2024-07-26, 00:42
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Fy fan, kör från Umeå till Kramfors för att träffa en liten tjej, kommer ut från Coop med massageolja till knullet och en påse Gott å Blandat som plåster på såren. Har fräckheten att vara aggressiv dessutom. Man skulle vilja krossa flinet på det lilla svinet.

Jo det blir provocerande, men samtidigt förståligt att alla gäddor mer eller mindre reagerar genom att antingen frysa, fightas eller fly. Ibland flera av dessa primitiva överlevnadsstrategier i en och samma konfrontation. Inte konstigt med inre kaos, det som stör mig är att P inte verkar vilja/kunna möta upp detta utifrån en insikt i att de har ett enormt maktöverläge i situationen, de är dessutom till antalet fler och P är till storleken en gigant jämfört de flesta gäddorna.

Syftet får och ska inte vara att kränka vid konfrontationen, oavsett utspel från gädda. Det vore mer konstruktivt med öppna, nyfikna frågor som S gärna ställer på ickehotande sätt. Att få gäddorna att sätta ord på det sjuka beteendet blir i bästa fall ett första steg i "tillfrisknandeprocessen", (där det nu är möjligt). #452 var nära att släppa alla försvar, men kände sig kränkt och flydde. Ingen stor grej, men hade lätt kunnat undvikas med en gnutta empatisk förståelse och kunskap av ovan.
Citera
2024-07-26, 00:44
Medlem
Tyckte #452 framstod som ganska sympatisk, men sedan började han svamla om att han själv skulle minsann ta fram ett basebollträ ifall någon skulle knulla hans barn. Men det var okej för honom att han skulle knulla någons annans barn?
Och så har han tydligen en asiatisk importfru?
Ännu en sån gubbjävel.

Måste ändå ge en eloge till Sara - hon ser magnifik ut när hon susar fram som värsta krigarprinsessan. Patrik borde nog inte ha sagt det där om att "svamla" - men jag ser ju att jag själv har skrivit "svamla" här ovanför. Och vad mer kunde pedofilen ha sagt egentligen? Knappast något som löser pedofilproblemet för evigt.

Jag tycker att Sara och Patrik är ett bra team.
Citera
2024-07-26, 00:47
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jo det blir provocerande, men samtidigt förståligt att alla gäddor mer eller mindre reagerar genom att antingen frysa, fightas eller fly. Ibland flera av dessa primitiva överlevnadsstrategier i en och samma konfrontation. Inte konstigt med inre kaos, det som stör mig är att P inte verkar vilja/kunna möta upp detta utifrån en insikt i att de har ett enormt maktöverläge i situationen, de är dessutom till antalet fler och P är till storleken en gigant jämfört de flesta gäddorna.

Syftet får och ska inte vara att kränka vid konfrontationen, oavsett utspel från gädda. Det vore mer konstruktivt med öppna, nyfikna frågor som S gärna ställer på ickehotande sätt. Att få gäddorna att sätta ord på det sjuka beteendet blir i bästa fall ett första steg i "tillfrisknandeprocessen", (där det nu är möjligt). #452 var nära att släppa alla försvar, men kände sig kränkt och flydde. Ingen stor grej, men hade lätt kunnat undvikas med en gnutta empatisk förståelse och kunskap av ovan.

Jo, framförallt intressant att höra hur de tänker. Lite synd att Patrik hetsar upp sig så att gäddorna inte hörs riktigt, men han blir väl ännu mer provocerad än oss andra som gammalt offer?
Citera
2024-07-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Är du svagbegåvad?

Du märker inte att han är extremt utvecklingsstörd? Han är ju för fsn som en 5-åring i huvudet.

Va fan,ta kontakt med hans stödboende istället för att tjäna lite enka swish

Så om ett barn med IF eller annan diagnos möter upp honom så är det okej då? Varför skulle han ha ett stödboende, vad vet du?
Citera
2024-07-26, 01:07
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Kines och jobbar med järnvägsteknik, precis som det nämns att gäddan jobbar med i klippet.

