Citat:
Ursprungligen postat av
busbosse
Hur djupt är vattnet vid kajkanten (eller vad man ska kalla det) där bilen sjönk? Hela bilen verkar ju försvunnit under ytan i allafall. Men hade man med enkelhet kunnat dyka ned, och öppna dörrar?
Jag har rattat en båt där en gång, vill minnas 4+ m i mitten av ån någonstans där, innan man åtminstone kommer ut i sjön. Är ju kanal, 4-5 i mitten, runt 3+ två tre meter från kanten. sunkig botten med massa bråte,spritflaskor,cyklar etc. Hittade en djävla massa insulinnålar förr vid dykning. ( otrevlig plats att dyka på). Går inte att jämföra med Bahamas grottorna precis..
Folk pratade om kört ut med vilje, men bilen hamnade bara maximalt en billängd ut i ån, inklusive när den sjönk. Måste ju mer eller mindre rullat ner. Ser inga skador på fronten heller, förutom en spräckt vindruta. ( eventuella benspark? Panik)
Mannen verkar ha kommit upp snabbt, men vad är det för karl om man får fråga? Ett vittne hinner lägga ner allt och hoppa i sjön med fullt beklädd och rädda kvinnan och ena barnet?
Spelar ingen roll om jag hade puff hamnat med bilen i sjön som sjunker på under 10sek. Jag hade inte lämnat bilen förens båda ungarna samt kvinnan är påväg upp till ytan.
Kanske bara är jag som med säkerhet skulle reagera så?
Var han/de påverkade?
Kia Sportr är en riktig pissbil men alla bilar har väl ett skyddat elsystem för veva ner rutorna vid vattenkontakt? Min har iallafall.. Borde väl vara lag.
Ska bli intressant att ev kunna hitta någon FUP på denna för naturligtvis har polisen upprättad anmälan om brott eftersom bilen togs i beslag.
Var det någon som såg exakt vad som hände?