2024-07-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StektSkitkorv
Dom ska ha planerat en tjejkväll och lurat dit en svensk tjej som dom kände. Emelie hade tydligen visat stöd för Israel online.

Emilia kallade en annan tjej hora, det blev hennes död…..
Citera
2024-07-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Är helt nyinsatt i fallet, men vet man någonting om motiv?

Troligtvis ska E ha kallat någon för hora, o de ska tydligen vara motivet till denna brutala händelsen.
Citera
2024-07-31, 20:13
Medlem
Detta är vidrigt, fy helvete vad ont det gör.
Stackars tjej stackars hennes mamma nära och kära

Jag önskar av hela mitt hjärta att dessa tjejer får det strängaste straffet som går att dela ut!!
Citera
Medlem
Har inte hunnit med att läsa alla inlägg i tråden, sedan den började SPAMMAS av människor som vill se filmer på det fruktansvärda händelseförloppet/ brottet som dödade stackars Emilia.

Men jag lider så med hennes familj, som inte vill att filmerna sprids. I min bok är det riktigt sjukt att sprida filmerna. Inte lika sjukt som vad mördarna gjorde mot Emilia men - "up their alley"! Riktigt skruvat och vidrigt! (Det är en sak att diskutera personer och omständigheter, men en heeelt annan att vilja se, och vara med och sprida detta vidriga! Tittar ni på snuff movies också?)

Har skummat en del om lagarna kring spridning av detta slag och i en drömvärld hade alla åkt dit för det, men tyvärr kommer det inte att hända.

All kärlek till Emilias familj❤
Vila i frid Emilia❤🙏
Senast redigerad av vinter-natt7 2024-07-31 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det sjuka som inte diskuteras så mycket i tråden är att det förmodligen finns fler inblandade. Tjejen på TikTok säger t.ex att hon ångrar att hon inte varnade Emilia = hon visste vad som var planerat. Dessutom har man filmat och skickat till flera personer, som förmodligen också på ett eller annat sätt var involverade och intresserade av att se resultatet.

Det är de två anhållna som har utfört gärningen, men det är sannolikt fler som varit involverade i planeringen.

Undra hur många av dem som sitter här på flashback och skriver? Jag skulle kunna tänka mig att de smutskastar Emilia och hennes mamma så mycket de orkar. Ger Emilias mamma skulden!
Citera
2024-07-31, 20:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Den stora skillnaden är väl att pedofiler njuter av att se övergreppen på film. Kan inte tänka mig att någon njuter av att se en 14-årig tjej bli mördad. Tvärtom.
Det kan man inte vara helt säker på. Det finns mycke konstiga människor.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Den stora skillnaden är väl att pedofiler njuter av att se övergreppen på film. Kan inte tänka mig att någon njuter av att se en 14-årig tjej bli mördad. Tvärtom.
Jodå, det finns folk till allt. Personligen njuter jag inte det minsta av tragedier, men finner det viktigt att se verkligen i vitögat för att verkligen förstå den.

Citat:
Ursprungligen postat av Mybabys
Emilia kallade en annan tjej hora, det blev hennes död…..

Citat:
Ursprungligen postat av Ademii
Troligtvis ska E ha kallt någon för hora, o de ska tydligen vara motivet till denna brutala händelsen.
Så detta är det officiella spåret? Vilken källa finns?
Citera
Medlem
Ni som funderar på att titta på filmen.gör inte det..livsfarligt att titta på sånt..hjärnan påverkas något så inihelvete...pg av att detta är på riktigt..hjälp till att få bort filmen
Citera
2024-07-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Du är inne på nåt. Rättspsyk för barn. Med åldersindelade avdelningar. Saknar man helt empati har man ju någon form av personlighetsstörning.
Idag raljerar ju unga själva över de korta straff de får eller som vi sett mycket i media, gör jobbet åt de 18+.

Låter dyrt, billigare med en galge.
Citera
2024-07-31, 20:16
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Om man väljer att blunda och leva i en fantasivärld där man helt enkelt ignorerar hur det ser ut i dagens samhälle, leder det bara till att dessa situationer blir förbisedda och bortglömda, eftersom detta har blivit normaliserat i Sverige. Videor som dessa hjälper till att öppna människors ögon och visa hur verkligheten ser ut, vilket förhoppningsvis leder till förändring i längden.

Nu har videon redan blivit läckt och det finns ingenting man kan göra åt det tyvärr. Människor är naturligt nyfikna och kommer, oavsett hur grafiska videorna är, att söka efter dem. Tål man inte det, så kollar man helt enkelt inte på det.

Det förstår jag.
Vi människor har uppenbart alltid fungerat så,sen vår tids begynnelse då allmänna avrättningar/människooffersritualer/ gladiatorskamper etc , var ett folknöje.

Men här har ju ribban höjts i det mänskliga avtrubbade psyket?

När , kommentarer som

” Äh jag såg bara när någon högg henne lite, någon som har hela filmen”

” Ser inte hur de knivar henne, har någon hela filmen?”

” Hör hur hon skriker, men kan inte se när de hugger, någon som har det?”

Etc, etc.

Tror inte att något parti vill gå tillbaka till det stadiet, att människan åter blir en primat?
Citera
2024-07-31, 20:18
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StektSkitkorv
Dom ska ha planerat en tjejkväll och lurat dit en svensk tjej som dom kände. Emelie hade tydligen visat stöd för Israel online.

Du skämtar? Har missat detta helt..
Vet man att det är motivet?
Citera
2024-07-31, 20:19
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Detta är vidrigt, fy helvete vad ont det gör.
Stackars tjej stackars hennes mamma nära och kära

Jag önskar av hela mitt hjärta att dessa tjejer får det strängaste straffet som går att dela ut!!

Med tanke på deras ålder lär det tyvärr bli ett alldeles för milt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in