Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-25, 18:51
  #42217
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag missade inga samtal. Det handlade om barnet och inget annat. Jag har lyssnat flera gånger och gud hjälpe hur många lögner det kom från Chrippas mun i ett samtal.
Du verkar antingen ha selektiv hörsel eller så minns du inte eller så hittar du på för att rättfärdiga ditt hittepå.

Jag vet, jag skulle inte svara dig men det blir så när du skriver direkta fel även om jag tror att merparten förstår det.
Nej, det handlade om makttripp och inget annat.
Hade han brytt sig om barnet så hade han inte använt henne som vapen och inte gjort upprop om att folk skulle försöka få henne LVU:ad för att Chrippa var "olydig".

Socialtjänsten lade ner utredningen - då fick Jocke spel. Ingen lydde, inte Chrippa, inte Julia och inte Socialtjänsten ...

Det där handlade inte om omtanke om något barn.
Citera
2024-07-25, 18:56
  #42218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlade om makttripp och inget annat.
Hade han brytt sig om barnet så hade han inte använt henne som vapen och inte gjort upprop om att folk skulle försöka få henne LVU:ad för att Chrippa var "olydig".

Socialtjänsten lade ner utredningen - då fick Jocke spel. Ingen lydde, inte Chrippa, inte Julia och inte Socialtjänsten ...

Det där handlade inte om omtanke om något barn.

Och sakfrågan var varför Jocke och hyresvärden gick in i lägenheten var att Linnéa fick inte träffa flickan i det läget pga Chrippa utmålat henne som livsfarlig för barn. Ja han ville inte att vare sig Linnéa eller hennes släkt skulle få ha med barn att göra.

Du vet inte vad andra tänker. Du vet vad du tänker och man ska inte utgå från att andra tänker som man själv gör.
Citera
2024-07-25, 18:59
  #42219
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och sakfrågan var varför Jocke och hyresvärden gick in i lägenheten var att Linnéa fick inte träffa flickan i det läget pga Chrippa utmålat henne som livsfarlig för barn. Ja han ville inte att vare sig Linnéa eller hennes släkt skulle få ha med barn att göra.

Du vet inte vad andra tänker. Du vet vad du tänker och man ska inte utgå från att andra tänker som man själv gör.
Nej, det är rent hittepå från Jockes sida. Det finna absolut ingen myndighet som delegerar att man går in i någon annans bostad eftersom det är hemfridsbrott.
Vid pågående brott kan man göra det - utan myndighetsstöd - eftersom det handlar om nöd.
Detta var inget pågående brott och ingen nöd förelåg.
Så nej - Jocke ljög om sitt mandat - han hade inte där att göra helt enkelt.
Och för honom handlade det om makt och för Anjo om content och att slicka chefen i rumpen.
Båda begick brott.
__________________
Senast redigerad av micro113 2024-07-25 kl. 19:22.
Citera
2024-07-25, 19:27
  #42220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad är det du tolkar på att han försöker hjälpa Chrippa med? Kan du sätta ord på det?

Du har hört allt om Linnea av Joakim och precis samma sekt som alltid har förtalat med grova lögner. Många tillhörande samma nätverk, andra som är i beroendeställning till Jocke och Jonna AB.

Någon utomstående?

Kan du med handen på hjärtat säga att du skulle umgås med människor vars största mål i livet är att förtala människor, däribland barn, unga kvinnor, förståndshandikappade och Jockes brorsor och deras familjer. Vad har dom för vänskapligt band som är för starkt för att säga ”varför håller ni på som ni gör”? Joakim anmälde Rask för grovt förtal 2023 för att han pratade om Chrippa, la han ner den anmälningen eller är Jocke en rakryggad man som också anmäler förtal som gynnar hans narrativ eller dubbelspelar Jocke och önskar att polisen ska väcka åtal mot sin ”vän” inom kort?

Det jag tolkar att Jocke vill hjälpa Chrippa med tänkte jag var att det kan bli problem med att ha barnet samtidigt som Linnea är där. Han sa rakt ut att antingen är du med barnet eller med Linnea. I och för sig kan man ju säga att han inte borde lägga sig i det. Jag vet inte om han hade någon baktanke kring det?

Men alla dessa män med kanaler som de vill tjäna pengar på och få kommentarer av följare som lägger ut content om varandra som kanske inte ens stämmer, nej jag skulle inte vilja umgås alls. Men de bjuder ju på invecklade skeenden och personligheter som är komplexa.
Citera
2024-07-25, 19:28
  #42221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att Linnea var där och han tyckte han ägde rätten att diktera vem Chrippa umgås med och vem Chrippa skulle vara med.

