Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 02:05
  #42265
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om Jocke verkligen trodde att Linnea var farlig för lilla C så borde ju polisen eller soc gått in och kontrollerat om Linnea var i lägenheten samtidigt som Chrippa hade lilla C.
Och om Jocke verkligen trodde att Linnea var farlig för lilla C, varför har Jocke ändrat sig? Jocke verkar inte länge tjata om soc, om att rädda lilla C, osv. Så det verkar ju som att Jocke inte längre tror att Linnea är en fara för lilla C.
Det skulle vara intressant att veta vad som fick Jocke att ändra åsikt i den frågan.
Ja, precis.
Men så var det inte, istället ljög Jocke ihop en story om att polisen och Socialtjänsten hade bett honom att begå hemfridsbrott.
Så är det givetvis inte.
Citera
2024-07-26, 02:12
  #42266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Chrippa bestämmer själv och Jocke hade svårt att acceptera det

Spelar roll, vem bryr sig om det?
Citera
2024-07-26, 02:12
  #42267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är så komplicerat det här. Kan du förklara vad Julia säger i den här intervjun. Han heter väl Simon han håller på att bli galen. Men Julia och Linnea är som på god fot med varandra här. Simon tycker det är konstigt att sitta med någon som ska ha gjort ens barn illa. Vad är detta? https://www.youtube.com/watch?v=fqc9QG9_d9Q

Ja det är mycket komplicerat. Jag har precis börjat lyssna på videon för att friska upp mitt minne

Men inledningsvis reagerar jag på detta:

Cluee frågar om det som sker bakom kulliserna och hon svarar.

Oj, det var väldigt mycket press..eh..från. Där avbryter Cluee henne. Varför undrar jag?
Han ställer om frågan och då är det många som pressar på.

Samt att hon skickade mycket information när Chrippa var häktad.

Som sagt, jag ska lyssna genom hela videon.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-07-26 kl. 02:16.
Citera
2024-07-26, 02:13
  #42268
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
I breven från häktet så skrev han att Linnea slog honom hela tiden med hårda örfilar och att hon hade knuffat omkull barnet med flit. Jag har inte sagt att han fick ut breven från häktet. Däremot så sa Chrippa att han hade lånat en telefon ifrån en vakt och pratat med Linnea i 27 minuter när han var i häktet med fulla restriktioner. Så vad som pågått där i det där häktet vet man inte.
Ok, får du ihop de påstådda breven med att de samtalar i 27 minuter?

Nej, han fick knappast in någon telefon när han hade restriktioner .. det kan du glömma.
Citera
2024-07-26, 02:14
  #42269
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Spelar roll, vem bryr sig om det?
Jocke brydde sig.
Citera
2024-07-26, 02:19
  #42270
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, precis.
Men så var det inte, istället ljög Jocke ihop en story om att polisen och Socialtjänsten hade bett honom att begå hemfridsbrott.
Så är det givetvis inte.
Detta var en pinsamt dålig lögn från en 40 åring. Men det är väl mest barn som följer honom och dom är ju för det mesta ganska så naiva.

Men sen såg Jockeböy rött då hans lögner synades och så kunde han inte ha det så han började ge sig på fb medlemmar istället 🤣 jävla tönt
Citera
2024-07-26, 02:24
  #42271
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, får du ihop de påstådda breven med att de samtalar i 27 minuter?

Nej, han fick knappast in någon telefon när han hade restriktioner .. det kan du glömma.

Lite svårt att se mig en plit skulle riskera sitt jobb för en hyfsat meningslös människa som Chrippa. Vad skulle han ha för utbyte av det?

Att plitar skulle offra det för några tyngre kriminella som sitter på rejält med pengar som kan kompensera dom är väl en annan femma. Även om jag har svårt att se det hända. Men mer troligt om jag får säga mitt.


På sin höjd kan jag tänka mig att han eventuellt skulle be en plit hälsa Julia något . Men när jag skriver det, så känns det rätt avlägset det med.
Så hukat den biten med telefonen finner jag tämligen osannolik.

Där är så mycket lögner ihop med denna historia så jag vet inte vem som ljuger minst. För mig fan ljuger alla inblandade.
Anjos lögn om att Chrippa har suttit och mordhotat honom och hans barn framför handläggarna på soc är också en riktigt dålig lögn.
Konstigt att vi inte hört mer gällande just den frågan.
Citera
2024-07-26, 02:28
  #42272
Medlem
Samma snack om vad som hänt om och om igen
Citera
2024-07-26, 02:39
  #42273
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Lite svårt att se mig en plit skulle riskera sitt jobb för en hyfsat meningslös människa som Chrippa. Vad skulle han ha för utbyte av det?

Att plitar skulle offra det för några tyngre kriminella som sitter på rejält med pengar som kan kompensera dom är väl en annan femma. Även om jag har svårt att se det hända. Men mer troligt om jag får säga mitt.


På sin höjd kan jag tänka mig att han eventuellt skulle be en plit hälsa Julia något . Men när jag skriver det, så känns det rätt avlägset det med.
Så hukat den biten med telefonen finner jag tämligen osannolik.

Där är så mycket lögner ihop med denna historia så jag vet inte vem som ljuger minst. För mig fan ljuger alla inblandade.
Anjos lögn om att Chrippa har suttit och mordhotat honom och hans barn framför handläggarna på soc är också en riktigt dålig lögn.
Konstigt att vi inte hört mer gällande just den frågan.
Precis - vare sig Chrippa eller Jocke har den tyngden (de kontakterna) så en plit skulle riskera åtal och arbete för dem
Det krävs mycket mer än att vara "känd" för det.

Olof K har i så fall mer och bättre kontakter för en sådan manöver än dessa har.
Det finns inte på kartan att Chrippa fått någon mobil av en plit.
Citera
2024-07-26, 03:14
  #42274
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis - vare sig Chrippa eller Jocke har den tyngden (de kontakterna) så en plit skulle riskera åtal och arbete för dem
Det krävs mycket mer än att vara "känd" för det.

Olof K har i så fall mer och bättre kontakter för en sådan manöver än dessa har.
Det finns inte på kartan att Chrippa fått någon mobil av en plit.


Bara löjligt att ens tro det är sant.
Men bara för klargöra , jag tycker alla inblandade är socialt handikappade på alla plan. Sen är där vissa som är grövre än andra.
Dom är så pass grova att jag hoppas allt bara är ett spel för gallerian. Ett socialt experiment och att Chrippas dotter är en AI produkt.
Citera
2024-07-26, 04:15
  #42275
Medlem
Svårt att säga vem man tycker mest illa om.De vet inte hur lika dom är varann och lever i symbios,parasiterar varandra..
Citera
2024-07-26, 05:57
  #42276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte vem av dem som stod på kontraktet - båda har det påståtts.

Nej, det spelar inte någon roll om du står på ett kontrakt - bor någon annan där så har du inte rätten att gå in.
Hemfriden skyddar bostad - inte vem som står på pappret - utan den som bor.

Satt dessutom flertalet timmar utanför lägenheten för att säkra att Linnea var ensam när de gick in med kamerorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in