2024-07-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Kanske hade du inte suttit här, kommenterat och gömt dig bakom ett konto nu, om det varit en anhörig till dig?

Om så vore, så borde du kanske söka hjälp?
För empatistörning och eventuellt andra psykiska avvikelser?

Detsamma gäller andra som efterlyser filmen här.

Ni ” hjälper” till att skapa ett stört samhälle - istället för att söka egen hjälp för psykisk ohälsa.

Om man väljer att blunda och leva i en fantasivärld där man helt enkelt ignorerar hur det ser ut i dagens samhälle, leder det bara till att dessa situationer blir förbisedda och bortglömda, eftersom detta har blivit normaliserat i Sverige. Videor som dessa hjälper till att öppna människors ögon och visa hur verkligheten ser ut, vilket förhoppningsvis leder till förändring i längden.

Nu har videon redan blivit läckt och det finns ingenting man kan göra åt det tyvärr. Människor är naturligt nyfikna och kommer, oavsett hur grafiska videorna är, att söka efter dem. Tål man inte det, så kollar man helt enkelt inte på det.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekerara
Jag har kollat fram till sida #398. inte inlägg 398 utan sida 398. Hittar bara 39/40sekunders videon. Någon som vill fortsätta vidare och uppdatera om dem hittar något?

Känns fan inte rätt att sprida denna video mer än vad som redan gjorts. Tycker vi på Flashback kan vara mogna nog att respektera hennes mammas vädjan att inte sprida skiten. Gör vad ni vill, men det är vad jag tycker.

Vad är denna besatthet av att se en 14-årig flicka bli ihjälslagen?
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
Lame för vem? För att du inte kan se en detaljerad bild av en tjej som blir misshandlad? Eller vad menar du? Kollade du på filmen för att ha roligt eller?
För att ev kunna se hur de som utförde dådet såg ut ditt inavlade pucko.
Citera
2024-07-31, 19:57
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag delar den synen. Det finns bara ett sätt att bemöta den här sorten: med grövre våld.
Det ska kosta utav helvete att vara sådär vidrig och sadistisk. Här har folk runt personerna ett ansvar.
Det håller inte att ursäkta eller förlita sig på att staten ska skipa rättvisa.
Skjut föräldrar och syskon framför dessa gärningsmän/tjejer, sen skjut dom som gjort detta 2 timmar senare ! Då kanske dessa individer förstått vad dom orsakat ! Och känt samma skräck och dödsångest som Emilia!
Citera
2024-07-31, 19:57
Medlem
Nån i tråden som är juridisk kunnig på riktigt?!

Lagen har ju ändrats i Sverige så att man kan utdöma fängelsestraff till någon som är mellan 15-17år också. Även om det är extremt ovanligt så har det hänt ett par gånger sista åren. Bla 2 16 åringar som dömts till fängelse, den ena för mord o den andra för medhjälp till ett annat mord. Båda morden va kopplade till gängkriminalitet om det har någon betydelse.

I klippet hörs ju MGM2 hota BO att hon ska skära BO i halsen, o att BO ska dö.
Alltså en fullt medveten handling.

Skulle det kunna vara en del i att bevisa att det handlar om ett överlagt mord o att dömas till någonting mindre än mord inte är aktuellt? Oavsett va syftet va innan dom åkte dit! För under tiden för misshandeln ändrades syftet uppenbarligen till att BO skulle dö.

Ett särskilt hänsynslöst mord borde ju kunna kvalificera sig till att dömas till fängelse istället för SIS! Dessutom hade ju ”vården” på SIS uppenbarligen inte fungerat tidigare.

Nån som vet?
Citera
2024-07-31, 19:59
Medlem
ziracorns avatar
Om jag förstår det här rätt, så är det alltså en av mörderskorna (eller båda) som har filmat dådet, och skickat till en tredje part...?

Det här övergår all rimlig mänsklig reson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJ11
För att dom är identifierbara, det hamnar under förtal oavsett vad du och jag tycker. Det är så lagen är.
Den enda gången detta hävs är om man dömts för handlingen

Jag kan förstå om det är en övervakningskamera eller liknande men här det ju de själva som har filmat när de har begått ett mycket grovt brott och dessutom aktivt själva medverkat till en spridning av inspelningen. Det känns inte som att de är särskilda skyddsvärda utifrån lagrummet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ursäkta men vad är NPC?

None Player Character, i tv-spel. Alltså en aktör som är med, men saknar eget medvetande, åsikter och analys. Den reagerar bara på känd input som kommer från den som programmerat den.

Samma sak gäller inom politiken. Typexemplet är alla 50+ människor i Sverige som mycket väl kan betrakta och beskriva samhället på ett sätt som gör det logiskt att anta att personen är M, KD eller SD.
Men sen röstar den ändå på S.
För den tar egentligen inte sina egna beslut och kan inte dra slutsatser på det som utspelar sig, utan den reagerar bara på floskler och konstruerade narrativ som lärts in.
Citera
2024-07-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag såg videon nu. Det var värre än att se nån bli skjuten iallafall. Usch riktig äcklig video
Skulle du kunna länka till inlägget eller höfta sidnummer i tråden? Det är så mycket att plöja igenom.
Citera
2024-07-31, 20:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Varför i hela friden skulle det vara ett ”extra övergrepp” mot Emilia?

Jag vågar påstå att alla som har sett klippet (jag har inte sett det) bara känner enormt mycket mer sympati för stackars Emilia, och mer hat mot missfostren som mördade henne.
Så resonerar pedofiler också. Att det inte är extra övergrepp att titta på bilder och filmer där barn utsätts för övergrepp. Övergreppet har ju liksom redan hänt och ingen mer skada sker.
Citera
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Arab

Nä nä nää…

Från Colombia…

FYI, hatar riktiga Paulo Roberto, ett svin…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaset
Ja, verkligen :,(

Citat:
Ursprungligen postat av Billthekid1
Detta måste upphöra eller vad tycker ni andra i denna tråden?

Såklart. Kommer dock aldrig att hända. Ondska är ondska och så länge människan existerar så kommer den alltid att finnas. Det fanns på stenåldern, medeltiden och den finns än idag.

Internet får allt att framstå som mycket värre då vi alla kan exponeras för hemskheter och våld ett litet knapptryck bort. Det var dock lika hemskt för 200, 500, eller 1000 år sedan. Idag sker det bara framför en kamera. Enda skillnaden.
Senast redigerad av Eyomayo 2024-07-31 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in