Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är bara att ge denna till Soc: https://youtu.be/H7k6GgkqPoM?feature=shared

Ungen har det inte tryggt hos de!

Ungens trygghet går före deras "kärlek" och Christopher måste vakna och ta sitt ansvar. Prioritera C framför sig själv. Det finns ingen rättighet att skaffa barn och prioritera sig själv. Linnea hade mått bäst också av att komma ifrån detta. Christoffer? Ja kanske.
Lille gubben, Chloé kan inte ha det bättre än hos pappa och Nea.
Hon sprudlar av glädje, får leva utan att farbror Jockoboi ska ringa och skrika på pappa hela tiden om att han måste göra det ena och det tredje.
Slippa leva och vara övervakad 24/7 av farbror Jockiboi, Jonna, Anjo eller Lisen.
Chloé slipper sitta med paddan och ignoretas fullständigt av sin sk mamma som sminkar sig och pratar med följare, utan att ta notis om henne.
Jag såg en sån hjärndöd live, där även Rask, Lisen och Jocke var inne och skrev till henne, för att hon inte skulle säga någonting om Chrippa.
Chloe sökte uppmärksamhet, ställde frågor, sökte kontakt, men shyschades bort och föstes ut ur badrummet, ombads sluta, va tyst, nej... jag menar, hon har aldrig brytt sig om Chloé.
Chloé= inkomst, underhåll, bidrag. Lätt att lämna över till vem som helst för att kunna roa sig.

Dom barn jag skulle oroa mig mer över är övriga 9 barn som lever med besatta fanatiska frånvarande föräldrar.

Chrippa regisserar inte eller klipper och klistrar, instruerar Chloe vad hon ska säga eller göra, posera eller liknande. Förutom sedelbilden och skämtet om att hon kommer ha pengar till taxi som 20-åring...

Flasha med pengar och betona hur dyrt allt är det är Jocke och Danjals specialgren. Anjo försöker.
Chrippa är Chrippa, en retsticka, med ett stort hjärta.

Det är väl det som retar Jocke, Anjo och Rask så mycket, att man inte kan annat än älska Chrippa för hans rappa käft, när man vet hur han fungerar.
Man ser och märker när han driver och är ironisk.

Haters gonna hate, ellerhur?

Är det verkligen vad Jocke vill, förstöra livet ännu mer för Chloé, för att hans egna avundsjuka mot Christofer ska upphöra?

Varför ser han sina egna barn som statister, filmar och lägger upp klipp när han ska tvinga fram önskad replik, skam, genans? Det ska kramas och petas på ett olustigt vis som ger olust för den som betraktar cirkusen.
Lismande, passivt agressiv, nära till att dramatiskt storma iväg med offerkoftan...
Snacka om labil människa.
Riktigt vidrigt beteende, nu ska alltså det drevas mot Chrippa ännu mer.
Sen då, när blir Jockiboi nöjd?
Chrippa har för fan lämnat landet pga Jockes drev.
Det var ju planen från början, att Chrippa o Linnea skulle fytta bort från Sverige, iaf framgår det mellan Julia och Anjo.

Dom enda som bryr sig om att skapa ett tryggt liv för Chloé, är Christofer och Linnea samt deras familjer.
Jag räknar inte med Lundell eller Puhakka, då dom har ljugit och är orsaken till att Christofer och Linnea tvingats lämna sina familjer för att skydda sig själva men först ochcfrämst Chloé.
Citera
2024-04-23, 12:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad har du för erfarenhet av barn, eller gör du detta bara för att stöka till det för Chrippa? Du kommer ju inte få med dig Julia på det tåget. Lilltjejen har det bättre än på länge, att folk tjatar om förskola och annat är bara löjligt. Det är inte andras sak att avgöra vilka ungar som skall på förskola, det är frivilligt och används i första han för föräldrar som arbetar dagtid och behöver omsorg.
Soc är informerad om drevet och hatet, just saying

Jag gör detta för ungens bästa. Inget annat.

Vad Julia vill och inte verkar du ha dålig koll på. Som mycket annat.

