2024-08-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg
Så kan det också ha varit. Jag tycker dock att det är vår ilska mot dom som gjort dom oattraktiva, tror inte jag skulle se skillnad i "söthet" om jag sett alla tre ute på gatan. De använder en hel del filter. M och E iallafall. Däremot kan de ju ha upplevt det så oavsett.
Det har verkligen varit tragiskt nu när man skrollat på flera tonårstjejers TT efter denna händelse och ser hur skit många mår. Herre Gud, hur mår "våra" tonårstjejer i Sverige idag?
De flesta jag sett har ju ioförsig varit de på SIS.

Såg att S*s* hade varit på SIS i nåt som heter VIE ( vård i enskildhet, googlade jag till mig). Krävs att man är ett hot mot andra eller har hot mot sig tydligen. Ganska grovt att "isolera" en så ung person ändå. Är det nån som vet mer om VIE?

Läste också att man måste göra nybedömning åtminstone var 7:e dag.

Det var en snäll bedömning av deras utseende. Funderat lite på om R var/är queer på något sätt.

Iallafall för mer om VIE se mer på bland annat SIStjejer på Instagram. Det finns få kontrollmekanismer och det hela är ganska godtyckligt om man jämför med hur det fungerar på fängelset till exempel uttrycker de.

Tycker SIS endast borde fungera som ungdomsfängelse och med mkt välformulerade kontrollmekanismer utifrån att det är minderåriga där. Förstår inte riktigt hur man låser in tjejer där för vård och bedömning på en sån plats och att det i princip räcker med en soc handläggares ”bedömning”. Förvaltningsrättens godkännande sker på ren rutin. Känns väldigt 60-tal minst sagt. Om man inte låser in vuxna för prostitution/hashrökning/attityd eller snatteri varför gör man det med minderåriga? Och kostnaden på det. Mkt märkligt att det har tillåtits fortgå, både SiS för barn och vuxna.
Citera
2024-08-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det har ju skrivits om det här samt så pratade Ma*a om det mycket på sin TT, så ja.

Det är inte säkert media är lika snabb med att komma ut med saker då detta är flera unga inblandade.

Jag har sett bilder på E utan filter med, så man ser att hon var en jättesöt tjej.

Tycker själv det är helt rätt att kalla det för vad det är. En mördar-chatt.
Det var i den som det planerades och genomfördes.
De var till och med under mordnatten.
Och ingen gjorde något- så vi tycker olika där.

Och Ma*a har gått ut med lite av vad som pågick i chatten, så det är inte enbart de inblandade och de som utreder som haft insyn.
Det stämmer inte. Media är snabb och dom behöver inte gå ut med namnet
Ja vi har olika åsikter där och det är bra att man har.
Dom borde ringt polisen
Några straff däremot tror jag inte att dom får.

Dom övriga som har haft insyn vad som pågick i chatten borde vänt sig direkt till polisen istället för att föra det vidare
Nej jag tycker det är fel att kalla det för mördarchatt.
Vilka vet du med säkerhet var med och planerade att hon skulle mördas? Vilka vet du med säkerhet deltagit hela mordnatten?
Hur vet du vem som sa vad i chatten?
Har du någon insider information som vi andra inte har ?

Att dom i chatten var med och planerade mordet tror jag först när det kommer ut i media
Likadant när det gäller hetsande till mord och anstiftare
Jag tror att både R och M klarade sig utmärkt utan någon hejarklack

Men om det längre fram visar sig att du har rätt så kommer du att få beröm av mig
Men där är vi inte ännu
Just nu har vi R och M samt någon i 45 års åldern Mer än så vet vi inte
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-17 kl. 15:56.
Citera
2024-08-17, 16:11
Medlem
Någon som sett den nya verklighetsbaserade serien "Under the bridge"? Detta påminner kusligt mycket om mordet på Reena Virk. Nästan så att man tror att de skulle kunnat vara inspirerade...
Citera
2024-08-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jämför man utseende på GM's, Soso & Ma*a från chatten med BO så tycker jag att man ser varför de kunde vara avundsjuka på henne. Speciellt när man ser hur hon såg ut på sin 13-års video, söt, sprallig och charmig - innan hon började ändra sitt utseende för att likna dem som mördade henne.

