2024-08-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Allt är bara tragiskt.
Ingen har lyckats skydda dessa barn dom få år dom levt.
Föräldrarna som ska vara tryggheten finns inte. Utan har istället bidragit till att utsätta dessa barn för både fysiskt och psykiskt misshandel, även sexuella övergrepp.
Det pratas i tråden om eventuella straff osv.
Dom har redan blivit oskyldigt straffade av kvinnor och framför allt män hela deras korta liv om man läser igenom båda MGMs LVU.
Om deras liv hade chansen att någon gång bli hyfsat normalt så försvann den när dom mördade en annan människa.

Precis så e det, dom är ju offer allihop, oerhört tragiskt.
Citera
2024-08-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Sett igenom Aftonbladet. Hittar att de snattat en kniv och att hon hade skador på kroppen. Inget om skar halsen.

Det kanske var expressen men jag tror aftonbladet hade det också! Sen kan du leta lite bakåt i inläggen så hittar du mer!

De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ia-14-mordats/
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-08-04 kl. 10:09.
Citera
2024-08-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muddyfunter
Nej, det är inte Melak, Melaks konto heter din.baby00. Det är antagligen bara clickbait.
Det kontot du refererar till har inga följare ingen hon följer o inget inlägg. Tippar på att det andra din.bby00 ändå verkar mer äkta då hennes kompisar följer det…
Citera
2024-08-04, 09:43
Medans alla analyserar mordet och gärningspersonerna undrar jag vem den där Casanovan är som dom har haft en fejd om? Vem är killen de har bråkat om och begått mord för? Fram med info. Får se vem brur:en är...
Citera
2024-08-04, 09:51
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbonde
Medans alla analyserar mordet och gärningspersonerna undrar jag vem den där Casanovan är som dom har haft en fejd om? Vem är killen de har bråkat om och begått mord för? Fram med info. Får se vem brur:en är...
Det är ingen som vet vad motivet är i nuläget, kan vara svartsjuka eller att E kallat någon för hora.
Citera
2024-08-04, 09:52
Medlem
[quote=svartbonde|89086083]Medans alla analyserar mordet och gärningspersonerna undrar jag vem den där Casanovan är som dom har haft en fejd om? Vem är killen de har bråkat om och begått mord för? Fram med info. Får se vem brur:en

Ingen casanova involverad.
Någon har blivit kränkt då Bo kallat någon för hora.
Citera
2024-08-04, 09:54
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Fast jag hoppade emellan när flickpr som de här gärningsmännen attackeradd svagare, stoppade saker jag själv var involverad när det gick för långt och jag skrämt upp de som aktivt skapade konflikter mot mig. Jag har umgåtts med sådana här flickor och själv ordnat så att en åkte in oå hem för att hon i te skulle skadas av att provocera någon för mycket eller dra ihop skit så någon annan skadades (det var inte någon som vågade sig på mig då jag smällde tillbaka någon gång när andra attackerade mig).

Jag har känt sådana här flickor och de är manipulativa, onda, grymma, känslokalla, vanelögnare, mentalt störda, konfliktskapande osv redan när de är 13-15.

Jag har upplevt och även bevittnat den ondska som finns inom vossa flickor redan när de går i 7:an. Eller 8:an elller 9:an.

Jag har sett dem gråta medan de ljugit ihop historier av utsatthet. Hört hur deras fixeringar vid falska våldtäktshistorier med perverterad lystenhet figurerat i mängder samtal samtidigt som ingen sedan visade mig empati när jag våldtogs. Jag har hört dem skratta åt hir en extremt provokativ tjej gruppvåldtagits för att pissas på och hur horig hon var och att hon bara ljög medan de själva låg led allt inom räckhåll, spred sjukdomar och sannolikt redan börjat sälja sex för att det var en inkomst, inte pga utsatthet.

Jag vet att väldigt många fluckor i de här miljöerna är små monster. En liten del av dem kommer gå ner sig och sluta som söndriga, prostitutuerade i skit relationer. De flesta av dem kommer istället tidigt få barn, parta på, ha olika män och knarka lite då och då medan deras barn är deras nya offer medan de landar i en fasad de kan upprätthålla pga alla manipulationer de hållit igång med genom åren som får dem att verka normalare än vad de är medan de knegar som undersköterskor eftersom de sällan pluggar vidare och när de gör det ska de givetvis sprida vidare sitt gift genom att arbeta med människor.

Tjejen som blev våldtagen t.ex. Hon förtjänade om jag slagit in huvudet på henne för all skit hon höll på med och alla elakheter hon satte igång med från första stund jag mötte på apan och hon försökte få mig att dumpa min pojkvän för att skaffa någon som hennes skitkille. Sedan fortsatte hennes skit beteenden mot min kille, seedan ex och allt vad hon höll på. Sedan så drog hon och en massa andra ihop kalabalik och när jag skulle ta bussen vidare från att en massa folk dragits ihop mot mig, så upptäckte jag när hon ringde efter mer folk alternativt polisen då jag som i te gjort något plötsligt hade en piket som tvärnitaze med poliser på väg ut. Jag och annan drog iväg snabbt som fan och Jag var verkligen rasande men hon bleb så himla rädd för mig och den hon var med att jag sa åt mitt sällskap att det räckte. Då gick de nåda tjejerna iväg och grinade och ljög om mig och la falska anklagelser om rån, knarklangning, och att jag var en kriminell gängledare. Jag fick omedelbart veta vad de gjort av en annan tjej som mötte dem när de gick till fritisledarna ochbräkte smörja om mig. Alla i min stad fick en lapp i lådan om att vi var organiserade gängkriminella. Jag fick mer information om att jag var den enda tjejen som på möten med lokalpoliser, olika fritidsgårdar och socialarbetare- som pekades ut. Pga de tjejerna och hur "bilden såg ut". Hennes skitkille gav sig hela tiden på min pojkvän/mitt ex, sålde droger och knarkade och hon pekade ut mig tillsammans med andra.

