Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-25, 00:26
Medlem
PyjamasXLs avatar
Vem är det som har gjort att det är som så till en sanning?

Jag är rasist och jag anser mig inte alls vara ondskefull. Jag ser människan på jorden som uppdelad i olika ketegorier. Inte bara i hudfärg, utan även i egenskaper. Somliga är bättre på att tänka - Somliga är bättre på att hoppa och springa. Somliga är bäst på att var mittemellan. Är det så tokigt att inse att det faktiskt är som så, eller behöver jag få hjälp att omprogrammeras?
Citera
2024-08-25, 00:32
Medlem
Belters avatar
Vilka egenskaper människor än har så är alla lika. Sen finns det alltid avarter och de måste vi ta hand om.
Citera
2024-08-25, 00:39
Medlem
Riddarhusets avatar
Varför är det så onskefullt att var rasist?
Det är väl för att rasister ofta uppfattas som ondskefulla personer kanske?
Det är väl okey att vara rasist och definiera skillnader mellan raser.
Problemet blir ju när man hittar skillnader som inte anses finnas och drar ut dessa skillnader i förlängningen så att man missaktar vissa raser och högaktar andra som om dessa raser "är bättre" på alla möjliga grejer. Dessutom tror de flesta att rasister hittar alla möjliga undersökningar som t ex att afrikaner i Sverige har en IQ i snitt på 70 enligt en tråd jag löste för ngn månad sedan.
Det är väl den typen av uppfattning om rasister som gör att det anses ondskefullt att vara rasist enligt många - ja de flesta kanske?
Citera
2024-08-25, 00:58
Avstängd
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL

Jag är rasist och jag anser mig inte alls vara ondskefull. Jag ser människan på jorden som uppdelad i olika ketegorier. Inte bara i hudfärg, utan även i egenskaper. Somliga är bättre på att tänka - Somliga är bättre på att hoppa och springa. Somliga är bäst på att var mittemellan. Är det så tokigt att inse att det faktiskt är som så, eller behöver jag få hjälp att omprogrammeras?

Jag har väl egentligen aldrig hört att rasister skulle vara mer ondskefull än någon annan, möjligtvis väldigt korkade och du visar tydligt prov på att det gäller även dig eftersom du plötsligt börjar prata om nån familj i Namibia och kriminalitet. Var det inte synen på rasister du ville diskutera?

Citat:
Jag vill också tänka att alla är lika, men min hjärna säger emot hjärtat. Jag tycker jättesynd om dotter nummer 4 i den svältfödda familjen på 12 i Namibia, och såklart så vill jag att hela familjen skall leva och frodas och må bra. Att alla 10 barnen kommer att överleva är dock osannolikt. Säg att flicka nummer 4, ja hon utan namn. Hon blir krokodilmat när hon är och fiskar. Det är klart att familjen kommer att sörja. Samtidigt i Sverige så blir en tjej i Landskrona mördad av sina kompisar. Om DU hade gåvan att låta någon av dessa två flickor få livet tillbaka. - Vem hade du valt?
Citera
2024-08-25, 01:32
Medlem
SlussenSTHLMs avatar
Det är absolut inte ondskefullt att vara rasist. Rasism är kärlek till sitt folk.
Citera
2024-08-25, 01:42
Avstängd
Rasism innebär bara att man föredrar människor som är lika sig själva, än olika, m a o "in-group preference". Tribalism helt enkelt, vilket är det mest naturliga som finns.

Rasism är ett tomt epitet som används för att censurera rationella människor som beskriver verkligheten för vad den är.
Citera
2024-08-25, 02:06
Medlem
E-Mac.s avatar
Det har gjorts ondskefullt (eller fult) att vara rasist av en maktelit, eftersom det gynnar deras odemokratiska samhälls-omvandling/sönderdelning.
Sönderdelningen gäller bara västvärlden eftersom det är den västerländska livsstilen och folket som skall demonteras. Uppenbarligen.
Som sagt, bakom denna sociala ingenjörskonst tror jag det finns en maktelit med storhetsvansinniga planer.

Så rasism är nog historiskt ganska naturligt men har gjorts fult, åtminstone om man kritiserar maktelitens "nya folk", eftersom det är samma sak som att kritisera deras projekt, och de hade tänkt ro det i hamn.