Avund mellan tonårstjejer, och som fortsätter upp i åldern är inget nytt fenomen.
Det ser man överallt även bland vuxna kvinnor.
De avreagerar sig och hävdar sig på olika sätt mot andra tjejer/kvinnor för att de själva är missnöjda med sig själva av olika orsaker.
Räcker ju att titta i denna tråden.
Finns ju några bitterfittor här inne också.

Vad jag läst i tråden så hade R åtminstone tidigare en äldre pojkvän, huruvida det är sant eller inte vet jag inte.
(Och ja, även om det stämmer så betyder det självklart inte att hon enbart föredrar det motsatta könet).
Jag tror inte att E ändrade utseende för att likna R och M

E är den enligt de bilder jag sett som ändrat utseendet mest av tjejerna
E har gjort något bla med läpparna 💉

Idag så är det här konstlade utseendet vanligt bland unga
Det är ögonbryn läppar naglar fransar bröst
Fruktansvärt att de har så låg självkänsla så de måste hålla på med sånt
Ja även äldre tjejer
Det är bara att se på vissa tv serier
E var säkert söt utan allt det där men hon förstörde sitt utseende med allt detta
Inte är det snyggt
Att avundsjuka kan ha funnits med i bilden är troligtvis en del av sanning
E verkade ju ha mest pengar till sitt utseende
Allt det där kostar massor med pengar
Vem betalade det?
Och vad är det för föräldrar till alla dessa tjejer som går med på det och betalar?
Här har föräldrar också ett ansvar
Men å andra sidan så verkar det idag som att även mammor håller på med en hel del sånt här
så de är dåliga förebilder
Och alla dessa selfies som är reucherade
Det är skämmigt att kvinnor håller på så här
Så där har du rätt avundsjuka och dåliga självförtronenden och framför allt deras värderingar är så ytliga
Citera
2024-08-17, 17:32
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte att E ändrade utseende för att likna R och M

E är den enligt de bilder jag sett som ändrat utseendet mest av tjejerna
E har gjort något bla med läpparna 💉

Idag så är det här konstlade utseendet vanligt bland unga
Det är ögonbryn läppar naglar fransar bröst
Fruktansvärt att de har så låg självkänsla så de måste hålla på med sånt
Ja även äldre tjejer
Det är bara att se på vissa tv serier
E var säkert söt utan allt det där men hon förstörde sitt utseende med allt detta
Inte är det snyggt
Att avundsjuka kan ha funnits med i bilden är troligtvis en del av sanning
E verkade ju ha mest pengar till sitt utseende
Allt det där kostar massor med pengar
Vem betalade det?
Och vad är det för föräldrar till alla dessa tjejer som går med på det och betalar?
Här har föräldrar också ett ansvar
Men å andra sidan så verkar det idag som att även mammor håller på med en hel del sånt här
så de är dåliga förebilder
Och alla dessa selfies som är reucherade
Det är skämmigt att kvinnor håller på så här
Så där har du rätt avundsjuka och dåliga självförtronenden och framför allt deras värderingar är så ytliga

E hade målat läpparna. Inte särskilt dyrt.
Citera
2024-08-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirimiri
E hade målat läpparna. Inte särskilt dyrt.
Det är jag tveksam till att tro
Citera
2024-08-17, 20:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Komma? Minst en född i Sverige av mamma född i Sverige. Vad ska du förbjuda?

Jag tror inlägget syftar mer övergripande beträffande kultur, mentalitet och psykologi. Dessa mördarflickor visar upp en attityd och beteende som återfinns hos många som invandrat från MENA låt vara i de flesta fall tack och lov i långt lägre grad och inte alls lika extremt som i detta tragiska fall men attityderna och mentaliteten finns ändå där på marginalen.

