Citat:
Så kan det också ha varit. Jag tycker dock att det är vår ilska mot dom som gjort dom oattraktiva, tror inte jag skulle se skillnad i "söthet" om jag sett alla tre ute på gatan. De använder en hel del filter. M och E iallafall. Däremot kan de ju ha upplevt det så oavsett.
Det har verkligen varit tragiskt nu när man skrollat på flera tonårstjejers TT efter denna händelse och ser hur skit många mår. Herre Gud, hur mår "våra" tonårstjejer i Sverige idag?
De flesta jag sett har ju ioförsig varit de på SIS.
Såg att S*s* hade varit på SIS i nåt som heter VIE ( vård i enskildhet, googlade jag till mig). Krävs att man är ett hot mot andra eller har hot mot sig tydligen. Ganska grovt att "isolera" en så ung person ändå. Är det nån som vet mer om VIE?
Läste också att man måste göra nybedömning åtminstone var 7:e dag.
Det har verkligen varit tragiskt nu när man skrollat på flera tonårstjejers TT efter denna händelse och ser hur skit många mår. Herre Gud, hur mår "våra" tonårstjejer i Sverige idag?
De flesta jag sett har ju ioförsig varit de på SIS.
Såg att S*s* hade varit på SIS i nåt som heter VIE ( vård i enskildhet, googlade jag till mig). Krävs att man är ett hot mot andra eller har hot mot sig tydligen. Ganska grovt att "isolera" en så ung person ändå. Är det nån som vet mer om VIE?
Läste också att man måste göra nybedömning åtminstone var 7:e dag.
Det var en snäll bedömning av deras utseende. Funderat lite på om R var/är queer på något sätt.
Iallafall för mer om VIE se mer på bland annat SIStjejer på Instagram. Det finns få kontrollmekanismer och det hela är ganska godtyckligt om man jämför med hur det fungerar på fängelset till exempel uttrycker de.
Tycker SIS endast borde fungera som ungdomsfängelse och med mkt välformulerade kontrollmekanismer utifrån att det är minderåriga där. Förstår inte riktigt hur man låser in tjejer där för vård och bedömning på en sån plats och att det i princip räcker med en soc handläggares ”bedömning”. Förvaltningsrättens godkännande sker på ren rutin. Känns väldigt 60-tal minst sagt. Om man inte låser in vuxna för prostitution/hashrökning/attityd eller snatteri varför gör man det med minderåriga? Och kostnaden på det. Mkt märkligt att det har tillåtits fortgå, både SiS för barn och vuxna.