Men allting är mentalt, den negativa synen på rasism finns som mentala konstruktioner i de politiskt korrektas indoktrinerade hjärnor. Det här förstår de nog inte själva utan tror förmodligen att hur de ser på saken är universellt sant.
Citera
2024-08-25, 02:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Nej, du behöver faktiskt inte hjälp att omprogrammeras på något sätt.
Rasism är ju som du säger att se människor uppdelade i olika kategorier.
Rasismen är inte endast bunden till en hudfärg dvs. vit som många tror.
Faktum är att rasismen är utbredd & totalt accepterad i de länder som de flesta invandrare i Europa kommer ifrån, så den rasistiska livsåskådningen är inte kopplad till hudfärg på det sättet.
Den är kopplad till vilken folkgrupp ”de andra” hör, till vilken religion ”de andra” hör osv.
Att vara kristen är att vara en otrogen hund är något de allra flesta muslimer anser.
Bo i ett kristet land medför att man får supa, knarka, ha sex & begå grova brott helt fritt.
Det är inte hemma och helig mark, därför kan man begå haram utan någon påföljd.
Fängelse är en helt annan sak än att få ett muslimskt straff enligt sharialagar.
En stor grupp invandrare är somalier (finns både muslimer & kristna i den gruppen)
Där är rasismen om möjligt ännu mer utbredd än inom de rent muslimska grupperna.
Rasismen mot grannländernas befolkning är av nazistiska proportioner!
Även alla vi vita är underlägsna i rang som människor, men vi accepteras till nöds.

Fundera lite på det här nu angående rasism & ja det här är helt sant:
Du anses av muslimer vara av underlägsen ras då du är kristen & vit.
Citera
2024-08-25, 03:02
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej, du behöver faktiskt inte hjälp att omprogrammeras på något sätt.
Rasism är ju som du säger att se människor uppdelade i olika kategorier.
Rasismen är inte endast bunden till en hudfärg dvs. vit som många tror.
Faktum är att rasismen är utbredd & totalt accepterad i de länder som de flesta invandrare i Europa kommer ifrån, så den rasistiska livsåskådningen är inte kopplad till hudfärg på det sättet.
Den är kopplad till vilken folkgrupp ”de andra” hör, till vilken religion ”de andra” hör osv.
Att vara kristen är att vara en otrogen hund är något de allra flesta muslimer anser.
Bo i ett kristet land medför att man får supa, knarka, ha sex & begå grova brott helt fritt.
Det är inte hemma och helig mark, därför kan man begå haram utan någon påföljd.
Fängelse är en helt annan sak än att få ett muslimskt straff enligt sharialagar.
En stor grupp invandrare är somalier (finns både muslimer & kristna i den gruppen)
Där är rasismen om möjligt ännu mer utbredd än inom de rent muslimska grupperna.
Rasismen mot grannländernas befolkning är av nazistiska proportioner!
Även alla vi vita är underlägsna i rang som människor, men vi accepteras till nöds.

Fundera lite på det här nu angående rasism & ja det här är helt sant:
Du anses av muslimer vara av underlägsen ras då du är kristen & vit.
Jag är vit i hud och sinne. - Visst jag tror på något större. Kalla det Jesus Kristus eller vad du vill.

Vi är alla en del av Lucy (heter det) som upptäcktes i Afrika för 14000 år sedan. Nu så har man ju upptäckt Puma Punko som tros vara lika gammalt, men vi skall alla vara glada negrer och tacksamma inte minst sagt.
Citera
2024-08-25, 03:26
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Det du vill ha är strukturell rasism.
Nej det har jag aldrig skrivit, du får bevisa det.

Citat:
Det kommer inte hända gumman, kan du förstå det?

Och här pratar du för dig själv om dig själv, ganska schizofrent om du frågar mig.

Citat:
Du och era SD idioter kommer inte vinna.
Kan du förstå det?

Jag vet inte vad du yrar om här? Du verkar se demoner i natten.
Citera
2024-08-25, 03:47
Avstängd
Citat:
Jag är vit i hud och sinne. - Visst jag tror på något större. Kalla det Jesus Kristus eller vad du vill.

Vi är alla en del av Lucy (heter det) som upptäcktes i Afrika för 14000 år sedan. Nu så har man ju upptäckt Puma Punko som tros vara lika gammalt, men vi skall alla vara glada negrer och tacksamma inte minst sagt.

Lucy upptäcktes för 40 år sedan, ochr 3.2 miljoner år gammal.

Inte mycket rätt där inte.

Skillnaden mellan negrer och vita är lika stor som mellan vargar och prärievargar.
Citera
2024-08-25, 05:34
Medlem
Blaskas avatar
Jag tycker det blir ganska dumt att döma folk efter utseende och inte personlighet. att placera folk i fack och vi och dom är vad eliten vill. Vägrar att spela deras spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in