Hur kan vi veta att ungen har det bättre på länge? Bara för du säger det? Hur vet vi vad som händer off cam? On cam verkar ju saker vara sådär faktiskt. Varför är du så emot att Soc får information och gör en objektiv bedömning? Vad är du rädd för?

Förskola? Har fan inte ens nämnt det. Jag är väl medveten om att förskola inte är obligatoriskt. Ta den föreläsningen med någon annan. Men min åsikt är att ungen skulle må bra av Förskola 3 till 5 dagar i veckan. Får folk inte ha åsikter om det eller? Det är väl ingen som med handling lagt sig i den frågan? Att förskolan "i första hand är för föräldrar som arbetar dagtid och behöver omsorg" är en liten förlegad syn. Förskolan har utvecklats massor sista 30 åren. På förskolan lär man sig massor. Barn som inte går förskola kommer komma efter massor sedan i skolan och ha mycket att ta igen. Finns massa forskning på detta. Varför vill du hämna C utveckling?

Jag skiter fullständigt i om Soc är informerade om något drev. Men jag kanske skulle ta kontakt med de och reda ut detta "drev" Så tack för påmminelsen.

Har du kollat Linneas sanning från Januari i dagens ljus? Tycker du deras förhållande verkar bra på riktigt? Bra för ett barn? Eller är allt så jävla bra som du vill framstå och Linnea ljög i denna videon? Va? Va? Dags att börja svara nu Ni är vidriga. Ni skiter i C:s bästa.

Varför försvarar du ett par som har kidnappat ett barn?
Citera
2024-04-23, 13:28
Medlem
Citat:

Hur kan vi veta att ungen har det bättre på länge? Bara för du säger det? Hur vet vi vad som händer off cam? On cam verkar ju saker vara sådär faktiskt. Varför är du så emot att Soc får information och gör en objektiv bedömning? Vad är du rädd för?

Förskola? Har fan inte ens nämnt det. Jag är väl medveten om att förskola inte är obligatoriskt. Ta den föreläsningen med någon annan. Men min åsikt är att ungen skulle må bra av Förskola 3 till 5 dagar i veckan. Får folk inte ha åsikter om det eller? Det är väl ingen som med handling lagt sig i den frågan? Att förskolan "i första hand är för föräldrar som arbetar dagtid och behöver omsorg" är en liten förlegad syn. Förskolan har utvecklats massor sista 30 åren. På förskolan lär man sig massor. Barn som inte går förskola kommer komma efter massor sedan i skolan och ha mycket att ta igen. Finns massa forskning på detta. Varför vill du hämna C utveckling?

Jag skiter fullständigt i om Soc är informerade om något drev. Men jag kanske skulle ta kontakt med de och reda ut detta "drev" Så tack för påmminelsen.

Har du kollat Linneas sanning från Januari i dagens ljus? Tycker du deras förhållande verkar bra på riktigt? Bra för ett barn? Eller är allt så jävla bra som du vill framstå och Linnea ljög i denna videon? Va? Va? Dags att börja svara nu Ni är vidriga. Ni skiter i C:s bästa.

Har du bevis på att Chrippas dotter är kidnappad? Du säger att du är nära Jocke, jag tror att det bara är skryt
Senast redigerad av Goldentie 2024-04-23 kl. 13:33.
Citera
2024-04-23, 13:51
Medlem
Citat:

https://youtu.be/IutQAC6MPQw?si=ArG9msj3DREEL_kH

Hur tycker du att Anjo, Rask och Jocke själv har agerat gällande drevet mot Chrippa och Linnéa, som i allra högsta grad går ut över Chloé.

Hur rättfärdigar du Jockibois moraltal idag?

Är det bara Jockiboi som får må dåligt?
Som får gömma sig bakom diagnoser? "Atistiskt"
Han verkar ha stora problem, kanske han borde flytta in hos magmysmannen, för stöd och hjälp i vardagen, eftersom han beskriver en sån extrem problematik?

Är det inte på tiden att Jockiboi bryr sig om sina egna barns integritet och barndom?

Chrippa har förändrats väldigt mycket tack vare Linnéa, skulle jag vilja påstå. Han har klippt the puppetmasters trådar.