Ja det la han sig i. Men var inte det för att Chrippa hade sagt att Linnea var farlig för barnet?
Citera
2024-07-25, 19:28
  #42222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Större lägenhet än vem?
Rask hyr en trea på 68 kvm till fem personer. Det är som att bo som pastapaket ihopträngda i ett skafferi.
Inte något tryggt eller okej boende alls för en så stor familj.
Men till skillnad från de andra så har han förstahandskontrakt, ett stadigvarande boende.
Det finns grader i helvetet
Citera
2024-07-25, 19:30
  #42223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är rent hittepå från Jockes sida. Det finna absolut ingen myndighet som delegerar att man går in i någon annans bostad eftersom det är hemfridsbrott.
Vid pågående brott kan man göra det - utan myndighetsstöd - eftersom det handlar om nöd.
Detta var inget pågående brott och ingen nöd förelåg.
Så nej - Jocke ljög om sitt mandat - han hade inte där att göra helt enkelt.
Och för honom handlade det om makt och för Anjo om content och att slicka chefen i rumpen.
Båda begick brott.

Det är inte heller brott att ingripa om någon är i nöd. Man får gå ifrån någon som håller på att drunkna, men få gör det.

Chrippa hade skrämt alla med att Linnéa är livsfarlig för barnet. Chrippas egna ord. Förstår du vad Chrippa sa?
Hörde du hur han med stor intensivitet förklarade det?
Hörde du hur han uttryckte sig?

Nu var det förmodligen inte sant, men just då var det sanningen som det reagerades på.

Om du sett den videon och ändå inte förstår att anledningen inte är den du vill ska gälla är du så låst i din egen förträfflighet och därmed begränsad i dina uttalanden kring detta och får avfärdas som okunskap i just den delen.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-07-25 kl. 19:43.
Citera
2024-07-25, 19:31
  #42224
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja det la han sig i. Men var inte det för att Chrippa hade sagt att Linnea var farlig för barnet?
Nej, det handlade om makt och inget annat.
Man agerar inte som Jocke gjorde av omtanke om ett barn.
Hans agerande var inte i barnets intresse.
Hans utrop till sina följare om att anmäla när socialtjänsten "olydigt" lade ner anmälan verkade i rakt motsatt riktning.
Om någon hade sett något att anmäla så skulle det drunkna i hans följares massanmälningar.

Så nej - Jocke såg inte till barnets bästa någonstans.
Citera
2024-07-25, 19:33
  #42225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlade om makt och inget annat.
Man agerar inte som Jocke gjorde av omtanke om ett barn.
Hans agerande var inte i barnets intresse.
Hans utrop till sina följare om att anmäla när socialtjänsten "olydigt" lade ner anmälan verkade i rakt motsatt riktning.
Om någon hade sett något att anmäla så skulle det drunkna i hans följares massanmälningar.

Så nej - Jocke såg inte till barnets bästa någonstans.

Ok. Ja jag tolkade bara vad jag hörde honom säga. Men det kan vara som du säger.
Citera
2024-07-25, 19:38
  #42226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det vore det enklaste men det är inte säkert att han vill det.

Han är uppenbart uppskruvad mentalt och fysisk verkar det dåligt. Jag vet ju inte, det är bara mina spekulationer.

Dina spekulationer är inte ogrundade. Han är så på tårna så rösten knappt håller ihop. Tankarna verkar röra sig i en hastighet som tenderar att börja ryka och munnen hinner inte med. Det är nästan så jag får sänka hastigheten för att höra varje ord han säger.

Jag har skrivit förr att det verkar vara vi som inte köper hans sätt att behandla de nära honom som bryr oss mer om hans hälsa i egenskap av pappa än de som rättfärdigar och göder honom.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-07-25 kl. 19:44.
Citera
2024-07-25, 20:26
  #42227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Varför ska Chrippa ställa som krav på vem Jocke ska umgås med?

För att man sanerar när man angrips av skadedjur. Anjo är ett sådant och Jokki backar upp honom. Jockiboi väljer att vara bästis och bundis med Anju och Rasken Därmed kastar han ännu en bajsmacka på sin bror.
Lojalitet och ärlighet är en bristvara men borde vara byggstenar till det som verkligen är sant.
Citera
2024-07-25, 20:35
  #42228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Det är väldigt tydligt att det är jocke som sätter reglerna men att han själv inte behöver följa dem
Det finns ingen anledning att ha med giftiga människor att göra, chrippe är inte skyldig jocke någonting, han är däremot skyldig att skydda sin dotter från psykopatsekten.

Ja, typ så. Obehagligt när en illvillig skyddar en galning. De som föredrar attack framför försvar. Som ber hundratusentals om hjälp att förnedra. Fäder som slåss på internet och lever efter djungellagen äta eller ätas. Pissar på vem som helst för att höja sig själv. Skapar töntiga hashtaggar och ber sina minderåriga fans om hjälp att hata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in