2024-08-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tack, inte ens funderat på det tills du tog upp det.

Ja fy fan, det är så sjukt.
Om det stämmer att hon är 16 år som någon kryptiskt skrev i tråden, så kan hon bli dömd för anstiftan till mord.

Det dömdes precis en 16åring för anstiftan till mord till 4års sluten ungdomsvård. Iofs va det kopplat till gängkriget men nog fan händer det att domstolarna ser allvarligt på det.
Den 16åring som höll i vapnet o mördade i just det fallet fick 4års fängelse!
Lagom kan jag tycka!
Citera
2024-08-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
You go och krya! 💪🏻 😊
Tänker f.ö. att polisen nog har koll på åttamanna-chatten, de övriga ev inblandade osv. Blir intressant att läsa fup sen om den inte maskas helt.
Kanske utredningsarbetet tar extra lång tid då det är många de behöver höra.
To be continue.

Åklagarmyndigheten skriver att det finns särskilda regler när den som är misstänkt är under 21 år. De flesta specialreglerna används dock när den misstänkte inte fyllt 18 år.

Så här skriver Åklagarmyndigheten om misstänkta som ännu inte fyllt 18 år: "När en ungdom är misstänkt för brott är det särskilt viktigt med en snabb reaktion från samhället så att kopplingen mellan brott och påföljd blir tydlig. Därför finns det lagstadgade tidsramar för hur lång tid utredningar om ungdomsbrott får ta".

Åklagarmyndigheten skriver också att deras handläggning av ungdomsärenden har tre huvudmål:

"Ungdomsärenden ska prioriteras.
Handläggningstiderna ska kortas.
Tidsfristerna ska hållas."

Utifrån detta kommer det antagligen gå snabbare än i ett mål med vuxna inblandade där det finns många att förhöra.
Citera
2024-08-05, 18:03
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tror du det ändå trots att på det långa klippet är det MGM2 som driver på MGM1 att slå mer o slå hårdare o är den som säger att hon ska hugga BO i halsen…

Om jag inte "missat" någon - vilket jag självklart har till en del.
Så nej, det är väl inte bekräftat ännu vem är vem i det långa klippet.

Två läger:

Ett där de säger/anser/tror att det är MGM1 som boxar

Det andra som säger/anser/tror att det är MGM1 som hetsar med kniven

Jag tillhör #läger2 (tills annat framgår bortom rimliga tvivel).
Citera
2024-08-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Åklagarmyndigheten skriver att det finns särskilda regler när den som är misstänkt är under 21 år. De flesta specialreglerna används dock när den misstänkte inte fyllt 18 år.

Så här skriver Åklagarmyndigheten om misstänkta som ännu inte fyllt 18 år: "När en ungdom är misstänkt för brott är det särskilt viktigt med en snabb reaktion från samhället så att kopplingen mellan brott och påföljd blir tydlig. Därför finns det lagstadgade tidsramar för hur lång tid utredningar om ungdomsbrott får ta".

Åklagarmyndigheten skriver också att deras handläggning av ungdomsärenden har tre huvudmål:

Utifrån detta kommer det antagligen gå snabbare än i ett mål med vuxna inblandade där det finns många att förhöra.

Åtal va satt att väckas i mitten av augusti tror jag men det kommer aldrig hända. Tror det blir framflyttat några gånger ett par månader iaf.
Citera
2024-08-05, 18:07
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det dömdes precis en 16åring för anstiftan till mord till 4års sluten ungdomsvård. Iofs va det kopplat till gängkriget men nog fan händer det att domstolarna ser allvarligt på det.
Den 16åring som höll i vapnet o mördade i just det fallet fick 4års fängelse!
Lagom kan jag tycka!

Och det är jättebra att domstolarna börjat öppna ögonen. Borde bara ske i större utbredning och längre straff.

Men 4 år - lagom....För mord?
Där delar vi inte samma åsikt
Citera
2024-08-05, 18:07
Medlem
Citat:
Tror du det ändå trots att på det långa klippet är det MGM2 som driver på MGM1 att slå mer o slå hårdare o är den som säger att hon ska hugga BO i halsen…

Det är väl tvärtom, MGM1 som filmar och MGM2 som boxar?
Citera
2024-08-05, 18:09
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter

Tack för viktig information som det spekulerats i en del.
Citera
2024-08-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så tror jad det är.
Citera
2024-08-05, 18:11
Medlem
Citat:
Och det är jättebra att domstolarna börjat öppna ögonen. Borde bara ske i större utbredning och längre straff.

Men 4 år - lagom....För mord?
Där delar vi inte samma åsikt

Nej nej! Min personliga åsikt är betydligt strängare!! Men utifrån möjligheterna som finns i Sverige idag så tycker jag att 4års riktigt fängelse för en 16åring är bra. Att dom börjar våga gå ifrån att bara döma till sluten ungdomsvård är ett stort steg framåt!
Citera
2024-08-05, 18:15
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Nej nej! Min personliga åsikt är betydligt strängare!! Men utifrån möjligheterna som finns i Sverige idag så tycker jag att 4års riktigt fängelse för en 16åring är bra. Att dom börjar våga gå ifrån att bara döma till sluten ungdomsvård är ett stort steg framåt!

Aaah, ok 😁
Jo då håller jag med dig.
Citera
2024-08-05, 18:27
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Om jag inte "missat" någon - vilket jag självklart har till en del.
Så nej, det är väl inte bekräftat ännu vem är vem i det långa klippet.

Två läger:

Ett där de säger/anser/tror att det är MGM1 som boxar

Det andra som säger/anser/tror att det är MGM1 som hetsar med kniven

Jag tillhör #läger2 (tills annat framgår bortom rimliga tvivel).

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting

Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Så tror jad det är.

Har du hört något som bekräftat att det är tvärtom ännu?
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 18:36.
Citera
2024-08-05, 18:32
Medlem
Citat:
Två läger ..

Precis var det inte något om klockan och armbandet som gjorde att man trodde att det var MGM2 som boxade, först trodde man tvärtom att det var hon som filmade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in