2024-08-20, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag ocks, har sett hur MM fullkomligt st in kpoptioner de senaste mnaderna. Sker p att det inte bara r miljpartister du fljer?

N jag gillar bensin i tanken och ktt i magen s dr tar du mste. Men nr kommer det dr lyftet fr Tesla du snackar om och varfr skulle det komma? Bertta.
Citera
2024-08-20, 16:05
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
N jag gillar bensin i tanken och ktt i magen s dr tar du mste. Men nr kommer det dr lyftet fr Tesla du snackar om och varfr skulle det komma? Bertta.

Fr att Tesla leder utvecklingen av real world AI. Men om du gillar konkreta siffror kanske du skall hlla dig till att kolla p hur snabbt deras energisektor vxer. Jag gillar ocks bensin i tanken och ktt i magen, men det hindrar mig inte frn att stta mig in i fretagen jag har sikter om.
Citera
2024-08-20, 16:31
Citat:
Fr att Tesla leder utvecklingen av real world AI. Men om du gillar konkreta siffror kanske du skall hlla dig till att kolla p hur snabbt deras energisektor vxer. Jag gillar ocks bensin i tanken och ktt i magen, men det hindrar mig inte frn att stta mig in i fretagen jag har sikter om.

Det r drfr jag lnkar till t.ex. klippet i Yahoo Finance ovan, fr att jag stter mig in i om andra satsar. Jag skiter i om fretaget bestr av vrsta genierna. Satsar inte andra och kper kar inte vrdet.

Nr ska du producera lite faktisk information i trden och inte bara slsa bort min tid med ditt fattiga tramsande?

Varfr ska man kpa Tesla och inte g upstream i produktionskedjan och kpa NVIDIA eller ngon annan AI chiptillverkare som visar p en faktisk vrdekning typ dagligen?

Leda utvecklingen r inte samma som att f saker slda, nr ska Tesla leverera?

Sluta tagga in mig med informationsfattiga luftslott och oneliners tack.
Citera
2024-08-20, 16:43
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det r drfr jag lnkar till t.ex. klippet i Yahoo Finance ovan, fr att jag stter mig in i om andra satsar. Jag skiter i om fretaget bestr av vrsta genierna. Satsar inte andra och kper kar inte vrdet.

Nr ska du producera lite faktisk information i trden och inte bara slsa bort min tid med ditt fattiga tramsande?

Varfr ska man kpa Tesla och inte g upstream i produktionskedjan och kpa NVIDIA eller ngon annan AI chiptillverkare som visar p en faktisk vrdekning typ dagligen?

Leda utvecklingen r inte samma som att f saker slda, nr ska Tesla leverera?

Sluta tagga in mig med informationsfattiga luftslott och oneliners tack.

Du frgade, jag svarade. Inte mitt problem att du inte fattar vad det innebr.
Citera
2024-08-20, 16:48
Citat:
Du frgade, jag svarade. Inte mitt problem att du inte fattar vad det innebr.

Jag fattar att du sljer ormolja. Not interested. Fuck off.
Citera
2024-08-20, 16:50
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jag fattar att du sljer ormolja. Not interested. Fuck off.

Uuum. Forum fr folk intresserade av Tesla hr. Tror jag stannar faktiskt.
Citera
2024-08-20, 18:30
Medlem
gladihattens avatar
EU-strafftullarna fr Kinabilar fick just en rejl justering, strafftullen fr Tesla minskar frn 21% till 9% (!!) samtidigt som t.ex Volvo/Geely och BYD landar p 19.3% resp. 17%, endast nedjusterat mindre n en procentenhet. Detta efter underskningar visar att Tesla inte fr s mnga rabatter frn CCP som man frst trodde.

Om det inte vore tvrkrt fr Volvo elbilar i EU innan s r det garanterat det nu.

https://www.scmp.com/news/china/dipl...ctric-vehicles
Citera
2024-08-20, 21:51
Medlem
raskenss avatar
En Tesla semi krde i diket och brann upp. Dom har vl inte s mnga i drift nnu?

https://www.cbsnews.com/sacramento/n...-emigrant-gap/
Citera
2024-08-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
EU-strafftullarna fr Kinabilar fick just en rejl justering, strafftullen fr Tesla minskar frn 21% till 9% (!!) samtidigt som t.ex Volvo/Geely och BYD landar p 19.3% resp. 17%, endast nedjusterat mindre n en procentenhet. Detta efter underskningar visar att Tesla inte fr s mnga rabatter frn CCP som man frst trodde.

Om det inte vore tvrkrt fr Volvo elbilar i EU innan s r det garanterat det nu.

https://www.scmp.com/news/china/dipl...ctric-vehicles

Tidigare hade alla 10%, nu fr Tesla allts 9% dvs en snkning.

"The previous import duty stood at 10 per cent across the board."

EU har vl ven 10% tull fr bilar frn USA?
Citera
2024-08-21, 12:10
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking

Jo det r 10% p alla bilar men nu allts en srskild tull frn Kina som baseras p hur mycket man bedmer biltillverkarna fr i std frn CCP. Ganska rimligt kan tyckas, d Kinesiska staten ju annars kan kpa in sig i EUs bilmarknad och tvinga bort europeiska biltillverkare frn sin egen marknad. Sen har ju sklart EU diverse std till sina egna elbilstillverkare, men ja man har ju rtten att se ver sin egen marknad sklart.

Det frvnande r att Tesla allts kan kriga internt i Kina och ha bst sljande elbilen dr trots att BYD/Geely fr dubbelt s mycket std frn staten (antaget att stdet fr internfrsljning r motsvarande det fr EU-exporten). Sger en hel del om Teslas produktionseffektivitet...
Senast redigerad av gladihatten 2024-08-21 kl. 12:12.
Citera
2024-08-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking

Det r inte s jag tolkar det. 10% gllde frut. Nu lggs ytterligare 9% p utver de redan tidigare 10%
Citera
2024-08-21, 19:08
Medlem
raskenss avatar
Verkar som waymos frsprng bara kar. Nu gr dom 100000 resor per dag och Tesla har hitills inte gjort en enda taxiresa med robottaxin. Vad gr Musk om dagarna?

https://www.di.se/nyheter/waymo-nar-...esor-dagligen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in