen och begår, to be straight, folkbokföringsbrott allihopa.

Olivia då? Joakim hade bestämt att hon skulle flytta in och betala hyra för Chrippas lägenhet, i maj. När bar det flyttlasset av? Eller var planen hela tiden att hon aldrig skulle sätta sin fot hos Chrille eller såg Jocke till att hon också gjorde sig skyldig till folkbokföringsbrott?

Lägenheten på Lindövägen fixade Jonna, inte Joakim. Vill göra det klart för alla. Fundersam till varför Joakim tog all ära för det.

Klarar Jonna av ännu en flytt alldeles själv, nu när hon dessutom är havande? Varför köper dom inte ett boende istället för att välja korttidskontrakt, har han svårt att få ett hyreskontrakt? Jonna måste skämmas över att av att ha blivit utkörd från huset hennes man körde ut sin bror från, i vanföreställningen att han kunde nyttja alla hyresvärdens, polisens och socialtjänsten befogenheter. Hur trodde han det?
Större lägenhet än vem?
Rask hyr en trea på 68 kvm till fem personer. Det är som att bo som pastapaket ihopträngda i ett skafferi.
Inte något tryggt eller okej boende alls för en så stor familj.
Citera
2024-07-25, 18:49
Medlem
Citat:

Jag missade inga samtal. Det handlade om barnet och inget annat. Jag har lyssnat flera gånger och gud hjälpe hur många lögner det kom från Chrippas mun i ett samtal.
Du verkar antingen ha selektiv hörsel eller så minns du inte eller så hittar du på för att rättfärdiga ditt hittepå.

Jag vet, jag skulle inte svara dig men det blir så när du skriver direkta fel även om jag tror att merparten förstår det.
Citera
2024-07-25, 18:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag missade inga samtal. Det handlade om barnet och inget annat. Jag har lyssnat flera gånger och gud hjälpe hur många lögner det kom från Chrippas mun i ett samtal.
Du verkar antingen ha selektiv hörsel eller så minns du inte eller så hittar du på för att rättfärdiga ditt hittepå.

Jag vet, jag skulle inte svara dig men det blir så när du skriver direkta fel även om jag tror att merparten förstår det.
Nej, det handlade om makttripp och inget annat.
Hade han brytt sig om barnet så hade han inte använt henne som vapen och inte gjort upprop om att folk skulle försöka få henne LVU:ad för att Chrippa var "olydig".

Socialtjänsten lade ner utredningen - då fick Jocke spel. Ingen lydde, inte Chrippa, inte Julia och inte Socialtjänsten ...

Det där handlade inte om omtanke om något barn.
Citera
2024-07-25, 18:56
Medlem
Citat:
Nej, det handlade om makttripp och inget annat.
Hade han brytt sig om barnet så hade han inte använt henne som vapen och inte gjort upprop om att folk skulle försöka få henne LVU:ad för att Chrippa var "olydig".

Socialtjänsten lade ner utredningen - då fick Jocke spel. Ingen lydde, inte Chrippa, inte Julia och inte Socialtjänsten ...

Det där handlade inte om omtanke om något barn.

Och sakfrågan var varför Jocke och hyresvärden gick in i lägenheten var att Linnéa fick inte träffa flickan i det läget pga Chrippa utmålat henne som livsfarlig för barn. Ja han ville inte att vare sig Linnéa eller hennes släkt skulle få ha med barn att göra.

Du vet inte vad andra tänker. Du vet vad du tänker och man ska inte utgå från att andra tänker som man själv gör.
Citera
2024-07-25, 18:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och sakfrågan var varför Jocke och hyresvärden gick in i lägenheten var att Linnéa fick inte träffa flickan i det läget pga Chrippa utmålat henne som livsfarlig för barn. Ja han ville inte att vare sig Linnéa eller hennes släkt skulle få ha med barn att göra.

Du vet inte vad andra tänker. Du vet vad du tänker och man ska inte utgå från att andra tänker som man själv gör.
Nej, det är rent hittepå från Jockes sida. Det finna absolut ingen myndighet som delegerar att man går in i någon annans bostad eftersom det är hemfridsbrott.
Vid pågående brott kan man göra det - utan myndighetsstöd - eftersom det handlar om nöd.
Detta var inget pågående brott och ingen nöd förelåg.
Så nej - Jocke ljög om sitt mandat - han hade inte där att göra helt enkelt.
Och för honom handlade det om makt och för Anjo om content och att slicka chefen i rumpen.
Båda begick brott.
Senast redigerad av micro113 2024-07-25 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in