• 2
  • 3
2024-07-29, 09:32
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Konditionen var ju inte den bästa o jag hostade hela tiden. Som tur var, var det bara under en kortare period, nån månad kanske, sen gick jag ner till "bara" 1,5 paket om dagen.

Får man fråga vad det var som gjorde att du rökte så mycket?
Citera
2024-07-30, 06:14
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Får man fråga vad det var som gjorde att du rökte så mycket?
Rastlöshet o nervositet.
Citera
2024-11-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Troligen mycket bättre än vanliga cigg
Ganska dyrt med engångsvape.
Köp en vaparesso sen kan du fylla den vapemate juice. Samma juice som i deras engångsvape. Då kostar det bara 100 kr veckan

Om jag ska hjälpa äldre släkting hur gör jag om du vänligen vill svara.

Lite frågor är det för en helt otekniska människa lätt att byta juice och hur laddar man?

Kan man få tag på det enkelt eller är de nätet som gäller?

Finns det smaker som American blend eller tobak?
Citera
2024-11-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024

Lite frågor är det för en helt otekniska människa lätt att byta juice och hur laddar man?

Finns engångs-vapes att köpa, laddade och klara att använda direkt ur paket.

Tobak är dåligt, men vet inte om veps är bättre.
Kan faktiskt innehålla vad som helst, tillverkat i Kina, helst dom man köper i Turkaffärer
så det är en avvägning
Citera
2024-11-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024

Finns att få tag på rätt billiga om man köper ett litet gäng på en gång. Men lång hållbarhet så funkar för mig.
Citera
2024-11-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valleking
Finns att få tag på rätt billiga om man köper ett litet gäng på en gång. Men lång hållbarhet så funkar för mig.

Men inte den smakerna, verkar va mest frukta eller nåt sånt .
Citera
2024-11-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag e feströkare och känner att det e dags o lägga över 50+ cancerframkallande ämnen på hyllan nu. Fyfan cigg både smakar och känns äckligt (händerna luktar skit i 2 dagar efteråt också)

Tänkte att jag ska börja sträva åt att köpa "engångs-vape" och då menar jag en sådan vape som man köper utan att lägga till oljan och det. Är det billigare än ett ciggpaket? Håller ungefär lika längre? Luktar godare?

Jag var i polen för någon månad sedan och alla vejpar på som fan, polaren köpte en sådan och jag blev nästan besatt, jag menar orka stå o röka äcklig jävla farlig sörja när man kan andas in en dimma som ger samma effekt?

Min fråga: hur pass populärt är det i sverige? Kan man gå till pressbyrån och köpa en sådan "engångs" eller vafan det nu heter? Samma pris? Mer eller mindre skadligt?

Verkar kunna köpa det på dem flesta kioskerna , har fått tag i en som jag köper av 40kr för en engångs vape , men får köpa minimum 5-10 st varje gång så blir ju mkt billigare än cigg o luktar fan så mkt fräschare . Men det funkar då det är väl typ 6-7 olika smaker att välja mellan. Men inte en cigg på bra länge nu
Citera
2024-11-26, 01:50
Medlem
Pungsvings avatar
Nikotin är värdelöst. Sluta helt. Skapa din egen lycka istället för att köpa den känslan i en ask.
Citera
2024-11-26, 01:57
Medlem
Är inte det här bara bullshit, vape är väl minst lika onyttigt.

Smakar dessutom röv, fyfan vad jag tycker vape är vidrigt. Cigg är 100 gånger godare!
Citera
2024-11-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Smakar dessutom röv, fyfan vad jag tycker vape är vidrigt. Cigg är 100 gånger godare!

är väl att man skipper arsenik, tjära, kolmonixid, cyanväte, bly, osv 4000 andra ämnen som finns i en vanlig cigg. Medan vape om man bara kör nikotin och ånga skapar endast dessa två ämnen.

Tänker mest på storrökare som vägrar eller inte kan sluta och hostar som fan, och behöver bli av med åtminstone tjära och kolmonixid, det är väl även ämnen i ciggaretter som gör att man lättare drar ner sktien i alveorerna osv. Där är jag säker på att vape kan vara ett bättre alternativ och dessutom billigare.
Citera
2024-11-30, 12:54
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Nej. Du är inte påläst.

Medan vape också skapar några par onyttiga ämnen under "förbränningen"(förångningen), beroende på diverse faktorer så är det en bråkdel av det giftet du får i dig via en vanlig cigarett. Själva ämnet som används för vätskan anses inte vara farligt och har använts i medicinska produkter väldigt länge. Nikotin är inte hälsosamt att dra in i lungorna, men cigaretter innehåller många fler skadliga ämnen.
Givetvis är det inte bra för hälsan med vape, men det är extremt mycket mindre skadligt för hälsan att välja en vape före en cigarett.
Citera
2024-12-04, 20:34
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag e feströkare och känner att det e dags o lägga över 50+ cancerframkallande ämnen på hyllan nu. Fyfan cigg både smakar och känns äckligt (händerna luktar skit i 2 dagar efteråt också)

Tänkte att jag ska börja sträva åt att köpa "engångs-vape" och då menar jag en sådan vape som man köper utan att lägga till oljan och det. Är det billigare än ett ciggpaket? Håller ungefär lika längre? Luktar godare?

Jag var i polen för någon månad sedan och alla vejpar på som fan, polaren köpte en sådan och jag blev nästan besatt, jag menar orka stå o röka äcklig jävla farlig sörja när man kan andas in en dimma som ger samma effekt?

Min fråga: hur pass populärt är det i sverige? Kan man gå till pressbyrån och köpa en sådan "engångs" eller vafan det nu heter? Samma pris? Mer eller mindre skadligt?
Så här borde alla rökande käringar också tänka. Har städhjälp två gånger i veckan, och ena tanten luktar så mycket rök att jag blir illamående. Inte så trevligt för andra att stinka så mycket.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in