Är det därför Jocke är så sur? För att han tappat kontrollen?

Edit: han har lätt autism...
Citera
2024-04-23, 13:52
Avstängd
Citat:

Håller med dig till hundra procent.
Ingen idé att lägga fram en massa bevis för vissa fattar inte ändå.
Men jag anmälde till soc, det gör ont som förälder att se hur barnet har det.
Varenda jäkla bild Linnea lägger ut så håller Chrippa på med mobilen, säkert medvetet.
Citera
2024-04-23, 14:10
Avstängd
Citat:
Har du bevis på att Chrippas dotter är kidnappad? Du säger att du är nära Jocke, jag tror att det bara är skryt

Du kan kontakta Julia om du vill. Hon bekräftar på sms till Jocke att hon inte givit tillåtelse.

Att jag har kontakt med Jocke kan du se i PM. Tro gör vi i kyrkan. Du kan också kontakta han och fråga om du vill.

Varför svarar du inte på mina frågor?

Du kan kontakta anonymt.
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-23 kl. 14:12.
Citera
2024-04-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Håller med dig till hundra procent.
Ingen idé att lägga fram en massa bevis för vissa fattar inte ändå.
Men jag anmälde till soc, det gör ont som förälder att se hur barnet har det.
Varenda jäkla bild Linnea lägger ut så håller Chrippa på med mobilen, säkert medvetet.

Ooooh, SÅ medvetet! Hon gör vad hon kan för att isolera Chrippa. Mumsbulle hjälper till. Många kvinnor som har tagit sig från fruktansvärda förhållanden vittnar om just det med att mannen isolerar kvinnan. Total kontroll.
Här har vi omvänt dvs kvinnan gör så mot mannen.
Alla som står Chrippa nära ska bort bort bort.
Vad tror ni det beror på? Googla lite så ser ni samband. Många som flytt från förhållanden oavsett om det gäller människor eller annat vittnar om just det med isolering från familj osv.
Citera
2024-04-23, 14:20
Medlem
Citat:
Du kan kontakta Julia om du vill. Hon bekräftar på sms till Jocke att hon inte givit tillåtelse.

Att jag har kontakt med Jocke kan du se i PM. Tro gör vi i kyrkan. Du kan också kontakta han och fråga om du vill.

Varför svarar du inte på mina frågor?

Du kan kontakta anonymt.

FP
Senast redigerad av Goldentie 2024-04-23 kl. 14:24.
Citera
2024-04-23, 14:23
Avstängd
Citat:
Han kan slå mig en signal

Så länge inte Goldentie står med i telefonkatalogen får nog du ta första insiativ på något sätt ändå
Citera
2024-04-23, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ooooh, SÅ medvetet! Hon gör vad hon kan för att isolera Chrippa. Mumsbulle hjälper till. Många kvinnor som har tagit sig från fruktansvärda förhållanden vittnar om just det med att mannen isolerar kvinnan. Total kontroll.
Här har vi omvänt dvs kvinnan gör så mot mannen.
Alla som står Chrippa nära ska bort bort bort.
Vad tror ni det beror på? Googla lite så ser ni samband. Många som flytt från förhållanden oavsett om det gäller människor eller annat vittnar om just det med isolering från familj osv.

Ja hon isolerar honom från C, Jacke, Jocke, Thomas, Luggen osv. Han får inte ens spela CS.
Citera
2024-04-23, 14:51
Avstängd
Har han gjort sin samhällstjänst ännu? Eller resa flera gånger är kanske viktigare 😄 Öppnar nog inte sin post då brev från KF, Frivården, Skatteverket, Soc, Eko, polis, påminnelser, bostadsvärden osv ger grov ångest. Postlådan fylld på 2 veckor.
Citera
2024-04-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Hur mycket tjänar Chrippa egentligen?

Du kan gå inpå Chrippas twitch ikväll och fråga, folk frågar ofta och han svarar alltid. Frågar du på ett otrevligt sätt så får du ett otrevligt svar, frågar du trevligt så blir du bemött trevligt, enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in