2024-07-31, 20:19
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
https://www.transfernow.net/dl/20240731HLrg4fBr

Är det hela filmen? Stackars lilla tjej. Dessa ungar förtjänar livstid i fängelse. grov ångest för stackars flickan.
Citera
2024-07-31, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Detta är vidrigt, fy helvete vad ont det gör.
Stackars tjej stackars hennes mamma nära och kära

Jag önskar av hela mitt hjärta att dessa tjejer får det strängaste straffet som går att dela ut!!
Det har dom redan fått genom en skadlig uppväxt/barndom.
Nu väntar väl fängelse/rättspsyk resten av livet.
Citera
2024-07-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Känns fan inte rätt att sprida denna video mer än vad som redan gjorts. Tycker vi på Flashback kan vara mogna nog att respektera hennes mammas vädjan att inte sprida skiten. Gör vad ni vill, men det är vad jag tycker.

Vad är denna besatthet av att se en 14-årig flicka bli ihjälslagen?

Det var nog droppen som fick bägaren att rinna över! Folk är skitless på hur Sverige blivit! Svenska folket är trött på alla besatta kriminella!
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-31 kl. 20:25.
Citera
2024-07-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det har dom redan fått genom en skadlig uppväxt/barndom.
Nu väntar väl fängelse/rättspsyk resten av livet.

Tror du verkligen de blir instängda för resten av livet?
Det tvivlar jag på.
Citera
2024-07-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nån i tråden som är juridisk kunnig på riktigt?!

Lagen har ju ändrats i Sverige så att man kan utdöma fängelsestraff till någon som är mellan 15-17år också. Även om det är extremt ovanligt så har det hänt ett par gånger sista åren. Bla 2 16 åringar som dömts till fängelse, den ena för mord o den andra för medhjälp till ett annat mord. Båda morden va kopplade till gängkriminalitet om det har någon betydelse.

I klippet hörs ju MGM2 hota BO att hon ska skära BO i halsen, o att BO ska dö.
Alltså en fullt medveten handling.

Skulle det kunna vara en del i att bevisa att det handlar om ett överlagt mord o att dömas till någonting mindre än mord inte är aktuellt? Oavsett va syftet va innan dom åkte dit! För under tiden för misshandeln ändrades syftet uppenbarligen till att BO skulle dö.

Ett särskilt hänsynslöst mord borde ju kunna kvalificera sig till att dömas till fängelse istället för SIS! Dessutom hade ju ”vården” på SIS uppenbarligen inte fungerat tidigare.

Nån som vet?

I dagsläget finns det ingen 15-åring som avtjänar ett straff på anstalt. Praxis är att fängelsestraff inte ska utdömas för personer under 18 år annat än i undantagsfall. Jag tror dock att praxis kommer att ändras i takt med att våldet blivit grövre och gått längre och längre ner i åldrarna. Vi får hoppas att detta blir det första fallet fängelse utdöms i för en 15-åring men förefaller osannolikt. Om det blir det lär det bli Max något år.
Citera
2024-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Det förstår jag.
Vi människor har uppenbart alltid fungerat så,sen vår tids begynnelse då allmänna avrättningar/människooffersritualer/ gladiatorskamper etc , var ett folknöje.

Men här har ju ribban höjts i det mänskliga avtrubbade psyket?

När , kommentarer som

” Äh jag såg bara när någon högg henne lite, någon som har hela filmen”

” Ser inte hur de knivar henne, har någon hela filmen?”

” Hör hur hon skriker, men kan inte se när de hugger, någon som har det?”

Etc, etc.

Tror inte att något parti vill gå tillbaka till det stadiet, att människan åter blir en primat?

Ja, helt klart skulle dessa människor inte skriva sådär om de hade en relation med familjen och offret. Det är nog för att många har svårt att visa empati för människor de inte känner, och i samband med att dessa hemskheter händer dagligen över hela världen och rapporteras konstant av media, blir man lätt avtrubbad och frånkopplad från empati.

Om man istället sätter sig i familjens perspektiv kan jag förstå hur ont det gör att läsa dessa kommentarer om sitt eget kött och blod.
Citera
2024-07-31, 20:28
Medlem
Har lurkat tråden i ett par dagar.

Har även sett filmen där E ligger på backen och får ta emot en massa slag och den som håller i kameran hotar med kniv.

Det jag tror är att varken R eller M hade planer på att mörda.
Hur en video på detta kom ut tror jag är att de antingen sänt live på tiktok eller instagram.
Eller bara filmat med mobilappen för att senare lägga ut det på tiktok(verkar vara mest aktiv på tiktok) för att skryta eller skämma ut E.
Tror ej att målet var att döda som sagt.
Tror det var misshandel som gick riktigt riktigt riktigt snett som ledde till mord.
Citera
2024-07-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Undra hur många av dem som sitter här på flashback och skriver? Jag skulle kunna tänka mig att de smutskastar Emilia och hennes mamma så mycket de orkar. Ger Emilias mamma skulden!

Det är väl nära på 100 procent som anser att gärningspersonerna behöver straffas hårt. Vissa, jag bland dessa, anser att dom borde dödas.

Det är väl nära nog ingen som smutskastar E, för hon har ju inte gjort något fel och verkade ärligt talat knappt ens speciellt stökig.
Däremot finns det kritik som är befogad rörande mamman. Vilket nog, om man nystar lite djupare i det, är ett av skälen till hem-placeringen.
Men ingen är perfekt.
Och Es familj förefaller i relation till övriga inblandade rätt normal, om än med utmaningar.

Det finns inget skäl att hitta på en konspiration här. Ingen påstår ju att E och hennes familj gjort något alls för att förtjäna detta.
Allt ligger på svinhororna.
Citera
2024-07-31, 20:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Tror du verkligen de blir instängda för resten av livet?
Det tvivlar jag på.
Jag tror dom får svårt att leva ett normalt liv och kommer att begå brott med jämna mellanrum.
Så inlåsta för gott var nog att ta i.
Citera
2024-07-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedez18

Har även sett filmen där E ligger på backen och får ta emot en massa slag och den som håller i kameran hotar med kniv.

Hur en video på detta kom ut tror jag är att de antingen sänt live på tiktok eller instagram.
Eller bara filmat med mobilappen för att senare lägga ut det på tiktok(verkar vara mest aktiv på tiktok) för att skryta eller eventuellt skämma ut E.
Tror det var misshandel som gick riktigt riktigt riktigt snett som ledde till mord.
Har också sett videon och delar din uppfattning om att detta är en misshandel för att markera som har spårat ut helt.
Citera
2024-07-31, 20:33
Medlem
Vad händer på videon för de som inte vill se filmen?
Citera
2024-07-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedez18

Eller bara filmat med mobilappen för att senare lägga ut det på tiktok(verkar vara mest aktiv på tiktok) för att skryta eller skämma ut E.

Det skulle kunna förklara spridningen. Alltså att man lagt ut det i tron att man faktiskt misshandlat henne och var tuffa tjejer.
Sen avlider hon när dom för länge sen lämnat platsen.
Polisen får kännedom om saken via deras Tiktok. Folk kontaktar polisen när man förstått att E faktiskt inte kommit hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in