Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-07, 13:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Instämmer. Vissa brott bör läggas ad adacta, mordet på Holger är definitivt ett sådant. Jävla märklig dom han fick, 10 år, jösses.
Ja lägg det till handlingarna... precis som mordet på mördaren som mördade 18 åriga Jennifer Andersson juni 2001.
Han var hennes karatetränare och han fick också bara 10 år för mordet. Ynkligt straff för ett mord.

Men efter fyra år i fängelse får den dömde mördaren permission 2005 och blir skjuten och det är ouppklarat.
https://www.expressen.se/nyheter/jen...ordaren-ihjal/

Det mordet har en egen tråd.
(FB) Mordet på Jennifer Anderssons mördare 2005, Dimitrios Papanicolaou / Dimitri Wennman

När lagen är så usel så är det inte att undra på att vissa tar lagen i egna händer.
10 år för mord är ett skämt
Citera
2024-08-07, 15:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helt riktigt agerat av sonen.

Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
Var väl Svenska fall som dom gjort ett avsnitt om det fallet.

Kan vara Svt också men tror svenska fall.

Tror ena sonen blev anhållen och höll bara fram en lapp ingen kommentar som han visa vid varje fråga.

Det är helt riktigt.

Sonen svarade inte på något utan höll endast upp en lapp med orden "Inga kommentarer" vid varje fråga. Detta var helt riktigt agerat från hans sida.

https://www.harrydaposten.se/nyheter...a-6bc7efafd50d

Citat:

"– De här två som pekades ut då, den ena pratade lite grann men efter att advokaten kom in blev det tyst. Och den andre hade en skylt som han satte upp där det stod ”inga kommentarer”."
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-08-07 kl. 15:13.
Citera
2024-08-07, 21:51
Moderator
Chantres avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2024-08-07, 22:59
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Make mördade fru i Johanneberg i Göteborg sommaren 2006

Ny rubrik: Mordet på Christina Algdal 2006-07-03. Mördaren fick 10 år och mördades juni 2013

/Mod
Citera
2024-08-07, 23:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bytt efternamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror att det kanske kan vara serien i 2 delar, "Styckmordet ingen ville lösa" som finns på Viaplay och några fler ställen.
År 2007 döms Holger Algdal för mordet på sin fru. Kort efter att ha avtjänat sitt straff försvinner Holger spårlöst och hittas mördad i havet. Men vem är gärningsmannen? Och vad är motivet?
https://viaplay.se/serier/styckmordet-ingen-vill-losa

Du har fått fram den rätta dokumentären.

Såg båda delarna på TV för ett par år sedan. Inte så svårt att räkna ut vad motivet var. Ej heller vilka som var inblandade. Förstår mycket väl att anhöriga har bytt efternamn.
Citera
2024-08-08, 15:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har fått fram den rätta dokumentären.

Såg båda delarna på TV för ett par år sedan. Inte så svårt att räkna ut vad motivet var. Ej heller vilka som var inblandade. Förstår mycket väl att anhöriga har bytt efternamn.
Jag såg den också på tv och har inte Viaplay där man nu kan se "Styckmordet ingen ville lösa".
Den hade mycket info om deras äktenskap och mordet på frun.
Testade om man bara kunde köpa dom 2 avsnitten men det går inte.

Har försökt hitta fupen utan lycka. Hoppas någon har FUP och kan lägga upp den här.
Citera
2024-08-08, 17:31
Medlem
Citat:
Har försökt hitta fupen utan lycka. Hoppas någon har FUP och kan lägga upp den här.

Utredningen ang. misstänkta styckmordet ledde inte till åtal och någon offentlig förundersökning finns sålunda inte.
Citera
2024-08-08, 18:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Karma.

Citat:
Jag såg den också på tv och har inte Viaplay där man nu kan se "Styckmordet ingen ville lösa".

Har heller inte Viaplay.

Ja där fanns mycket intressant information och när Holger pratade så kunde man förstå vilken vidrig person han var. Inte undra på att det gick som det gick för Holger i slutändan. Här kan man verkligen prata om karma. Han fick inte njuta länge av sitt liv väl ute i friheten igen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-08-08 kl. 18:23.
Citera
2024-08-08, 18:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Utredningen ang. misstänkta styckmordet ledde inte till åtal och någon offentlig förundersökning finns sålunda inte.

Det var väl FUP:en för mordet på frun som avsågs? Den här tråden handlar ju om det.
Citera
2024-09-17, 16:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var väl FUP:en för mordet på frun som avsågs? Den här tråden handlar ju om det.
Ja det är den fupen jag frågar efter, mordet på frun Christina.
Försöker fortfarande försöka hitta var jag kan se dokumentären i 2 delar "Styckmordet ingen ville lösa".
Dokumentären ”Styckmordet ingen vill lösa” går att se på Viaplay men jag har inte Viaplay.

Man kan köpa Viaplay Film & Serier med reklam för 99 kr månad men ingår dokumentären där?
https://checkout.viaplay.se/

Man kan avsluta Viaplay när man vill om man köper den för 99 kr månad.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-17 kl. 16:06.
Citera
2024-09-17, 17:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja det är den fupen jag frågar efter, mordet på frun Christina.
Försöker fortfarande försöka hitta var jag kan se dokumentären i 2 delar "Styckmordet ingen ville lösa".
Dokumentären ”Styckmordet ingen vill lösa” går att se på Viaplay men jag har inte Viaplay.

Man kan köpa Viaplay Film & Serier med reklam för 99 kr månad men ingår dokumentären där?
https://checkout.viaplay.se/

Man kan avsluta Viaplay när man vill om man köper den för 99 kr månad.

Den finns också på Tele2 Play och där får nya kunder tjänsten gratis en månad utan vidare bindningstid.
Citera
2024-09-17, 18:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den finns också på Tele2 Play och där får nya kunder tjänsten gratis en månad utan vidare bindningstid.
Jag har ju Tele2 men får svaret att jag måste aktivera Viaplay men det kan jag inte göra för det står på Tele2 sidan... Tillfälligt tekniskt fel, försök igen senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in