Citat:
Ursprungligen postat av
PyjamasXL
Vem är det som har gjort att det är som så till en sanning?
Jag är rasist och jag anser mig inte alls vara ondskefull. Jag ser människan på jorden som uppdelad i olika ketegorier. Inte bara i hudfärg, utan även i egenskaper. Somliga är bättre på att tänka - Somliga är bättre på att hoppa och springa. Somliga är bäst på att var mittemellan. Är det så tokigt att inse att det faktiskt är som så, eller behöver jag få hjälp att omprogrammeras?
Nej, du behöver faktiskt inte hjälp att omprogrammeras på något sätt.
Rasism är ju som du säger att se människor uppdelade i olika kategorier.
Rasismen är inte endast bunden till en hudfärg dvs. vit som många tror.
Faktum är att rasismen är utbredd & totalt accepterad i de länder som de flesta invandrare i Europa kommer ifrån, så den rasistiska livsåskådningen är inte kopplad till hudfärg på det sättet.
Den är kopplad till vilken folkgrupp ”de andra” hör, till vilken religion ”de andra” hör osv.
Att vara kristen är att vara en otrogen hund är något de allra flesta muslimer anser.
Bo i ett kristet land medför att man får supa, knarka, ha sex & begå grova brott helt fritt.
Det är inte hemma och helig mark, därför kan man begå haram utan någon påföljd.
Fängelse är en helt annan sak än att få ett muslimskt straff enligt sharialagar.
En stor grupp invandrare är somalier (finns både muslimer & kristna i den gruppen)
Där är rasismen om möjligt ännu mer utbredd än inom de rent muslimska grupperna.
Rasismen mot grannländernas befolkning är av nazistiska proportioner!
Även alla vi vita är underlägsna i rang som människor, men vi accepteras till nöds.
Fundera lite på det här nu angående rasism & ja det här är helt sant:
Du anses av muslimer vara av underlägsen ras då du är kristen & vit.