Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-10, 02:29
  #865
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
https://x.com/IAPolls2022/status/182...yPrQhQAAg&s=19

Ett av de mest träffsäkra instituten släppte dessa siffrorna under Harris smekmånadsfas(hon kommer att sjunka tillbaka till Bidens siffror i September).
Jag ser onekligen fram emot en ny röd våg. Lol.
The GOP-funded Trafalgar Group, as Slate showed, not just heavily failed in their overall calls but wrongly pronounced swings to the GOP among millennials and Hispanics when the opposite happened. [...] Trafalgar Group’s founder Robert Cahaly said that he “wants to be right more than anything” and to be “the Elon Musk of polling.”

https://fortune.com/2022/11/16/polls...nnenfeld-tian/
Citera
2024-08-10, 02:32
  #866
Medlem
IvankacuteTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag ser onekligen fram emot en ny röd våg. Lol.
The GOP-funded Trafalgar Group, as Slate showed, not just heavily failed in their overall calls but wrongly pronounced swings to the GOP among millennials and Hispanics when the opposite happened. [...] Trafalgar Group’s founder Robert Cahaly said that he “wants to be right more than anything” and to be “the Elon Musk of polling.”

https://fortune.com/2022/11/16/polls...nnenfeld-tian/
Var detta allt du hade som svar? De är topp 5 bland de mest träffsäkra instituten de senaste presidentvalen.
Citera
2024-08-10, 02:39
  #867
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Var detta allt du hade som svar? De är topp 5 bland de mest träffsäkra instituten de senaste presidentvalen.
De är värdelösa. De manipulerar genomsnittet. De pumpar ut skräp i ofantliga mängder och när det närmar sig val så försöker de styra upp undersökningarna så att de inte ska bli upptäckta. Ändå har man lyckats bli svartlistade. Trafalgar Group och Rasmussens polls kan du därför ta å köra upp röven ditt jävla troll.
Citera
2024-08-10, 08:38
  #868
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nevada är jättejämnt:

https://projects.fivethirtyeight.com...l/2024/nevada/

Iofs är den så liten att det är ganska osannolikt att den blir avgörande, men det skulle kunna hända.
Jämnt var ordet. Nate Silver skrev just på Silver Bulletin:
Citat:
Last update: 3:30 p.m., Friday, August 9: After a very strong poll in Nevada, Kamala Harris is now a 57 percent favorite to win the Silver State, a big reversal from Joe Biden’s consistently terrible polling there. Nevada only has a 3 percent chance of being the tipping-point state because it has only 6 electoral votes — but it still opens up a few more pathways for Harris: Nevada’s 6 electoral votes plus either Georgia or North Carolina’s 15 could make up for the loss of Pennsylvania, for instance.
https://www.natesilver.net/p/nate-si...on-polls-model

Just det där med chans att bli tipping-point state* tror jag Silver/538 var först med. Det är en intressant twist på det vanliga listandet.

Silvers modell har nu nationellt:
Harris 46.3
Trump 43.9
Kennedy 4.1

*) dvs chansen att ett byte av vinnare i en delstat ger en annan vinnare i hela valet.
__________________
Senast redigerad av farbror_barbro 2024-08-10 kl. 08:43.
Citera
2024-08-10, 09:28
  #869
Medlem
Förut gjorde det ju inte så mycket att Trump allt som ofta dabbade sig i ord och handling, alla hade ju ögonen på president Bidens gammel-mans-missar. Men nu har Trump en relativt ung demokratisk vicepresident att förhålla sig till. Hur skall han nu attackera en därtill erfaren färgad kvinna utan att bli plump och riskera förlora viktiga väljare.

Harris verkar ha ett litet övertag enligt pollsen. Vi får väl hoppas det håller i sig i dom viktiga swing-staterna och bitterf-ttan Trump blir historia.
Citera
2024-08-10, 10:17
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
LOL. Har du läst din egna länk? På vilket sätt påverkar detta Harris siffror?
Det påverkar inte siffrorna i sig, men det kan påverka hur pass väl de återspeglar det faktiska resultatet.
Citera
2024-08-10, 10:27
  #871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jämnt var ordet. Nate Silver skrev just på Silver Bulletin:

https://www.natesilver.net/p/nate-si...on-polls-model

Just det där med chans att bli tipping-point state* tror jag Silver/538 var först med. Det är en intressant twist på det vanliga listandet.

Silvers modell har nu nationellt:
Harris 46.3
Trump 43.9
Kennedy 4.1

*) dvs chansen att ett byte av vinnare i en delstat ger en annan vinnare i hela valet.
Professor Allan Lichtman har för övrigt totalsågat Nate Silver. I valet 2016gav han Hillary en 78%-ig chans till seger, och när hon förlorade sa Silver något i stil med "ja men jag sa ju det, det var en 22%-ig chans hon skulle förlora och det häde så jag hade rätt!" och detta menar Lichtman är synnerligen ohederligt och visar att att Silver är en "hack". Men oavsett vad Lichtman säger om Silver så verkar Kennedy fått väldigt höga siffror. Han ligger i de flesta mätningnar och skvalpar runt 3% och Lichtman säger att det finns en princip gällande småpartierna i opinionsundersökningarna han kallar "I love you, but I'm not gonna vote for you", vilket betyder att man bör utgå ifrån att dessa kandidater kommer så runt hälften av stödet på själva valdagen som de fått i opionionsmätningarna eftersom folk kanske stödjer dessa kandidater i själ och hjärta och skulle rösta på dem "i de bästa av världar" men inser att det är en bortkastad röst på valdagen då de aldrig kommer kunna vinna. Runt 1,5-2% skulle verka mer rimligt att RFK får på valdagen, om han inte hoppar av innan dess.
Citera
2024-08-10, 10:45
  #872
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Vi snackar Juni 2024, "Hasse". Det är klart att du inte minns. Med tanke på hur mycket tid du spenderar på forumet är det minst sagt tragiskt hur selektivt ditt minne är beträffande saker som du nyss gått all in för, t ex Biden's givna återval, för att sedan - när verkligheten inte längre passar - hastigt helt förtränga. Jag tycker synd om dig, "Hasse".
Jag försöker verkligen hitta inlägget.

Vore tacksam om du kunde länka till drg
Citera
2024-08-10, 10:57
  #873
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Wisconsin ser nog ut att gå till Trump ändå, kollade innan hur Trump har underskattats i just den staten 2016 och 2020 och det var alltså med nästan 5%.
Tveksamt.

Kamala Harris öser pengar i Wisconsin på dörrknackning och reklam.

Trump har inte ens anlitat personal där eller rest dit för kampanj rallies på snart 2 mån
Citera
2024-08-10, 19:26
  #874
Medlem
IvankacuteTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Tveksamt.

Kamala Harris öser pengar i Wisconsin på dörrknackning och reklam.

Trump har inte ens anlitat personal där eller rest dit för kampanj rallies på snart 2 mån
Det är inte vad RNC säger men är herrn mer insatt än dessa kanske?

Trumps förtroendesiffror är på de bästa nivåerna någonsin så vi får nog hålla honom som en klar favorit just nu.
Citera
2024-08-10, 20:13
  #875
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Det är inte vad RNC säger men är herrn mer insatt än dessa kanske?

Trumps förtroendesiffror är på de bästa nivåerna någonsin så vi får nog hålla honom som en klar favorit just nu.
Vad säger RNC?
Jag är väldigt nyfiken att lära mig mer.
Citera
2024-08-10, 20:50
  #876
Medlem
Madagascars avatar
PA

NY Times/Siena
8/6 - 8/9 693 LV — 46 50
Harris
+4

Förra gången var Siena mätte PA för 4 veckor sedan så ledde Trump med 1% så Kamala går kraftigt fram i PA enligt Siena

Ungefär samma har presenterats av Siena i MI och WI idag.
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2024-08-10 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in