2024-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Jag hoppas innerligen att de som gjorde detta mot denna stackars tjej, att de de själva blir utsatta för samma våld!

Öga för öga, tand för tand!

Det här svenska rättsväsendet är ett skämt.

De kommer tyvärr få 3-4 års sluten ungdomsvård = SIS. Sen är dem ute igen

Som Jimmy SD sa, är du mogen att utföra sådan handling, så är du mogen att ta sitta LIVSTID/utvisas.

Fram med giljotinen på Landskrona torg istället
Citera
2024-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Oj, var det en tjej det med? Kvaliteten var inte den bästa men jag ändrar mitt tidigare inlägg, tack för rättelsen.

Jag tolkar det som att det är den större tjejen, Melak, som tydligen ska ha varit hennes ”bästa vän”.
Hon har alltså lurat sin kompis i en dödsfälla och medverkat till att mörda henne. Jag hoppas hon själv inser hur oförlåtligt det hon gjort är och tar livet av sig.
Citera
2024-07-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Kan någon dma till han som skrev ovan om att lägga upp på stabil sever

Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Jag hoppas innerligen att de som gjorde detta mot denna stackars tjej, att de de själva blir utsatta för samma våld!

Öga för öga, tand för tand!

Det här svenska rättsväsendet är ett skämt.

De kommer tyvärr få 3-4 års sluten ungdomsvård = SIS. Sen är dem ute igen

Som Jimmy SD sa, är du mogen att utföra sådan handling, så är du mogen att ta sitta LIVSTID/utvisas.

Håller med. Detta vidriga pack ska hem å även familjerna. Dom har inte i Sverige att göra
Citera
2024-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det stämmer inte utan det är ju de ytterst känsliga uppgifterna som avser bo som det tar sikte på.

Det avgörande är att det ska vara integritetskänsligt det material som sprids vilket det i det här fallet verkligen inte är någon tvekan om att det är.

Du och jag pratar om olika brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna111
Håller med. Detta vidriga pack ska hem å även familjerna. Dom har inte i Sverige att göra

Kan bara instämma!

Hade jag haft barn, och detta hänt mig, sanna mina ord att jag hade tagit lagen i egna händer!

Men nej, vår jäkla regering vill att lagen ska döma dem, och få 4 års sluten ungdomsvård, där de sitter och har roligt på en anstalt, för att sedan leva vanligt igen!

FY FAN!!!!
Citera
Medlem
Kid-sids avatar
Tingsrätten ska se filmen!!
Dessa satans förtappade människobarn och deras föräldrar ska aldrig mera få andas fri luft eller trampa på fri mark!

Förövarna ska buras in för evigt för att inte kunna upprepa detta dåd.
Föräldrarna ska buras in för evigt för att inte kunna avla fram flera av dessa djävulens verktyg!
Citera
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Är det inte mest för brottsoffrets och hennes anhörigas skull som man inte vill att sådant sprids. Det blir liksom ett extra övergrepp att folk ska sitta efter hennes död och titta på vad hon blev utsatt för.

Varför i hela friden skulle det vara ett ”extra övergrepp” mot Emilia?

Jag vågar påstå att alla som har sett klippet (jag har inte sett det) bara känner enormt mycket mer sympati för stackars Emilia, och mer hat mot missfostren som mördade henne.
Citera
2024-07-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Ok. Tack! Samma klipp som tidigare m.a.o. Börjar misstänka att AB pratar i nattmössan när de påstår att det finns ett videoklipp på sociala medier som visar själva mordet.

Tror AB bara förenklat beskrivningen.
Rätt vore ju att säga att det finns en sekvens av våldet som föregick mordet.

Själva dödandet finns nog inte spritt.
Det hade ju givetvis varit så pass explosivt att det hade varit i fokus för diskussionen. Det är ju det klippet som hade fått störst spridning.
Så håller det för osannolikt att det finns fler klipp.
Citera
2024-07-31, 19:50
Medlem
Citat:
Varför i hela friden skulle det vara ett ”extra övergrepp” mot Emilia?

Jag vågar påstå att alla som har sett klippet (jag har inte sett det) bara känner enormt mycket mer sympati för stackars Emilia, och mer hat mot missfostren som mördade henne.

För att hon är utsatt? Hon blir ju misshandlad i videon. Hur kan du inte se att det är ett övergrepp mot Emilia?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-sid
Tingsrätten ska se filmen!!
Dessa satans förtappade människobarn och deras föräldrar ska aldrig mera få andas fri luft eller trampa på fri mark!

Förövarna ska buras in för evigt för att inte kunna upprepa detta dåd.
Föräldrarna ska buras in för evigt för att inte kunna avla fram flera av dessa djävulens verktyg!

Den yngre, som verkar vara den som höll i kniven, lär knappast ens sätta sin fot i någon tingsrätt.
Så vet inte om det spelar så stor roll.
Men givetvis kommer filmen visas. Den lär ju vara en rätt central del av förundersökningen.
Citera
Medlem
Jag har kollat fram till sida #398. inte inlägg 398 utan sida 398. Hittar bara 39/40sekunders videon. Någon som vill fortsätta vidare och uppdatera om dem hittar något?
Citera
2024-07-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ok. Tack! Samma klipp som tidigare m.a.o. Börjar misstänka att AB pratar i nattmössan när de påstår att det finns ett videoklipp på sociala medier som visar själva mordet.

Det är semantik och ett sätt att få klick. Filmen visar mordtillfället, det är det de menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in