2024-08-02, 13:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kärleksbetygelserna manifisteras i besök på det 17:nde institutionen/hvb hemmet som E var inskriven/boende på för att skydda henne från mammans bristande omsorg i hemmet.

Kärlek = att inte bryta helt sin dotter. Gränslöst sorgligt om Em*ilias 14 år i livet 😪

Men SLUTA att sprida SKIT om BOs mamma i tråden nu, och det är helt uppenbart att du INTE VET ETT SKIT om någonting!!

Socialtjänstens alla (idiotiska) s.k. PLACERINGSBESLUT råder inga bioföräldrar för, och inte heller på!! Det är SOCIALTJÄNSTEN som flyttar runt ungarna, trots att de VET att det är MYCKET SKADLIGT!!

Och i just BOs mammas fall, så verkar det som att soc har satt ett järngrepp på henne, och pga hennes egna uppväxtshistoria fick hon aldrig en riktig chans till att vara mamma!!!!!

Och tyvärr har biomamman i detta fall haft en stor tilltro till socialtjänsten, hon har varit alldeles för snäll.....jag hoppas verkligen att hon får ett STORT SKADESTÅND, både från soc/kommunen och MGMs!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Den där människan är ju psyksjuk på riktigt. Tro fan att hennes dotter R*faella blivit en flickmördare, med det där till morsa.

Ja, verkligen. Att hon får gå ute i samhället egentligen......Man börjar tycka lite synd om REs pappa faktiskt.....han har haft väldigt mycket på sin tallrik väldigt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det hade jag missat faktiskt.
Hon verkar desperat efter en relation.
Verkar som hon tjatade/skrev på sitt ex FB i minst ett år. Även någonstans där det stod på ex'ets hemsida för flera år sedan (2019 tror jag det var) att han gift sig- där hade mamman kommenterat för ett år sedan vem det var han gift sig med... Friskt beteende 🙄

Alltså, du måste sluta med att blanda ihop personer här.......vara mer försiktig när du läser och skriver här.

Det är Melaks styvpappa som varit i ett våldtäktsmål mot Melaks mamma!!
Citera
2024-08-02, 13:14
Medlem
pompom123s avatar
Är videon filmad med en Iphone 3GS eller?
Citera
2024-08-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Om hon blev snyggare eller fulare är väl personligt, vissa gillar mycket smink andra gör inte det, jag tror inte att E själv tyckte att hon blev fulare med sin nya stil.
Ja hon kunde nog inte välja och vraka sitt umgänge, hon träffade andra tjejer med liknande situationer som henne själv och då bygger man ju ganska lätt upp något form av vänskap. Sen har det ju visats sig att det inte var genuint för fem öre.
En användare som hade insyn i soc skrev att det var ganska vanligt att dem snabbt bygger upp vänskap men att den är väldigt bräckligt och att det kan skifta fort.
Alla skaffar nya offer eller medförbrytarr genom gränslös kontakt.

De tär väldigt svårt att leva längst ner i samhället och tvi gas från tidig ålder av alla, socialtjänsten, kuratorer, bup, lärare osv att prata utan rätt till sunda gränser, och sedan behärska det sociala livet på ett vis som aldrig tillåtits att existera- med integritet och gränser.

Samhället är så djupt ansvariga i det med varför en faktiskt stor grupp lider av socialt utanförskap. Det exploaterar och sedan ska individen på egen hand som barn förstå att det är fel att med vilken främling som helst knyta an och berätta exakt allt från första minut. Att det är farligt.
Citera
2024-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Är videon filmad med en Iphone 3GS eller?
Tjejerna har säkert becknarlurar. Nokia 3310 eller något
Citera
2024-08-02, 13:18
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Om hon blev snyggare eller fulare är väl personligt, vissa gillar mycket smink andra gör inte det, jag tror inte att E själv tyckte att hon blev fulare med sin nya stil.
Ja hon kunde nog inte välja och vraka sitt umgänge, hon träffade andra tjejer med liknande situationer som henne själv och då bygger man ju ganska lätt upp något form av vänskap. Sen har det ju visats sig att det inte var genuint för fem öre.
En användare som hade insyn i soc skrev att det var ganska vanligt att dem snabbt bygger upp vänskap men att den är väldigt bräckligt och att det kan skifta fort.

Nä förvisso, men då hon bara var 14 år gammal så kan det vara troligt att hon inte heller reflekterade över förändringen av sitt utseende som kanske en vuxen hade gjort.

Det senare - om att det var/är bräckliga vänskaper- tycker jag är ganska självklart, då de flyttades runt från olika hem kors och tvärs hela tiden upplevs det som.
Konstant att försöka hitta nya "grupper " att finna samhörighet i. Dessutom i en miljö som är troligen väldigt tuff, och oskyddad.

Tragiskt.
Citera
2024-08-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
i_i__04 på tiktok hon är en av de 8 som var med i gruppchatten.
Alla i chatten visste att det inte är nåt party. De visste alla de skulle lura ut henne och slå henne... 💔 Nån kunde ringt polisen eller kontaktat en vuxen.

Snabbkoll så är det ännu en tjej stöpt i samma mall: SIS, lösfransar och gangsterrap. Nära vän med R.

De var alltså åtta personer i chatten? Vilka är resten utöver MGM1 och 2, M*y* och den här tjejen?
Citera
2024-08-02, 13:23
Medlem
https://www.hd.se/2024-08-02/yngsta-...e-alls-bra-nu/

Ny artikel i HD, dock premium. Någon som kan läsa och citera?

R ska tydligen sitta med restriktioner, inte alls olikt att sitta häktad enligt advokaten.
Citera
2024-08-02, 13:25
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Tjejerna har säkert becknarlurar. Nokia 3310 eller något
Ja sant! Det är ju babbar från (LVU?) hem vi snackar om
Men det är ju 2024 så förväntade mig lite bättre kvalle...
Citera
2024-08-02, 13:27
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnStroganoff
Kan någon skicka videon till mig
Finns längre bak i tråden. Använd sökfunktion så blir det enklare.
Citera
2024-08-02, 13:30
Medlem
Det första man bör göra på SiS hemmen är att plocka bort mobilerna och tillgång till nätet och ersätta det med böcker. Sinnessjukt hur de här små tjejerna håller på och dansar till gangstermusik och jag antar att de fortsätter med sina sociala medier när de är placerade och kommunicerar etc.
Citera
2024-08-02, 13:30
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Hur ska jag säga utan att kränka någon? Överviktig.

Det ser man på ett av fotocollagen som finns på TT, att hon är/varit överviktig.
Citera
2024-08-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Tack ska kolla en gng till.
Du har en poäng professorn. Kartan var lite annorlunda när jag skrev inlägget 😬
En riktig soppa…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto