2024-08-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakopath
Finns förklaring kanske 100 sidor bak i tråden. Men man ser henne ligga med silvertejpade händer och fötter, en tjej ovanpå som slår henne, hon som filmar håller i en liten kniv och hotar med att trycka in den i halsen. Det är inget mord i videon, men det kommer bli svårt för barnen att snacka sig ur situationen

Har hon silvertejp över munnen med?
Citera
2024-08-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Har hon silvertejp över munnen med?

Ja.
Citera
2024-08-02, 20:29
Medlem
Är väl inte helt osannolikt att de filmat mer men som de inte har skickat, kanske videos/bilder som de har raderat som tekniker försöker återskapa.
Jag tror nog att det kommer vara mer bilder/videos som kommer ligga till grund för åtal längre fram, det brukar åtminstone vara så.

Och i en ev fup så kommer de medierna såklart vara helt censurerade, med ev en text förklaring till vad som händer i fotot/klippet, beroende på hur hårt dom sekretessar så kan även text förklaringen vara svartad.
Citera
2024-08-02, 20:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Kanske finns förklarat tidigare i tråden, men vad får man se i filmerna? (Det finns ju många som inte vill se denna typ av film då man får mardrömmar efteråt.) Det jag undrar över är om man får se att de verkligen mördar flickan så att filmen kan bli bevis åt domstolen så gärningsmännen faktiskt blir dömda?
Båda två är bundna till gärningen. Bara en är straffmyndig och kan bli dömd. Vad hon döms för och vad straffet blir har nog har nog egentligen inte så stor praktisk betydelse. De kommer nog ändå båda två hållas på någon institution tills de blir myndiga. Får de någon chans till något annat kommer de säkert att sump det för de är som de är.

Som myndiga blir det nog en vandring mellan knarkkvartar och kåken innan de dör en alltför tidig död.

Allt annat vore en stor vinst, både för dem och samhället.
Citera
2024-08-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Det är bara en film, som redan länkats i tråden.

Finns det två ytterligare?
Nej, det är en film på cirka 40 sekunder som det sänts kortare klipp ifrån.
Citera
2024-08-02, 21:27
Medlem
HappySadHarrys avatar
En sak som jag tänkt på men som man så klart inte kan veta är att offret och gärningsmännen är av samma skrot och korn. Formade av samma institutionsvistelse. Att det lika väl kunde varit två andra som dödat den tredje.
Citera
2024-08-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
En sak som jag tänkt på men som man så klart inte kan veta är att offret och gärningsmännen är av samma skrot och korn. Formade av samma institutionsvistelse. Att det lika väl kunde varit två andra som dödat den tredje.

Tror inte jag Raf*a och M*lek verkar vara mycket värre och haft 0 bra föräldrar medans Emilia har haft det.
Citera
2024-08-02, 21:39
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Nja, BO såg fram emot att åka på pyjamasparty. GM skriker Allahu Akbar när dom fångatar henne.
Citera
2024-08-02, 21:39
Medlem
Citat:

Som du säger- omöjligt att veta. Men rätt onödigt att spekulera i.
Personligen tror jag inte det, utifrån det lilla vi fått veta om Bo och hennes mamma.

1) det har aldrig varit brist på kärlek även om det brustit på andra sätt och plan

2) bo hade empati och beskrevs som snäll, från fler än ett håll

MGM hade förmodligen varken eller av de två.

Kan vi snälla låta bli att smutsa ner bo + familj något mer? Helt onödigt och helt ot. Och väldigt, väldigt osmakligt.
Citera
2024-08-02, 21:50
Medlem
Angående "dasslocket" som angavs tidigare. Det är det inte. Det är detta.

https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png
Citera
2024-08-02, 21:54
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Angående "dasslocket" som angavs tidigare. Det är det inte. Det är detta.

https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png
Såklart. Bra jobbat ⭐️
Citera
2024-08-02, 21:56
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Titta bara på gängen som tvingar in minderåriga för att vara springisar och utföra skjutningar. För att dom riskerar minimala straff om dom skulle åka dit.
Nu var det i alla fall en lite äldre tjej som fick 12 år för att ha skjutit in i en lägenhet.
Hämnden ska oxå gärna överdrivas.
Har man förolämpats på nåt sätt så ska hämnden gärna
Innebära utrotning av en hel släkt, helst.

Spräng gängen och få bort droger och vapen från gatan.
Dax att sätta in militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in