2024-08-11, 23:50
Medlem
fp
Senast redigerad av Detkanvadu 2024-08-12 kl. 00:12.
Citera
2024-08-11, 23:51
Avstängd
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Gillar att han censurerade titeln på p-rullen i förra videon, för folk inte ska få reda på och söka upp, nu lägger han upp den på insta som ingenting. Erkänn bara, Carl-Fredrik, du vill att människor ska kolla.

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Fantastiskt att han tycker att folk som tycker att han ska arbeta, ta ansvar för sin familj, och inte sprida filmer på sin frus och sitt eget könsorgan på internet, är folk som kastar "shady energy" på honom.

Jag är säker på att dagen kommer när han kommer ångra att han kategoriskt avfärdade allt det där, och inser att det inte var så gött att sitta och prata med sig själv i leopardkojan trots allt.
Måste bara klargöra att det är jag som fixat till bilden en aning lol
Citera
2024-08-11, 23:56
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Måste bara klargöra att det är jag som fixat till bilden en aning lol

Jag tänkte det först och garvade rakt ut. Men såg sedan att någon skrev att det var konstigt att han censurerade det där i videon om han skriver sådär på sin story, och utgick från att det var han själv som försökte vara rolig.

Inser dock att det var dumt att tro något sådant, Baronen har inte direkt självdistansen för att kunna skoja sådär på sin egen bekostnad.

Klockren redigering. Det är ju precis det här han menar när han lägger upp den där bilden. All välförtjänt kritik borstar han av sig. Ingen kan säga någonting, för man känner inte honom!
Citera
2024-08-12, 00:01
Medlem
Kickassfarsans avatar
Therese som Rask är helt oförstående till soc anmälan som vanligt, det är bara för att jävlas, att pappan medvetet delar en gammal porrfilm på mamman till deras 3 barn veckor innan skolstart är ingenting man får vara orolig för det är ett helt normalt beteende.

Om nu inte soc hade någon oro varför har dom då haft typ 5 samtal med familjen irl då? Jag vet att dom måste utreda en anmälan men om det inte finns något att anmärka på skulle man väl knappast samla hela familjen flera gånger?

Therese du ska hålla käften, det är uppenbart på så många plan att ni som föräldrar behöver stödinsatser från myndigheter, det har funnits så mycket att vara orolig för i flera års tid nu, ni är ju fan på randen till ekonomisk kollaps och hemlöshet.
Citera
2024-08-12, 00:20
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Therese som Rask är helt oförstående till soc anmälan som vanligt, det är bara för att jävlas, att pappan medvetet delar en gammal porrfilm på mamman till deras 3 barn veckor innan skolstart är ingenting man får vara orolig för det är ett helt normalt beteende.

Om nu inte soc hade någon oro varför har dom då haft typ 5 samtal med familjen irl då? Jag vet att dom måste utreda en anmälan men om det inte finns något att anmärka på skulle man väl knappast samla hela familjen flera gånger?

Therese du ska hålla käften, det är uppenbart på så många plan att ni som föräldrar behöver stödinsatser från myndigheter, det har funnits så mycket att vara orolig för i flera års tid nu, ni är ju fan på randen till ekonomisk kollaps och hemlöshet.

Vad det alltid kokar ned till är förstås att man inte behöver filma sin tillvaro och lägga upp det för allmän beskådan. Det står en helt fritt, och det kommer med baksidor. Såsom att folk som inte har någonting att göra med dem kan börja lägga näsan i blöt. Carl-Fredriks besatthet av att filma sig själv spiller ut över hela familjen. Nu börjar även Therese finna sig i att det här är ett normalläge, och någonting man bara måste göra.

Saken är att det inte är en normalitet. Det är nästan ingen annan som håller på att filma sitt familjeliv för att lägga upp videorna på internet. Therese måste förstå att det inte är det normala, att det är hennes man som är sjuk och att det är det som gör att han känner att filma sig själv och allt i sin omgivning är det mest självklara som finns.

Carl-Fredrik behöver inte ens filma sig själv. Det är inte ett levebröd. Det är någonting som drar in pengar i korta stötar, som följs av långa perioder där det genererar under existensminimum. Han hade gjort mycket mer pengar på att flippa burgare på McDonalds. Det är det som är normalt när man är en gift man och pappa. Att även om man vill vara en känd bloggare så måste man inse att man får lägga drömmarna åt sidan när man har ett tungt ansvar att bära, och även om det inte är kul får man ta ett skitjobb. För vad du tycker är kul är faktiskt ganska så ointressant i det här läget.