Kanske kines, iaf asiatiskt ursprung. Snygg för sin ålder, välutbildad (ingenjör) och sannolikt välbetalt jobb. Dessutom hennes lägenhet, gäddan flyttade in för fyra år sedan. Jaa hur tänkte #452 där...
Citera
2024-07-26, 02:02
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Gäddan svarade ju inte på frågan?
I sammanhanget helt irrelevant. En människa som inte ser sin egen del svarar inte på det sätt och med den ton som gäddan gör på den inledande frågan. Det gäddan svarade om vad han hade gjort med ett baseballträ yttrades inte med en självrättfärdigande ton utan snarare med en insikt om att det var han själv som betett sig just på det sättet, vilket jag får anta är just det man vill nå åt genom att ställa den typen av frågor. Där och då är gäddan mottaglig, något som Patrik kväser genom att fortsätta gå på med retoriska frågor och som leder till att hela samtalet dör ut. Något jag tycker är synd. Sara skötte det hela väldigt mycket smidigare.
Citera
2024-07-26, 02:16
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Kines och jobbar med järnvägsteknik, precis som det nämns att gäddan jobbar med i klippet.

Hittar nudelrullaren på Facebook, men inte gäddan? Har han Facebook?
Citera
2024-07-26, 06:01
Medlem
Om senaste gäddan jobbar med det som logon på hans kläder säger så finns risk att han åker runt i skolor och förskolor för att kontrollera brandsläckare.
Senast redigerad av NBP 2024-07-26 kl. 06:15.
Citera
2024-07-26, 07:22
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Hennes kinesiska efternamn är ett egendomligt ord på svenska. Det efternamnet passar väldigt bra på gädda #452.
Citera
2024-07-26, 07:24
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Om senaste gäddan jobbar med det som logon på hans kläder säger så finns risk att han åker runt i skolor och förskolor för att kontrollera brandsläckare.
? Han jobbar med signalteknik på järnvägsnätet. Har dessutom en egen liten verktygsfirma, tycks det som. #452
Senast redigerad av Redivivus 2024-07-26 kl. 07:31.
Citera
2024-07-26, 07:28
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Kanske kines, iaf asiatiskt ursprung. Snygg för sin ålder, välutbildad (ingenjör) och sannolikt välbetalt jobb. Dessutom hennes lägenhet, gäddan flyttade in för fyra år sedan. Jaa hur tänkte #452 där...
Hur snygg som helst. Bilderna kan vara av äldre datum dock, men ändå, bra grundmaterial. Det betyder ju inte att deras äktenskap är problemfritt, det kanske det inte är. I vilket fall så visar ju #452:s beteende att han är otacksam för vad han ändå har. Förutom att vara dumdryg (vilket är ganska vanligt hos norrlänningar) så var han helt oförsiktig. Han har gjort bort sig ordentligt.
Citera
2024-07-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Tyckte #452 framstod som ganska sympatisk, men sedan började han svamla om att han själv skulle minsann ta fram ett basebollträ ifall någon skulle knulla hans barn. Men det var okej för honom att han skulle knulla någons annans barn?
Och så har han tydligen en asiatisk importfru?
Ännu en sån gubbjävel.

Måste ändå ge en eloge till Sara - hon ser magnifik ut när hon susar fram som värsta krigarprinsessan. Patrik borde nog inte ha sagt det där om att "svamla" - men jag ser ju att jag själv har skrivit "svamla" här ovanför. Och vad mer kunde pedofilen ha sagt egentligen? Knappast något som löser pedofilproblemet för evigt.

Jag tycker att Sara och Patrik är ett bra team.

Ja, Sara och Patrik är bra. De fick ändå gäddan att prata ganska mycket framför kameran. Däremot kan jag hålla med om att konfrontationen kunde skötts bättre.

Talet om att någon kunde ha hackat gäddans konto eller utgett sig för att vara gäddan tog alldeles för mycket plats. Det var naturligtvis ironiskt, baserat på hur gäddor brukar slingra sig, precis som den återkommande frågan "har du en tvillingbror". Dock tror jag att detta mest bara förvirrade den ointelligente och dessutom stressade gäddan. Tycker de kunde varit (ännu) tydligare med att de vet vem han är samt informerat om att de kommer att kontakta fru och arbetsgivare för att göra situationen tydligare för gäddan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in