2024-07-31, 18:57
Medlem
Hittar bara ett utav film klippen i tråden, upp med dom andra också tack.
Citera
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Något som liknar rättspsyk fast för unga som uppenbarligen är mycket farliga och helt utan spärrar för att se till att de inte finns ute i samhället är vad som borde finnas. Att folk i stundens hetta även i låg ålder ger sig på varandra och där det går illa är en sak men här är det fråga om något helt annat som tyder på avsaknad av det mesta

Du är inne på nåt. Rättspsyk för barn. Med åldersindelade avdelningar. Saknar man helt empati har man ju någon form av personlighetsstörning.
Idag raljerar ju unga själva över de korta straff de får eller som vi sett mycket i media, gör jobbet åt de 18+.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var SoL-placeringar innan den sista LVU (som är pga eget beteende hos den unge), och läser man lite mellan raderna så var det pga biomammans osäkerhet om sin mammaroll som sockärringar inpräntat i henne pga hennes egna trassliga uppväxt, samt att hon träffade någon karl med alkoholproblem (troligen periodare) som hon gifte sig med, men kastade ut när soc blev involverade.

Ja tyvärr kunde inte denna mamma skydda sitt barn, varken då eller nu.
Citera
2024-07-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det är viktigt att fler börjar reagera. Jag tycker sådana filmer ska spridas så att folk börjar vakna upp. Vi kan inte ha psykopater till ungdomar som begår hemska brott och sedan kommer undan. Det sänder helt fel signaler till våra barn.

Man kan inte vårda en psykopat. Det är omöjligt. Lyssna inte på dessa jävla förbannade kriminologer. De har förstört landet. Du kan bara förvara en psykopat för att skydda resten av samhället. Att vara ung är ingen ursäkt.

För min del får man gärna låsa in båda o kasta bort nyckeln! Jag frångår all min professionalism o kunskap o går bara på känsla! Åt helvete med båda!
Citera
2024-07-31, 18:59
Medlem
Ferhs avatar
Ja så här kan det gå när man är kompis med kriminella invandrare. Hursomhelst så vore dödsstraff det lämpligaste straffet för mördarna, för de lär knappast bli några laglydiga medborgare med tiden utan kommer med största sannolikhet att fortsätta på samma kriminella bana för resten av livet, så inte omöjligt att de mördar lite till i framtiden ifall de släpps ut på fri fot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbonde
Kan ngn länka alla 3 klippen då i tråden? Hur svårt kan det vara med alla nördar som delar runkmaterial här på fb....

Det finns antagligen bara ett klipp. Det är bara en användare som påstått sig har fler, för att sen försvinna.
Citera
Medlem
Någon skrev att det påminde om snuffmovies, och antydde att länkarna kunde användas i kommersiellt syfte. Kommentaren borttagen?
Citera
2024-07-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Att dottern hittats tidigare och vid liv kanske?! Det är ingen som vet OM det gjort skillnad… men OM mamman haft hitta på tfn så hade hon kunnat se vart dottern befann sig t ex… Och att inte en enda gång höra av sig och kolla läget på hela kvällen/natten är för mig helt konstigt och ansvarslöst… det var ett barn på 14 år som släpptes iväg vind för våg… hur f-N kan man som förälder göra så??

Det är absolut rätt märkligt. Inte minst när man känner till både dottern och umgänget.
Redan på 90-talet oroade sig normala föräldrar att deras 14-åringar drog ut och söp osv. Hade den sortens teknik funnits då hade vi allihop varit stenhårt bevakade.

Men, det är väl inte helt ogrundat att hon hamnade på hem. Det brukar ju vara en effekt om föräldraskapet inte riktigt håller.
Citera
2024-07-31, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
För min del får man gärna låsa in båda o kasta bort nyckeln! Jag frångår all min professionalism o kunskap o går bara på känsla! Åt helvete med båda!

Trams. Visa underlag för att en psykopat kan vårdas och återanpassas till samhället när det är en farlig personlighetsstörning.

Lagstiftningen fungerar inte. Barn uppmuntras att begå brott.
Citera
2024-07-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det finns antagligen bara ett klipp. Det är bara en användare som påstått sig har fler, för att sen försvinna.

Skulle också tro att det är är totalt bull.
Möjligen att det finns en längre filmvariant, men den verkar ju inte vara spridd i alla fall.
Citera
2024-07-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Är du på riktigt!? Vid slutstationen blev nog Emilia av med sin väska och telefon! Emilia kan inte kontakta sin mamma. Mamman når inte sin dotter. Vad tycker du att mamman ska göra i det läget!? Ringa polisen!?

Om hon haft sin dotter i hitta-appen så hade hon kunnat se vart hon var. Om dottern då befinner sig på bangården och modern ringt polisen eftersom hon är minderårig så kanske detta aldrig hänt. Att släppa sin 14-åring vind för våg är fullkomligt ansvarslöst. Är för mig ofattbart att man kan bry sig så lite om vad ens barn gör och håller hus.
Citera
2024-07-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Ja så här kan det gå när man är kompis med kriminella invandrare. Hursomhelst så vore dödsstraff det lämpligaste straffet för mördarna, för de lär knappast bli några laglydiga medborgare med tiden utan kommer med största sannolikhet att fortsätta på samma kriminella bana för resten av livet, så inte omöjligt att de mördar lite till i framtiden ifall de släpps ut på fri fot.
Dödsstraff är för lindrigt. Dom borde lida ett långt och plågsamt liv, psykiskt och fysiskt, där döden inte är ett alternativ. Isolerade från omvärlden
Senast redigerad av atinySetare 2024-07-31 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in