Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-26, 06:08
  #42277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
I breven från häktet så skrev han att Linnea slog honom hela tiden med hårda örfilar och att hon hade knuffat omkull barnet med flit. Jag har inte sagt att han fick ut breven från häktet. Däremot så sa Chrippa att han hade lånat en telefon ifrån en vakt och pratat med Linnea i 27 minuter när han var i häktet med fulla restriktioner. Så vad som pågått där i det där häktet vet man inte.

Telefonen lånade han när han satt häktad andra gången. Då hade han inga restriktioner.
Jocke ringde polisen och var rädd för sitt liv. Han satt bara över natten och fick lov att ringa på kvällen.
Citera
2024-07-26, 06:22
  #42278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag vet inte, vad är det Jocke är ute efter när han ska styra då?

Chrippa bestämmer väl själv som vuxen vad han ska göra. Linnea och Julia och Chrippa har alla tre erkänt att de ljugit om misshandel och att barnet ska ha behandlats illa av Linnea. Julia säger att hon sa att Linnea behandlade barnet illa eftersom Chrippa hade sagt det till henne. Julia sa att hon inte har en aning om varför barnet själv sa att Linnea inte var snäll med henne typ.

Vad är det Jocke har gjort för att de ska hålla på som ovan beskrivet? Vad är det Jocke vill med dem?

Julia säger att det är en lögn att Linnéa har slagit flickan. Det var en respons på hur flickan agerat och vad som sas från barnets håll och Chrippas. Jag hade glömt att Julia skyllde det på flickan.
Flickan har ju bevisligen sagt det. Har Julia lärt henne det? Hittar flickan på det själv?

På frågan om videon på flickan är manipulerad blir Julia helt tyst.. ehh... vad menar du frågar hon och ler.
På den på nytt ställda frågan, den ledande frågan, svarar hon att flickan kommit helt random och sagt det. Varför då om det var en lögn?

Vid det tillfället som det talas om dvs när Jocke ringde soc och gick in i lägenheten var han genuint orolig för flickans säkerhet eftersom Chrippa och Julia sagt att Linnéa misshandlat flickan. Att det var en lögn visste han inte då.
Citera
2024-07-26, 07:02
  #42279
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag vet inte, vad är det Jocke är ute efter när han ska styra då?

Chrippa bestämmer väl själv som vuxen vad han ska göra. Linnea och Julia och Chrippa har alla tre erkänt att de ljugit om misshandel och att barnet ska ha behandlats illa av Linnea. Julia säger att hon sa att Linnea behandlade barnet illa eftersom Chrippa hade sagt det till henne. Julia sa att hon inte har en aning om varför barnet själv sa att Linnea inte var snäll med henne typ.

Vad är det Jocke har gjort för att de ska hålla på som ovan beskrivet? Vad är det Jocke vill med dem?

Jockes narrativ var att leka god och skapa content. Det fungerade inte, därav konflikten.
Citera
2024-07-26, 07:34
  #42280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Satt dessutom flertalet timmar utanför lägenheten för att säkra att Linnea var ensam när de gick in med kamerorna
Det där är så skadat (som så mycket annat).
Att sitta och spana, timma ut och timma in och sedan begå det intrånget.
Och det tyckte Jocke och Anjo va helt i sin ordning och helt normalt.
Det säger en del om hur gränslösa de är.

De märker inte själva vad de håller på med, utan de berättar gladeligen vilket tillvägagångssätt de använder på sociala medier, och anser sig göra stordåd.

De som applåderar är lika störda dem.
Citera
2024-07-26, 08:37
  #42281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Lite svårt att se mig en plit skulle riskera sitt jobb för en hyfsat meningslös människa som Chrippa. Vad skulle han ha för utbyte av det?

Att plitar skulle offra det för några tyngre kriminella som sitter på rejält med pengar som kan kompensera dom är väl en annan femma. Även om jag har svårt att se det hända. Men mer troligt om jag får säga mitt.


På sin höjd kan jag tänka mig att han eventuellt skulle be en plit hälsa Julia något . Men när jag skriver det, så känns det rätt avlägset det med.
Så hukat den biten med telefonen finner jag tämligen osannolik.

Där är så mycket lögner ihop med denna historia så jag vet inte vem som ljuger minst. För mig fan ljuger alla inblandade.
Anjos lögn om att Chrippa har suttit och mordhotat honom och hans barn framför handläggarna på soc är också en riktigt dålig lögn.
Konstigt att vi inte hört mer gällande just den frågan.

Det är olika händelser.

Först satt han häktad med fulla restriktioner. Det var under den tiden han påstår att han skrivit ihop alla brev som skulle bli en självbiografin som han skulle ge ut för att hjälpa andra i samma sits... Jullan påstod i en live med Anjo att hon skrivit brev till Kräftan som hon lyckats smuggla in. Men Kräftan säger sen i sin fråga-video att han ska ha fått brev skickat till sig av några, men inte tagit del av dem eftersom han satt med fulla restriktioner.
Vilket är helt rimligt.

Andra händelsen var att han en tid efter blev anhållen i ett dygn (?), och i en video säger Kräftan själv att han fick tillåtelse att ringa L och de samtalade i 27 min.
Vad det nu skulle ha för betydelse vet jag inte. Men han ringde sin sambo som många troligen gör och inget mer med det.

Rätta mig om jag har fel, men gällande de påstådda mordhoten riktat mot barnen kom väl från en annan snubbe från start som hade skickat röstmeddelanden till Anjo och berättat om mötet med soc, där Kräftan inte hade kunnat bete sig enligt uppgifter och sagt en hel del om andra. Minns inte ordagrant.

