Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är precis tvärt om. Trump är världsmästare i gyttjebrottning och det är där han kan vinna valet. Börjar han prata politik och sakfrågor är han körd.

Tyvärr, så kommer Kamelen bara skratta bort frågorna med sick kackelskratt.
Hon är helkörd.

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det känns som att judarna inte riktigt litar på demokraterna eftersom så många icke-vita i det partiet är anti-israel, samtidigt som judarna vill dra in USA i ett krig mot Iran. Därför tror jag att de kommer att flytta över sitt stöd till Trump som är helt annorlunda den här gången mot 2016 och inte längre driver någon fråga av intresse för vanligt folk. Därför tror jag att Trump kommer vinna.

Vänstern i usa står för majoriteten av alla startade krig, Trump i stort sett den enda som inte startat ett krig under sitt presidentskap.
2024-08-01, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Hon är helkörd.

Vänstern i usa står för majoriteten av alla startade krig, Trump i stort sett den enda som inte startat ett krig under sitt presidentskap.

Vilka krig menar du?
2024-08-01, 17:00
Avstängd
Sergej.Lavrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Hon är helkörd.

Haha, snacka om svammel, hennes skratt är ju charmigt och världsartister som Lady Gaga har ju samplat skrattet

Harris är rakt igenom en omtyckt "girl next door" som alla avgudar. Jämför med Trump - grinig och gammal, gaggig och förvirrad, beter sig som en sur gammal gubbjävel helt enkelt. Bara pöbeln tycker att han är intelligent bara för att de själva är helt urblåsta

Harris ser ut att gå upp, upp, upp i alla polls medan surkarten, den dömde sexualdåren tappar
2024-08-01, 17:06
Medlem
Kamala Harris är inte längre så fruktansvärt impopulär. Hennes positiva approvalsiffra har idag ökat från 42,0% till 42,4%.

Trumpen har också ökat något, från 43,2% till 43,3%.

Trumpen har som vanligt en stor negativ approvalsiffra, Kamala en något mindre.

Jag följer FiveThirtyEight.

OU som redovisats där är idag för små för att beaktas, anser jag.

När jag hör uttrycket "förtidsröstning" ryser jag av obehag och kommer att tänka på den gamla filmen "Hets": "Fusk min herre, fusk...fusk"...

Råttorna lämnar inte skeppet, dom fuskar.
2024-08-01, 17:12
Medlem
Det är inte konstigt att Harris opinionssiffror skjuter i höjden. Alla som drog sig för att erkänna att de tänkte rösta på Biden erkänner nu gladeligen att de tänker att rösta på Harris, då alla är överens om att hennes kompetens vida överstiger de två gubbarnas.

Hon är även så uppenbart överlägsen Trump på alla sätt (piggare, roligare, intelligentare, trevligare, bättre moral och populärare politik) att det vore konstigt om inte hennes siffror bara fortsatte att stiga ända fram till valet.
2024-08-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är inte konstigt att Harris opinionssiffror skjuter i höjden. Alla som drog sig för att erkänna att de tänkte rösta på Biden erkänner nu gladeligen att de tänker att rösta på Harris, då alla är överens om att hennes kompetens vida överstiger de två gubbarnas.

Hon är även så uppenbart överlägsen Trump på alla sätt (piggare, roligare, intelligentare, trevligare, bättre moral och populärare politik) att det vore konstigt om inte hennes siffror bara fortsatte att stiga ända fram till valet.

Kamala är såpass intelligent att om hon hade drabbats av demens så skulle det vara en förbättring.

"What can be, unburden on what has been" - Kamala

Tämligen djup insikt må jag säga.
2024-08-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
1. Cardi B konsert
2. Som Kamala var inbjuden till och valde att ej dyka upp.

Funderar lite på det, den kanadensiska mästerdebbatören från Indien dyker alltså inte upp på NABJs inbjudan?

Mer uppdukat tillfälle för henne att tvåla dit honom kan inte vara lätt att hitta?

Och optiken blir att Trump besöker mer än gärna lejongrottan, stark och modig som alltid.

Liknande motsvarighet skulle väl vara om Kamala dök upp i ett sammanhang annordnat av NRA som Trump fegade ur

Kamala ska delta i september. Oklart när. De håller på och planlägger det.
https://nabjonline.org/blog/vp-harri...pear-inperson/

Citat:
#NABJ24 News
VP Harris In Talks With NABJ For Virtual or In-Person Q&A in September, Former President Trump Set to Appear In Person Wednesday
Posted by kstewart
July 31, 2024 4:11 am

Du har nog missat någonting.

Tyckte det var underhållande nog, med enbart Trump.
Trump gjorde bort sig.

Frågan blir vart hennes siffror tar ivägen efter denna utfrågning.
Räcker pappret till?
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2024-08-01 kl. 17:38.
2024-08-01, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...

Nja, dessa pollsen är ju +5 D vilket är direkt oärligt antagligen bara för att bedriva en agenda.

Tror faktiskt att folk kommer att bli väldigt förvånande i November när väljarna fått säga sitt.
2024-08-01, 19:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Intressant.
Jag undrar när 538 ska börja med sina genomsnitt för Harris vs trumpen.

Startar efter att Harris blivit formellt nominerad på partikonventet efter vad jag läst mig till.
2024-08-01, 20:59
Medlem
Ouelets avatar
Det går bra för snygg-Harris. Med Josh Shapiro vid sin sida kommer det att fortsätta gå bra. Är helt säker på det.
The 538 model is out and Harris' national point estimate is +1.2 over Trump but that really is essentially a tie

https://x.com/ElectProject/status/1819081334125744257
2024-08-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Det går bra för snygg-Harris. Med Josh Shapiro vid sin sida kommer det att fortsätta gå bra. Är helt säker på det.
The 538 model is out and Harris' national point estimate is +1.2 over Trump but that really is essentially a tie

Intressant hur det rör sig i PA, vilket jag bedömer är helt avgörande för vilken VP Harris kommer välja. Även om Tim Walz står med på den korta listan över kandidater så handlar det nog i realiteten om ett val mellan Mark Kelly och Josh Shapiro.

Kelly är förmodligen ett bättre val för opinionen i stort. Astronaut, veteran, fru som utsatts för politiskt våld. Däremot har Shapiro ett väldigt starkt stöd i PA, vilket kan vara avgörande för att vinna delstaten. Shapiro, som jude, kan dock vara ett problem för den anti-israeliska gruppen ungdomar.

Oaktat kommer vi nog se att oddsen för Harris ökar i samband med valet av VP, oavsett vem det blir.
2024-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet

Ja det går t o m bättre än jag trodde. Det här blir intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in