2024-08-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Om jag inte "missat" någon - vilket jag självklart har till en del.
Så nej, det är väl inte bekräftat ännu vem är vem i det långa klippet.

Två läger:

Ett där de säger/anser/tror att det är MGM1 som boxar

Det andra som säger/anser/tror att det är MGM1 som hetsar med kniven

Jag tillhör #läger2 (tills annat framgår bortom rimliga tvivel).

Den jag fick den långa filmen av ”visste” att det va MGM1 som satt på o slog o MGM2 som filmade just då o hade kniv o stog o hets.

Men håller med dig att tills det finns bekräftad info om vem som är vem (o inte bara folk som ”vet”) så kan det vara vilket som.
Citera
2024-08-05, 18:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Precis var det inte något om klockan och armbandet som gjorde att man trodde att det var MGM2 som boxade, först trodde man tvärtom att det var hon som filmade.

Ja men precis.

Plus jag hade lite andra spekulationer kring kroppsform, deras olika skor och även rösterna. Som för mig styrkte min egen hypotes om varför MGM1 är den rabiata med kniven från det första klippet på 40 s.
Citera
2024-08-05, 18:41
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Den jag fick den långa filmen av ”visste” att det va MGM1 som satt på o slog o MGM2 som filmade just då o hade kniv o stog o hets.

Men håller med dig att tills det finns bekräftad info om vem som är vem (o inte bara folk som ”vet”) så kan det vara vilket som.

"Visste hur"?
Det med credible sources som jag "tjatar om" du vet 😬😅

Edit: Jag tycker det finns några här inne som påstår saker, och får det att framstå som sanningar "enligt just någon som Vet" ..
Deras kommentar och inlägg tar jag med en nypa salt.
Ingen nämnd ingen glömd
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 18:47.
Citera
2024-08-05, 18:44
Medlem
i.doserings avatar
Citat:

Expressen 3/8
” Enligt uppgifter har den äldre av de misstänkta flickorna medgett att det är hon som har filmat – och att hon sedan skickat klippen vidare till sina vänner.”
Citera
2024-08-05, 18:48
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Åklagarmyndigheten skriver att det finns särskilda regler när den som är misstänkt är under 21 år. De flesta specialreglerna används dock när den misstänkte inte fyllt 18 år.

Så här skriver Åklagarmyndigheten om misstänkta som ännu inte fyllt 18 år: "När en ungdom är misstänkt för brott är det särskilt viktigt med en snabb reaktion från samhället så att kopplingen mellan brott och påföljd blir tydlig. Därför finns det lagstadgade tidsramar för hur lång tid utredningar om ungdomsbrott får ta".

Åklagarmyndigheten skriver också att deras handläggning av ungdomsärenden har tre huvudmål:

"Ungdomsärenden ska prioriteras.
Handläggningstiderna ska kortas.
Tidsfristerna ska hållas."

Utifrån detta kommer det antagligen gå snabbare än i ett mål med vuxna inblandade där det finns många att förhöra.

Tack för den här tydligheten! Undrar hur de resonerar kring sekretessen för fup:en mot bakgrund av hennes unga ålder, 15 år.🤔
Citera
2024-08-05, 18:48
Medlem
Citat:
"Visste hur"?

Discredible incredible eller credible source, ingen vet.
Tror det kommer ytterligare en bomb i detta fall innan veckan är över.
Citera
2024-08-05, 18:49
Medlem
Citat:
"Visste hur"?

Det tror jag inte finns någon än som sagt. Det kommer vara 2 läger tills det finns riktigt bekräftat. Jag tog det som att det va som hen sa till mig också för att den som filmar inte pratar skånska alls o MGM2 är uppvuxen i Västerås. Iofs hör jag inte exakt vilken dialekt personen som sitter på o slår har heller skriker ju mest att BO ska ta bort sina händer o sluta skydda sig… 💔
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-05 kl. 18:52.
Citera
2024-08-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Expressen 3/8
” Enligt uppgifter har den äldre av de misstänkta flickorna medgett att det är hon som har filmat – och att hon sedan skickat klippen vidare till sina vänner.”

Exakt! Tack då va det som jag skrev då.
Då va iaf den saken utredd!! Bara typ tusen saker till o förstå då…
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-05 kl. 18:53.
Citera
2024-08-05, 18:52
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Exakt! Tack då va det som jag skrev då.

Yes! Så den frågan kan vi nog släppa nu.
Citera
2024-08-05, 18:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Expressen 3/8

Absolut tror jag att det stämmer... delvis.

Men - det finns fler filmer och i dem så turas de om att filma.

Så bara för att 13-åringen inte erkänt ännu att hon filmat betyder det inte att hon inte gjort det - eller hur?

Så det "vi ser nu" är inte helheten utan fragment.
Man bör inte skapa sig en helhet av sanningen utan alla delar.
Citera
2024-08-05, 18:56
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Discredible incredible eller credible source, ingen vet.
Tror det kommer ytterligare en bomb i detta fall innan veckan är över.

Som skulle kunna vara vad?

Du har ju delat lite info innan bl.a om filmer/klipp - men sen inte svarat på när folk i tråden (inklusive jag) frågat dig följdfrågor på.
Citera
2024-08-05, 18:59
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det tror jag inte finns någon än som sagt. Det kommer vara 2 läger tills det finns riktigt bekräftat. Jag tog det som att det va som hen sa till mig också för att den som filmar inte pratar skånska alls o MGM2 är uppvuxen i Västerås. Iofs hör jag inte exakt vilken dialekt personen som sitter på o slår har heller skriker ju mest att BO ska ta bort sina händer o sluta skydda sig… 💔

Mmm, men det med dialekter blev också ifrågasatt och förklarades så att man kunde ändå tolka det tvärtom.
Minns inte vem det var, annars hade jag letat upp kommentaren i tråden och visat motargumentet på den hypotesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in