I övrigt finns det andra inspelningar etc som inte riktigt talar till Kräftans fördel, gällande att han inte skulle ha varit en aktivt bidragande faktor i hela cirkusen tidigt. Men det får inblandade reda ut sinsemellan med sina sparade konversationer och allt vad de nu har.

Jag tror inte att det är någon som kommer gå "vinnande" ur det här, alla har gjort fel på olika sätt och får ansvara för sina handlingar och uttalanden.
Citera
2024-07-26, 10:11
  #42282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Efter Rasks nya video i dag blir det nog lite skakigt hos Skabbe.
Att han vet något om Chrippa? Typ som alla andra 900 videos alla dessa personer gjort. Ge mig 2000 likes så tömmer jag telefonen, följ så ni inte missar nästa video för den kommer vara filterlös. Glöm inte ringklockan.

Om Chrippa hånat dig i år, din familj, ditt sexliv, hur din partner legat med andra osv. Varför ens fråga om ’han vill ta det dit’?

Han tog det dit för 2000 år sedan.

På tal om videon, så var den innehållslös. Men vi kollar, genererar pengar. Vi väntar på nästa, som genererar pengar den med. Men videon därpå, den kommer vara brutal… se upp Chrippa!
Citera
2024-07-26, 11:17
  #42283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Helt rätt.

Men Anjo hyr ett hus som ska säljas i vinter, bor han gratis mot renovering och exponering? Joakim hyr en liten lägenhet i ett flerbostadshus som säljs snart. Så båda familjerna behöver snart snällt maka på sig.

Rask hyr en större lägenhet, i första hand. Så hans familj har en ”tryggad” tillvaro för barnen. Alla andra springer och stup i kvarten med småbarn springande runt benen och begår, to be straight, folkbokföringsbrott allihopa.

Olivia då? Joakim hade bestämt att hon skulle flytta in och betala hyra för Chrippas lägenhet, i maj. När bar det flyttlasset av? Eller var planen hela tiden att hon aldrig skulle sätta sin fot hos Chrille eller såg Jocke till att hon också gjorde sig skyldig till folkbokföringsbrott?

Lägenheten på Lindövägen fixade Jonna, inte Joakim. Vill göra det klart för alla. Fundersam till varför Joakim tog all ära för det.

Klarar Jonna av ännu en flytt alldeles själv, nu när hon dessutom är havande? Varför köper dom inte ett boende istället för att välja korttidskontrakt, har han svårt att få ett hyreskontrakt? Jonna måste skämmas över att av att ha blivit utkörd från huset hennes man körde ut sin bror från, i vanföreställningen att han kunde nyttja alla hyresvärdens, polisens och socialtjänsten befogenheter. Hur trodde han det?

Det är inte så att du sitter och leker med oss här inne också?? Med tanke på att du erkände att du gjorde de i Jocke tråden.
Tycker faktiskt inte du ska saker om Jonna som inte är sant.
Citera
2024-07-26, 11:25
  #42284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är rent hittepå från Jockes sida. Det finna absolut ingen myndighet som delegerar att man går in i någon annans bostad eftersom det är hemfridsbrott.
Vid pågående brott kan man göra det - utan myndighetsstöd - eftersom det handlar om nöd.
Detta var inget pågående brott och ingen nöd förelåg.
Så nej - Jocke ljög om sitt mandat - han hade inte där att göra helt enkelt.
Och för honom handlade det om makt och för Anjo om content och att slicka chefen i rumpen.
Båda begick brott.

Menar du att Jonna också ljuger då? Med tanke på att hon också fick samtal från soc den dagen.
Citera
2024-07-26, 11:36
  #42285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja tack jag ska göra det. Jag tyckte att Jocke lät uppriktig att han var orolig för Chrippa. Och att han var orolig för barnet som var med Linnea är ju inte konstigt med tanke på vad Chrippa skrev i alla de där breven eller papperna. Linnea hade ju varit hemsk mot barnet. Knuffat i kulle henne och sagt fruktansvärda saker till barnet. Att Jocke då förstår hur illa det ser ut när barnet också är där och menar att han får välja att vara med Linnea eller barnet. Inte hela tiden men olika tillfällen.
Nu vet man ju inte om Chrippa ljög i breven. Det första jag gjorde här var att läsa Linneas anmälan och jag uppfattade den som genuin men vad vet man. Det där är ett krux, vill inte sitta och säga att en av dem har misshandlat den andre. Inte när jag inte vet. Men man ser ju när de interagerar och så. Och det känns som om något ska hända.

Dessutom fanns det ju sms där Linnea uttryckte sig väldigt illa om barnet. Klart folk i omgivningen reagerar, vore mer konstigt om dom inte gjorde de.
Citera
2024-07-26, 11:41
  #42286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Dessutom fanns det ju sms där Linnea uttryckte sig väldigt illa om barnet. Klart folk i omgivningen reagerar, vore mer konstigt om dom inte gjorde de.
Fast jocke, anjo o rask har fejkat prints förr, nu var dessutom hacker-jullan med i spelet.
Citera
2024-07-26, 11:45
  #42287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jocke agerade inte utifrån några brev från häktet.
Chrippa satt på restriktioner och kan inte ha skickat ut några brev - i synnerhet inte några som diskuterade fallet.


Som sagt var - Jocke har inte fått några brev från häktet.

Att råka knuffa (t o m omkull) är väldigt skilt från att ha gett sig på barnet.

Men de där med restriktioner verkar ju fungera sådär i dom svenska häktena, man lyckas ju få både de ena och de andra.
__________________
Senast redigerad av mutemute123 2024-07-26 kl. 12:31.
Citera
2024-07-26, 11:46
  #42288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Fast jocke, anjo o rask har fejkat prints förr, nu var dessutom hacker-jullan med i spelet.

Vad menar du med "hacker-jullan"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in