Rör dig in i anonymiteten, Carl-Fredrik. Det viktigaste i livet är inte att vara kändis!
Citera
2024-08-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Då kanske man ska sluta filma när man knullar i samma rum som dottern ligger och sover i.
Det är en bra början.

Sen det där med att äldsta grabben uttrycker sig som han gör mot Therese är väl en del i kedjan hur han hela tiden boxas mot föräldrarna när dom filmar. Förstår att flera ser att det det kan gå illa med honom. Så det är inte ett dugg förvånande att någon gjort en orosanmälan!
Citera
2024-08-12, 00:48
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Då kanske man ska sluta filma när man knullar i samma rum som dottern ligger och sover i.
Det är en bra början.

Sen det där med att äldsta grabben uttrycker sig som han gör mot Therese är väl en del i kedjan hur han hela tiden boxas mot föräldrarna när dom filmar. Förstår att flera ser att det det kan gå illa med honom. Så det är inte ett dugg förvånande att någon gjort en orosanmälan!
Den äldsta killen blir ju rakt av bara filmad när han i princip hela livet meddelat med kroppsspråket att han inte vill vara med i Trosas mest genanta pappas videoblogg. Han fick inte ens äta sin mat i lugn och ro i den där videon utan det förevigades också, eftersom pappa kallade mamma för fitta. Jag undrar verkligen hur grabbarna har det där hemma. Det måste vara så sjukt trångt att leva där och inte blir det lättare när ens arbetslösa och psykiskt sjuka pappa kommer infladdrandes och kräver uppmärksamhet för att han dammsög i klädkammaren eller nåt annat.
Citera
2024-08-12, 00:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Det är en bra början.

Jag tror inte man behöver vara orolig för äldsta sonen. Dock tror jag risken finns att han drar såfort han fyller 18 om inte hans föräldrar börjar respektera tex att han inte vill bli filmad.
Tror också det kan vara ganska jobbigt att leva i ett hem där allt verkar filmas i tid och otid, så risken är stor att han råkar komma med i bakgrunden när han tex ska gå till köket. Rask gillar ju att gå runt hemma och prata med kameran.
Citera
2024-08-12, 04:55
Avstängd
KungPungPats avatar
När jag hörde Rasks reggaelåt så insåg jag hur mentalt sjuk han är.

Han kom på en egen dans till låten.. han gör vågrörelser med handen.

Under låtens gång ifrågasatte jag artistens mentala hälsa.
Citera
2024-08-12, 08:13
Medlem
Snusfris avatar
Har lägenheten han skulle fota förra veckan kommit ut till försäljning?
Citera
2024-08-12, 08:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Har lägenheten han skulle fota förra veckan kommit ut till försäljning?
Den ska renoveras först då det inte gjorts något i den sedan 70 talet.

Eller har dom redan ändrat sig? Säljer man begagnade schampooflaskor så är läget akut.
Citera
2024-08-12, 08:44
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror inte man behöver vara orolig för äldsta sonen. Dock tror jag risken finns att han drar såfort han fyller 18 om inte hans föräldrar börjar respektera tex att han inte vill bli filmad.
Tror också det kan vara ganska jobbigt att leva i ett hem där allt verkar filmas i tid och otid, så risken är stor att han råkar komma med i bakgrunden när han tex ska gå till köket. Rask gillar ju att gå runt hemma och prata med kameran.

Så du tror han vill bo i skolplan fram tills han är 18?
Höra sin pappa stånka på morsan i tid och otid?
Dela rum med sin lillebror och lillasyster?
Dela bostad med dom som skulle leda honom genom uppväxten, som enbart lagt energi på allt annat än ge han bra värderingar för att tackla livet?
Dela bostad med en manlig(??) förebild som visar att en riktig man, sitter i en koja, med nagellack, en trollhatt, och försökt mata ditt ego genom att göra videoklipp på saker och människor som inte han inte har en naturlig reaktion med?
Dela bostad med pappan som läckte ut porrfilmer på han och mamman? Som gjorde att sommaren bara blev en lång väntan på skolan där han sen blev varelse om filmerna?
Dela bostad med en pappa som skämt ut sig genom att berätta att blivit sprutad i ansiktet flera hundra gånger?
Dela bostad med en pappa som förstört hela hans barndom ?

Nä den ungen kommer det tyvärr fan aldrig bli något av.
Vad ska bukkake-baronen lära honom?
Han kan ta sin pappa som ett exempel på hur man inte ska bli, men det är inte lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in