Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Manliga nöjen. Annars får jag svar som gå och baka eller något skit.
Sedan jag vill kunna använda den här lagliga pistolen på en skjutbana gå med i en skytteklubb jag har det intresset och vi bor i Sverige så licens är det som gäller för att få panga. Ska jag riskera fyra år på kåken för att införskaffa en rostig ibland klickande zastava från någon somalier som har använts i gängkrig seriöst?
Jag ser amerikaner som smutsfolk likaså araber likaså sydamerikas araber. Kan inte bry mig mindre libertarian.
Jag har ännu inte lyckats fixa själv, men du kan få en ny Glock för 25000. Det svåra är att alls hitta någon som säljer, om man inte har kriminella bekanta. Sedan får man knappast 4 år som tidigare ostraffad. En kille på Orust hade med sin pistol till skolan för ett par år sedan. Den var visserligen laglig, men han hade den för självförsvar, vilket är olagligt. Han fick bara böter och fick behålla pistolen.
En riktig man skriver naturligtvis sina egna lagar också. Jag är ingen övermänniska på något sätt, men det är ju komiskt när paragrafryttare försöker låtsas vara hårdingar.