2024-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJ11
Nej, förtalet är mot de som begår handlingen. Har någon inte dömts så är det förtal även om det fastnar på film. Vilket är helt sjukt

Det stämmer inte utan det är ju de ytterst känsliga uppgifterna som avser bo som det tar sikte på.

Det avgörande är att det ska vara integritetskänsligt det material som sprids vilket det i det här fallet verkligen inte är någon tvekan om att det är.
Senast redigerad av Mellanting 2024-07-31 kl. 19:43.
Citera
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Om jag förstår det rätt har de sänt live i en gruppchatt så andra har kunnat se.

Läste du det här inne att de sänt live?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostisssen20
Det är ej en kille som sitter över henne, det är en tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
En kille?
Du får nog titta igen.
Oj, var det en tjej det med? Kvaliteten var inte den bästa men jag ändrar mitt tidigare inlägg, tack för rättelsen.
Citera
2024-07-31, 19:42
Medlem
Jag hoppas innerligen att de som gjorde detta mot denna stackars tjej, att de de själva blir utsatta för samma våld!

Öga för öga, tand för tand!

Det här svenska rättsväsendet är ett skämt.

De kommer tyvärr få 3-4 års sluten ungdomsvård = SIS. Sen är dem ute igen

Som Jimmy SD sa, är du mogen att utföra sådan handling, så är du mogen att ta sitta LIVSTID/utvisas.
Citera
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
BO ligger på en gräsmatta med silvertejp runt anklarna och munnen. En kille sitter gränsle över henne och håller ner henne samt alår henne i ansiktet. Tjejen som filmar hotar skära halsen av henne med kniven hon håller i handen och viftar med. BO är uppenbarligen panikslagen och fylld av dödsångest (försöker skrika och komma loss).

Inget blod.

Ok. Tack! Samma klipp som tidigare m.a.o. Börjar misstänka att AB pratar i nattmössan när de påstår att det finns ett videoklipp på sociala medier som visar själva mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
BO ligger på en gräsmatta med silvertejp runt anklarna och munnen. En kille sitter gränsle över henne och håller ner henne samt slår henne i ansiktet. Tjejen som filmar hotar skära halsen av henne med kniven hon håller i handen och viftar med. BO är uppenbarligen panikslagen och fylld av dödsångest (försöker skrika och komma loss).

Inget blod.

Nej ingen kille som sitter på BO o slår! Det är 13åringen R som gör det som försöker slita av henne kläderna o matar slag mot huvudet o skriker att BO ska ta bort sina händer när BO försöker skydda sig!

O hon kommer gå helt fri…
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Om videon redan finns uppladdad på en amerikansk sajt för alla att se, och om man länkar dit så handlar det väl inte om att ”sprida” videon? Man länkar ju bara till något som redan finns där uppladdat, precis som man kan länka till en artikel i AB.

Att mejla videon till vänner eller lägga ut den på en hemsida t.ex. är däremot spridning. Så tolkar jag det iaf. Jag kanske har fel dock.

Om jag tolkar rätt är det avsikten med spridningen som avgör huruvida det är olagligt.

Om spridningen avser att skada någons integritet eller frid kan brottet ge upp till två års fängelse.

http://www.aftonbladet.se%2Fnyheter%...id-inte-filmen
Citera
2024-07-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taylor.Hackford97
Hoppas alla gärningskvinnor hängs ut ordentligt med namn och bild. Och hoppas den informationen ligger kvar till beskådan i 100 år. Alla ska veta vad de har gjort och det ska inte glömmas bort.

Från rättsväsendet kommer de inte få något straff.

När det är fastslaget att dessa är skyldiga och vad dessa gjort bör det skapas en tråd i kriminalhistoria med fullständigt namn på gärningspersoner, bild, personnummer och föräldrar med mera.
Sen kan man med regelbundenhet följa upp deras framtida brott och hur staten ska curla dessa fram till något nytt mord som hade gått att undvika.

Men det här är människor som aldrig ska accepteras av samhället.
Citera
2024-07-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
1. Trist med all rasism. Vi pratar om människor.
Finns också väldigt många sk ”etniska svenskar” som inte klarar sitt föräldraansvar. Många.

2. Vore fint om vuxna som inte kan ta hand om sig själva slutar föda barn? (ja men så ser inte verkligheten ut) Och vad skulle vi då få för land? Ska vi sterilisera människor? (igen) och sen behöva stå i Riksdagen och be om ursäkt om 50 år? Vilka ska vi sterilisera? Kräks vid tanken.

3. Hade varit ännu finare om dessa tre tjejer hade fått varaktiga familjehem i tidig ålder. Finns väldigt många i vårt land som hade kunnat bli kärleksfulla föräldrar. Som inget hellre önskar. DÄR har landets socialnämnder något att fundera över. Läste någonstans att BO hystats runt 17 (!) ggr. Rimligheten i det?

4. Stackars stackars BO som fick uppleva denna skräck. Filmen? Jag beklagar att den sprids med tanke på närstående. Och för respekt för just BO:s integritet.
Vi vet inte och kommer aldrig få veta vad hon hade velat.

Nu lämnar jag denna tråd. Är lite ny här på denna plattform. Tycker mycket är skit men uppskattar också att det är högt i tak och värnar yttrandefriheten även om jag inte alltid håller med.

RIP

Ja, så är det när det gäller svenska föräldrar. Annars skulle inte Soc finnas överhuvudtaget om alla tycker sig säga vara så perfekta. Lex lilla hjärta kom inte pga av invandrare till exempel.
Citera
2024-07-31, 19:44
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Man får ju extrema WT, pundar vibbar av det hela.
Osäker om jag såg rätt video, det var ju inte så brutalt som alla andra försöker få det att låta??

Det var ju enbart en fastbunden skräckslagen tjej i videon som blev hotad av andra tjejer med invandrarbakgrund, inget hände ju?

Svårt att bli förvånad och chockerad numera när sånt här händer... Sverige är long gone

Kanske hade du inte suttit här, kommenterat och gömt dig bakom ett konto nu, om det varit en anhörig till dig?

Om så vore, så borde du kanske söka hjälp?
För empatistörning och eventuellt andra psykiska avvikelser?

Detsamma gäller andra som efterlyser filmen här.

Ni ” hjälper” till att skapa ett stört samhälle - istället för att söka egen hjälp för psykisk ohälsa.
Citera
2024-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej ingen kille som sitter på BO o slår! Det är 13åringen R som gör det som försöker slita av henne kläderna o matar slag mot huvudet o skriker att BO ska ta bort sina händer när BO försöker skydda sig!

O hon kommer gå helt fri…
Tack för rättelsen.

13 år, herregud.. Sjukt!
Citera
2024-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Läste du det här inne att de sänt live?

Jag är inte 100 men jag tänker att det är så det kommuniceras i de kanalerna, men det kan ju även vara att man spelat in det och sen delat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in