Detta mord är i grunden influerat av hederskultur och till viss del dominansbeteenden inom klankultur där man helt enkelt är extremt lättkränkt och inte kan ta en förolämpning eller kritik utan man MÅSTE faktiskt för att inte tappa ansiktet och sin heder hämnas.
Citera
2024-08-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Men så synd då att ni kusiner och andra släktingar inte tog bättre hand om tjejen medan hon levde. För då verkar ju ingen ha brytt sig nämnvärt om henne. Hamna på SiS-hem 13-14 år gammal (eller var hon ännu yngre när hon blev intagen)? Det är vanvårdsvarning på det.
Sluta skuldbelägga familjen/släkten 😡
Citera
2024-08-17, 21:20
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad1983
Min första tanke är att det är något som inte stämmer.
Tror inte en 13 åring och en 15 åring utan någon påtryckning av en minst tredje person, som på något sätt är allvarligt inblandad begår ett mord. Filmat och delat som bevis i en grupp chat med vad som gör.
Tydligen sen kontaktar SiS personal och berättar,samt säjer förlåt jag måste göra detta! (Om det stämmer uttalandet) .
Vil man plocka bort någon så håller man tyst.
Jag tror nån i chatten är den som beordrat. Man dödar inte nån som är ena vän,som man filmar med TikTok video med,kallar hjärtat, ber om förlåtelse under en pågående misshandel.
Så jag tänker, varför flyttades Emilia från SiS placeringen, hade hon blivit utsatt för något? Våldtäkt av någon som ville tysta henne och som var tillsammans med någon av tjejerna?
Satt Emilia på någon information angående prostitution av fel folk eller något annat allvarligt?
För hade det varit en bakomliggande konflikt mellan tjejerna så hade inte Emilia gett sig av för att gå på pyjamas party med dom som hon bråkat med.
Ligger absolut en död hund begraven tror jag.
Ska bli intressant att se vad fup visar.
Oavsett orsak så tragiskt.
Vila i frid Emilia .

Jag tror att "måste" i det här fallet syftar till att hon enligt sin kultur, attityd och normer känner sig tvungen att utföra kanske en tortyrliknande misshandel. I värsta fall känner hon sig enligt sin kultur, attityd och normer tvungen att döda.

Detta måste hon göra för att inte framstå som svag, feg och som någon som tappar ansiktet och hedern
Citera
2024-08-17, 21:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nillan80
Sluta skuldbelägga familjen/släkten 😡

Hamnar du som tonåring på ett SIS hem så måste nog en del av förklaringen till att du hamnar där bero på din uppväxtmiljö, dina föräldrar och släkt. Det kan inte vara på annat sätt.
Citera
2024-08-17, 21:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ibland blir man fundersam.
De får komma till ett land med trygghet.
Och ändå blir vissa brottslingar

Expressen idag om Karin (svart kvinna) adopterad som liten och ändå blir kriminell
På vardagarna jobbade hon som undersköterska och tog ensam hand om sin son.

På helgerna hjälpte hon kriminella att transportera knark, driva in skulder och agera lockbete för torskar som skulle rånas.
Saxat fr Expressen ⬇️
– Det är pinsamt att erkänna, men jag kände en enorm makt och fick kickar av det, säger Karin Jonsson, 43.

Jag tänker på de här mördartjejerna födda i Sverige och de hade kunnat få bra liv

Ja absolut det finns inget som motsäger att dessa mördare skulle ha kunnat fått ett utomordentligt bra liv förutom att deras eget arv och miljö samt kultur motarbetat dem.
Citera
2024-08-17, 21:43
Medlem
Kan snomna ikväll med två tydliga känslor som pockar på:

1) att jag inte är förälder till Bo
2) att jag inte är förälder till Gm:en

Oavsett bakgrund till Gm:ens beteende och extremt långa övergrepp som slutade i mord är detta 100%oförsvarbart.
Lås in skiten och ett utsläpp skall aldrig någonsin komma på tal.

Till syskon, föräldrar till Bo önskar jag av hela mitt hjärta att ni får allt ni pekar på av staten Sverige så länge ni själva så önskar.

All kärlek och tröst till er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in