Jag har varit aktiv på Flashback med olika konton sedan 2005. Jag brukade ha åsikten att trådar likt den här bara var gnäll men jag har på senare tid ändrat mig.
Då menar jag inte alla varningar och avstängningar jag själv drabbats av. De har jag tyckt varit befogade, och i de få fall jag tyckt annorlunda har jag lyckats tjata till mig att moderatorn ifråga skulle ändra åsikt. Den biten fungerar.
Vad jag upplever som inte fungerar är att moderatorerna slutat följa etablerad praxis. I en numera låst tråd skrev jag
ett utförligt inlägg med sakliga frågor och kritik.
admin får gärna läsa det inlägget, för där framförs exempel som han ber om i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Jag tycker det är olyckligt att vissa medlemmar inte klarar av att följa reglerna.
Mot bakgrund till det. Hur har du tänkt dig att användare ska klara av att följa reglerna när moderatorer tolkar regler fritt i strid mot vad admin sagt?
Den inkonsekventa modereringen som råder på Flashback är ett fundamentalt strukturellt problem som ofta visar sitt fula tryne, men när det belyses blir man först tillsagd att gå ut i solen, sedan ignorerad, sedan raderar man tyst nya inlägg innan det blir hänglås för att man inte följt någon fånig rutin där man ska skicka PM till kreti och pleti innan man får rätten att öppet ifrågasätta hur reglerna ska tolkas.
Då är det svårt för oss användare att förstå hur reglerna ska tolkas. Istället så avfärdas det som dumheter.
Plocka fram statistik, vad ska egentligen diskuteras, allting är toppen! Ni bygger så många murar ni bara kan för att undvika diskussionen.
Sakfrågan upplevs som ett problem av en växande grupp. Är det inte fog nog för att diskutera det? Ska vi skicka 17 PM och ta debatten med 2 personer i olika format innan det får diskuteras och då enbart om det finns statistik som är omöjlig för oss att plocka fram?
Det är uppenbart att moderatorer och admin saknar intresse i frågan.