Jag hade lätt kunnat slagit sö der henne men inriktade mig på hennes snubbe istället. Hon var för rädd för mig och det gjorde hon rätt pga sitt beteende och dåliga attityd.

Jag låtsades skratta eller hånade vår kompis om det med våldtäkt elöer att "vara öikadan" sedan gick jag, 15 år till polisen och såg till så de städade staden där vi brukade hänga genom att berätta att det där och då pågick drogförsäljning eftersom de ondskefulla slynorna och kadavren pressat henne att dra tillbaka anmälan. Så att hon skulle kunna gå igenom stan utan att råka ut för sådant jag själv klarade av. Att ställa mig emot vem som helst om den uppträdde mycket antisocialt illa.

Hade du varit min förälder hade du ångrat dig för att du vågade dig på att inbilla dig att du sätter mig på plats. Du förstår, min kassa uppväxt gjorde så jag inte tolererar auktoritära människor. Jag kunde få vuxna män att kämpa för att hålla emot tårarna när jag var 14- 15 eftersom de bara såg en snorunge de kunde domdera över och behandla illa

Du kan försöka hur mycket du vill. Somliga är onda. Även småföickor i högstadieåldern. .I framtiden kommer de vara de där dåliga människorna som utsätter sina barn baserat på att de ändå är livmoderbärare. Inte för att de pga kön är bra eller bättre än deras manliga motsvarigheter.

Om de är.så tuffa som i videon men inte onda, är det inte så jävla svårt att ryta i ett jäkla Det räcker nu! Små monster. Men givetvis ska de få en god vård/strafftid av det skälet att vi andra inte är monster. Däremot är inte offerrollen deras först när de själva ligger med bundna ben och händer. Innan dess är deras roll, som förövare. Så ser det ut för.dem idag.

Bra och tänkvärt inlägg. Tjejer kan de med. De många tjejer också glömmer idag är att det ställs högre krav ju mer jämlika vi är. Förr kunde sådana flickor som du beskriver lätt giftas bort. Få en massa ungar och stå vid spisen resten av sitt liv. I många delar a världen är det fortfarande så. Annars är det klassiska Borderlinesymptom du beskriver. En fruktansvärd störning som drabbar flest kvinnor. Vandrande katastrofområden.
Citera
2024-08-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Det är ingen som vet vad motivet är i nuläget, kan vara svartsjuka eller att E kallat någon för hora.

Om de på något sätt avundats Emilia för något så handlar det väl mer om avundsjuka. Om det nu skulle handla om en kille och kärlek så blir det svartsjuka. Avundsjukan är många gånger farligare än svartsjukan..
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-08-04 kl. 10:10.
Citera
2024-08-04, 10:01
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Om de på något sätt avundats Emilia för något, så handlar det väl mer om avundsjuka. Om det nu skulle handla om en kille och kärlek så blir det svartsjuka. Avundsjukan är fler gånger farligare än svartsjukan..
Det är väl en väldigt subjektiv uppfattning?
Sen är det enbart en trådsanning att E skulle mördats för att hon var "snyggare" än mördarna, har inte kommit fram något med substans som styrker det som motiv. Det har enbart kommit upp här för att folk kollat på bilder på BO och MGM och spekulerat.
Citera
2024-08-04, 10:08
Medlem
Citat:
Sen är det enbart en trådsanning att E skulle mördats för att hon var "snyggare" än mördarna, har inte kommit fram något med substans som styrker det som motiv. Det har enbart kommit upp här för att folk kollat på bilder på BO och MGM och spekulerat.

Det som har figurerat mest från början är att E har kallat nån för hora.
Sen om det är R eller M eller en icke namgiven person framgår inte.
Citera
2024-08-04, 10:19
Medlem
i.doserings avatar
Saxat från Expressen:

”Bakgrunden var att Emilia hade hamnat i en dispyt med en annan flicka från SIS-hemmet och kallat henne för ”hora”.”

En tredje okänd tjej alltså. Om nu Expressen har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det som har figurerat mest från början är att E har kallat nån för hora.
Sen om det är R eller M eller en icke namgiven person framgår inte.
Citera
2024-08-04, 10:20
Medlem
Citat:

https://iform.se/halsa/psykologi/avundsjuk-pa-andras-liv-sa-hanterar-du-kanslan

Emilia hade en mamma som brydde sig vilket en del andra inte hade!

Emilias mamma: Jag tror det var svartsjuka...
Barnen brukade kalla Anna mamma ibland.
– De kunde lägga sig för att sova hos oss och då frågade jag ”har du ingen mamma som bryr sig om dig?”.
Anna säger att många av de här barnen sprang själva ute på natten.
– Emilia tyckte att det var bättre att de var i vår lägenhet. Där var det tryggare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...var-svartsjuka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in