2024-08-24, 16:04
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppkoppling
Alla på bilden ser ut som hemlösa.

God smak verkar inte vara denna familjs signum: https://static.bonniernews.se/images...6x9/838@40.jpg
Sörjer man mer om man klär upp sig? Närstående som förlorat en ung person på det mest fruktansvärda sätt där det t.o.m. finns film på vidrigheterna som orsakade E,s död. Jag tror dom är helt i chock faktiskt. Det finns inget rätt eller fel i ett sånt här läge. Visa dom respekt för det dom gått igenom. DET skulle vara att visa god smak.
Citera
2024-08-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vilka polisen misstänker i ett brottsfall håller de tätt för sig själva så länge det passar då det ofta är en fördel att den misstänkte inte känner till misstankarna. Sedan blir det en annan sak om de vill hålla förhör med den misstänkte. Då måste de delge misstankarna för förhörspersonen så det blir lite mer officiellt. Blir det sedan fråga om anhållande och häktning får pressen garanterat reda på det.
Nu har det gått såpass lång tid så jag tror att det hade kommit fram vid det här laget
Citera
2024-08-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Man kan ju bli så jävla arg att man hänger ut dom bara för att ingen (som det verkar) försökte stoppa detta vedervärdiga brott. Tänk för helsike lite längre än näsan räcker.
Håller inte med dig alls. Som vuxen bör man tänka längre än näsan räcker. Är man så förbannat får man se till att det inte drabbar oskyldiga. Nån jävla ordning får det väl för fan vara eller. Outa barn, fan helt sjukt om dom är oskyldiga
Vi har skilda åsikter kring detta och så får det vara
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-24 kl. 16:15.
Citera
2024-08-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Håller inte med dig alls. Som vuxen bör man tänka längre än näsan räcker. Är man så förbannat får man se till att det inte drabbar oskyldiga. Nån jävla ordning får det väl för fan vara eller

Nu är det ju så att vissa i den här chatgruppen har lagt ut själv på ig och tt och kommenterat. Plus att flera i gruppen har delat filmerna.
Och vad vet du om kusinens ålder?
Hur skulle du själv reagera om det var din kusin eller barn.
Tycka är en sak förstå är en annan.
Citera
2024-08-24, 16:38
Medlem
Citat:
Nu är det ju så att vissa i den här chatgruppen har lagt ut själv på ig och tt och kommenterat. Plus att flera i gruppen har delat filmerna.
Och vad vet du om kusinens ålder?
Hur skulle du själv reagera om det var din kusin eller barn.
Tycka är en sak förstå är en annan.
Kusinen ska vara minst 18 år för att vara här.
Såpass kan jag säga att jag hade absolut inte börjat outa namn. För att sätta igång någon hetsjakt och stämpla barn som mördare.
Där går min gräns. Detta outandet går ut på att förstöra deras liv. Det finns en förundersökning och där reder dom ut bla detta Vem som gjort vad. Det finns inga fler misstänkta i nuläget.
Som jag tidigare sa till dig. Vi har skilda åsikter ang detta och så får det vara
Citera
2024-08-24, 16:41
Medlem
Citat:
Såpass kan jag säga att jag hade absolut inte börjat outa namn. För att sätta igång någon hetsjakt och stämpla barn som mördare.
Där går min gräns. Detta outandet går ut på att förstöra deras liv. Det finns en förundersökning och där reder dom ut bla detta Vem som gjort vad. Det finns inga fler misstänkta i nuläget.

Har dom deltagit i en chatt med mördarna lr sett klipp av mordet såklart ska dom outas oavsett ålder
Citera
2024-08-24, 16:42
Medlem
Citat:

Antagligen därför åklagaren begärt längre häktningstid för att det ska undersökas noggrant. Tror ju inte att dom bara sitter och förhör M, R och DÄ. Det ska förhöras personal på sis, säkerligen chatgruppen mm.
Dom kommer att vända ut och in på det här både 2 och 3 ggr.
Citera
2024-08-24, 16:50
Medlem
Citat:
Antagligen därför åklagaren begärt längre häktningstid för att det ska undersökas noggrant. Tror ju inte att dom bara sitter och förhör M, R och DÄ. Det ska förhöras personal på sis, säkerligen chatgruppen mm.
Dom kommer att vända ut och in på det här både 2 och 3 ggr.
Det tar alltid lång tid när mord ska utredas. Inga mordutredningar blir klara på en månad. Inte konstigt alls utan väldigt vanligt.
Citera
2024-08-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
” @Sara Bengtsson: dom tortyr mördade henne och filmade det. dom tog av henne kläderna skar henne med kniv. dom slog sönder hela hennes ansikte och högg henne 3 gånger i halsen”

Stämmer verkligen detta?
Alltså? När någons tex barns kropp är så illa tilltygad? Brukar inte rekommendationen vara att föräldrarna inte ska se kroppen?? Tror det är oerhört skadligt och inte bra
Citera
2024-08-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Alltså? När någons tex barns kropp är så illa tilltygad? Brukar inte rekommendationen vara att föräldrarna inte ska se kroppen?? Tror det är oerhört skadligt och inte bra
Dom brukar sminka över så det ser bättre ut. Jag har funderat över detta också. Det blir tyvärr inte exakt som Emilias ansikte. Som en docka beskrev mamman och det kan jag förstå att hon kände. Har själv varit och tittat på en tjej för ett par år sedan som hade först ramlat och slagit sig ordentligt på fyllan. Dagen efter tog tjejen sitt liv. Dom hade sminkat över henne och precis som Es mamma så tyckte jag att det kändes som en docka.
Citera
2024-08-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld

Rättsmedicinarna är fantastiskt duktiga på att "laga". I ett sånt här läge, när det händer helt oväntat och i alldeles fel ålder kan det vara ytterst betydelsefullt att se den avlidna för att - åtminstone i sinom tid - kunna ta in att vederbörande är död.
Citera
2024-08-24, 17:11
Medlem
Citat:
Dom brukar sminka över så det ser bättre ut. Jag har funderat över detta också. Det blir tyvärr inte exakt som Emilias ansikte. Som en docka beskrev mamman och det kan jag förstå att hon kände. Har själv varit och tittat på en tjej för ett par år sedan som hade först ramlat och slagit sig ordentligt på fyllan. Dagen efter tog tjejen sitt liv. Dom hade sminkat över henne och precis som Es mamma så tyckte jag att det kändes som en docka.

Tack, hade absolut ingen aning! Trodde bara det var inför begravning, inte direkt efter för tex identifiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in