Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag vet en som övningskörde med alla sina barn i bilen. Men då hade hon övningskört rätt länge. Men ändå. Jag hade inte gjort det.

Känns helt sjukt att övningsköra med en knappt ettåring…
Citera
2024-08-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Beroende på hur många ambulanser det kom det till platsen, kanske gjorde att han kände att det var viktigare att familjen fick åka med till sjukhuset än att han själv tog upp en om han inte kände sig dålig att och kunde ta sig in själv.

Vet vi att han var blöt? Var han med i bilen? Jag har uppfattat det som att han var kvar på land och inte var med familjen. Och att han satt eller stod i vägen när bilen åkte i ån och blev skadad.

Jag förstår självfallet att ambulanserna prioriterade de mest skadade, som sig bör. Men även vid betydligt mindre olyckor brukar någon blåljuspersonal se till att alla kommer till sjukhus. Jag har aldrig hört talas om att en lämnas kvar vid den här typen av olyckor, just på grund av chock osv.

Jag fick för mig att han satt i bilen, det behöver inte stämma. Något jag fick för mig bara.
Citera
2024-08-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Känns helt sjukt att övningsköra med en knappt ettåring…

Om man övningskör med sin partner och inte har någon som kan passa barnen kanske?
Citera
2024-08-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenLovesThat
Jag har rattat en båt där en gång, vill minnas 4+ m i mitten av ån någonstans där, innan man åtminstone kommer ut i sjön. Är ju kanal, 4-5 i mitten, runt 3+ två tre meter från kanten. sunkig botten med massa bråte,spritflaskor,cyklar etc. Hittade en djävla massa insulinnålar förr vid dykning. ( otrevlig plats att dyka på). Går inte att jämföra med Bahamas grottorna precis..

Folk pratade om kört ut med vilje, men bilen hamnade bara maximalt en billängd ut i ån, inklusive när den sjönk. Måste ju mer eller mindre rullat ner. Ser inga skador på fronten heller, förutom en spräckt vindruta. ( eventuella benspark? Panik)

Mannen verkar ha kommit upp snabbt, men vad är det för karl om man får fråga? Ett vittne hinner lägga ner allt och hoppa i sjön med fullt beklädd och rädda kvinnan och ena barnet?
Spelar ingen roll om jag hade puff hamnat med bilen i sjön som sjunker på under 10sek. Jag hade inte lämnat bilen förens båda ungarna samt kvinnan är påväg upp till ytan.
Kanske bara är jag som med säkerhet skulle reagera så?

Var han/de påverkade?
Kia Sportr är en riktig pissbil men alla bilar har väl ett skyddat elsystem för veva ner rutorna vid vattenkontakt? Min har iallafall.. Borde väl vara lag.
Ska bli intressant att ev kunna hitta någon FUP på denna för naturligtvis har polisen upprättad anmälan om brott eftersom bilen togs i beslag.
Var det någon som såg exakt vad som hände?

Vilken bil har du som har ett sådant elsystem ? ställer mig frågande till ditt uttalande
Citera
2024-08-08, 22:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Jag förstår självfallet att ambulanserna prioriterade de mest skadade, som sig bör. Men även vid betydligt mindre olyckor brukar någon blåljuspersonal se till att alla kommer till sjukhus. Jag har aldrig hört talas om att en lämnas kvar vid den här typen av olyckor, just på grund av chock osv.

Jag fick för mig att han satt i bilen, det behöver inte stämma. Något jag fick för mig bara.
Jag menar att ska blåljuspersonal tvinga en person som nekar till att bli hjälpt till sjukhus om det inte är livshotande?

Han kanske inte förstod hur illa ställt det var med honom om han var i chock.
Det har ju inte kommit fram hur skadad han var.
Citera
2024-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Jag menar att ska blåljuspersonal tvinga en person som nekar till att bli hjälpt till sjukhus om det inte är livshotande?

Han kan inte ha varit särskilt skadad då han enligt Corren fick lämna sjukhuset samma dag.
Citera
2024-08-08, 22:49
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovnarr
Han kan inte ha varit särskilt skadad då han enligt Corren fick lämna sjukhuset samma dag.
Tack. Då var det som jag misstänkte, att det inte var så allvarligt.
Citera
2024-08-08, 22:59
Medlem
Timeouts avatar
Nu är läget kritiskt för barnet. Hoppas det överlever.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...otande-skador/
Citera
2024-08-09, 00:25
Medlem
Citat:

Så kan det så klart vara, för givetvis är det inget tvång att åka till sjukhus.
Men valde han att dra åt ett annat håll när delar av familjen är väldigt allvarligt skadade blir ju den här historien än märkligare.
Citera
2024-08-09, 04:35
Medlem
Finns det något som backar upp det här med övningskörning eller är det lika troligt som att det vore covid-vaccinet? Första sidorna antydde helt att det var pappans fel, så hoppas det finns mer som pekar på 18-åringen när vi nu är inne på det
Citera
2024-08-09, 07:10
Medlem
Räddningstjänsten har en station bara några hundra meter bort, garanterar därför inte dom 2 som är kritiskt skadade inte är döda.
Citera
2024-08-09, 08:37
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Finns det något som backar upp det här med övningskörning eller är det lika troligt som att det vore covid-vaccinet? Första sidorna antydde helt att det var pappans fel, så hoppas det finns mer som pekar på 18-åringen när vi nu är inne på det
Finns inget som styrker övningskörning. Som jag förstått det var det bara fyra i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in